اینجا کیش؛ نفس عمیق بکشید

به گزارش ایران کلام، جزیره زیبای کیش از منطقه های در ایران محسوب می گردد که هوای پاک آن زبانزد منطقه ها اطراف است.

اینجا کیش؛ نفس عمیق بکشید

به گزارش ایران کلام، صنعت گردشگری در دنیای کنونی روز به روز در حال رشد است و به منبع درآمدی پایدار برای بسیاری از کشورهای پیشرفته تبدیل شده است؛ در این بین با توجه به ذات طبیعت دوست انسان، اکوتوریسم قسمت اعظمی از صنعت گردشگری دنیا را به خود اختصاص داده است.

امروزه با صنعتی شدن جوامع و افزایش آلایندگی های هوا، سلامت انسان ها دچار چالش هایی شده که به همین دلیل احتیاج به هوای پاک آن را به بهره مندی از منطقه ها بکر طبیعی سوق داده که در نهایت با یک برنامه ریزی زنجیروار می تواند منجر به رونق گردشگری از نوع اکوتوریسم گردد.

زیستن و تنفس در هوای پاک و سالم احتیاج هر انسان و موجودی است که امروزه خود به جاذبه ای برای جلب گردشگران از اقسا نقاط دنیا به منطقه ها دارای هوای پاک تبدیل شده است.

در شرایطی که آلودگی هوا در دنیای صنعتی امروز، انسان ها را کلافه نموده و حتی منجر به مختل شدن زندگی روزمره آنان شده است، قطع یقین معرفی و ایجاد زیرساخت های گردشگری در منطقه ها پاک و بکر ایران می تواند، جهشی در توسعه کردشگری را منجر گردد.

به همین دلیل جزیره زیبای مرجانی کیش از منطقه های در ایران محسوب می گردد که هوای پاک آن هرچند زبان زد منطقه ها اطراف است، اما تا به امروز در شناساندن این ظرفیت کم نظیر گردشگری در بعد ملی و بین المللی اقدامی شایسته انجام نشده است.

یک سال تمام بدون آلودگی هوا در کیش

معاون توسعه، پیش بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طی 365 روز سال 1402، حتی یک روز آلوده در این جزیره مرجانی به ثبت نرسیده است.

مرضیه سی سی پور با بیان اینکه هوای پاک کیش همیشه یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره محسوب می گردد، اظهار کرد: هوای پاک در کنار آب زلال و صاف این جزیره یک ظرفیت کم نظیر گردشگری است.

وی ادامه داد: سال جاری 6 روز از کل سال هوای کیش فقط کمی غباری بود.

کیش سال 1402 گرم تر بود

معاون توسعه، پیش بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه کیش سال گذشته نسبت نسبت به میانگین دمای بلند مدت گرم تر بود، اضافه کرد: سال جاری میانگین دمای کیش به 28.5 درجه سانتیگراد رسید که این رقم در بلند مدت 27.4 درجه بود.

منبع: دنیای سفر

به "اینجا کیش؛ نفس عمیق بکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا کیش؛ نفس عمیق بکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید