برترین کشور ها برای سرمایه گذاری کدامند!

به گزارش ایران کلام، شاید شما هم مدت هاست به این موضوع فکر می کنید که برای سرمایه گذاری، کدام کشورها شرایط بهتری دارند و راه انداختن کسب و کار و کسب عایدی در اون ها آینده کارآمد تر و پر سود تری رو براتون در پی داره. آمار های زیادی از رتبه بندی های متفاوت از کشور هایی برای سرمایه گذاری وجود داره و در این مورد شاخص های مختلفی آنالیز شده که خیلی وقت ها اندازه بودجه ها اختصاص یافته به این موضوع یا اهدافی که افراد دنبال می نمایند متفاوته و در نتیجه ممکنه در فهرست برترین کشور های جهان برای سرمایه گذاری به نام کشور های متفاوتی برخورد کنید. اما در این مقاله خبرنگاران می خواد بهتون یاری کنه تا با توجه به عوامل مختلفی مثل منابع طبیعی، بازار کار، عایدی زایی، دارایی های استراتژیک و کارآمدی مشاغل تازه، کشور مناسبی رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنید و اندازه روبرو شدن با موفقیت شما برای راه اندازی یک کسب کار پر هزینه بیشتر بشه.

برترین کشور ها برای سرمایه گذاری کدامند!

مهم ترین موضوعی که برای راه اندازی یک بیزینس در کشور های مختلف دنیا وجود داره اینه که معیار هایی مثل سهولت آغاز کسب و کار، سهولت کسب مجوز ساخت و ساز، دسترسی به برق، سهولت ثبت مالکیت، ساپورت کردن از سرمایه گذاران، نرخ اقتصادیات و روش های جمع آوری اون، ظرفیت تجارت برای عبور از مرزها و سهولت اجرای قراردادها در کشور شرایط مناسبی داشته باشه. با تحقیقاتی که روی کشور های مختلف صورت گرفته، برخی از کشور های پتانسیل های رسد و سرمایه گذاری بهتری نسبت به سایرین دارند که در ادامه ایران کلام به 10 تا از برترین های اون ها اشاره می کنه.

1- نیوزلند

در نیوزلند آغاز یک کسب و کار ساده آنلاین تنها 10 دقیقه طول می کشه. این کشور شرایط کشاورزی ویژه ای داره و یکی از اصلی ترین منابع عایدی اون بر مبنای زراعت و کشاورزی صورت می گیره و بازار کشور هم وابسته به بازار بریتانیاست. به گزارش بانک دنیای نیوزلند یکی از برترین کشور ها برای سرمایه گذاری و آغاز یک کسب و کار تازه به حساب میاد و وجود توافقنامه تجاری آزاد، مقررات رقابتی، قوانین اقتصادیاتی کارآمد و سیستم سیاسی کشور هم زمینه های مثبتی رو در راستای یاری به سرمایه گذاران فراهم کردند.

2- سنگاپور

دومین کشوری که برای سرمایه گذاری شرایط ایده آل و بسیار مناسبی داره، کشور سنگاپور در آسیاست که یکی از امن ترین محیط های ایجاد کسب و کار در دنیارو داره و جالبه بدونید که حل اختلافات تجاری در این کشور کمتر از 150 روز طول مبکشه این در حالیه که همین موضوع در آمریکا بیشتر از 420 روز طول می کشه. به علاوه فکر پویا و فعال مردم این کشور و وجود قوانین پیشبردی موقعیت واقعا مناسبی رو برای سرمایه گذاری در این کشور به وجود آورده.

3-دانمارک

دانمارک با داشتن چندین صنعت برجسته مثل فراوری مواد غذایی، گردشگری، فراوری آهن، فولاد و ماشین آلات، صنایع کشاورزی و داروسازی یکی از برترین مکان ها برای آغاز کسب و کار مقرون به صرفه و سریع به حساب میاد. نرخ اقتصادیات شرکت های اقتصادی دانمارک 24.5 درصده. از اونجایی که برای ثبت نام و ایجاد کسب و کار در این کشور از فرآیند دیجیتالی استفاده میشه فرایند انجام کار ها سریع تر انجام میشه و برای آغاز و ایجاد یک شرکت تازه هزینه ای در حدود 670 کرون یا 98 دلار هزینه لازمه. تجارت در تمام مرز های دانمارک هم خیلی راحته چون منطقه ها آزاد زیادی برای واردتات و صادرات داره و به همین علت یکی از برترین کشور ها برای سرمایه گذاری به حساب میاد.

4- کره

جمهوری کره به عنوان چهارمین کشور در فهرست برترین کشور ها برای آغاز یک کسب و کار و سرمایه گذاری رتبه بندی شده. این کشور با داشتن سریع ترین شبکه اینترنتی دنیا، همه امور رو به صورت هوشمند و با حداکثر سرعت انجام میده و یک مکان ایده آل برای آغاز فعالیت ها به حساب میاد و دولت این کشور هم برای جذب کار آفرین ها حمایت های لازم رو انجام میده.

5- هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی ار برترین نقطه های دنیا برای ساخت و ساز و تجارت های مرزی به حساب میاد و از این نظر هم بین سرمایه دار ها هواداران زیادی داره. اما آغاز یک سرمایه گذاری خاص و ایجاد شرکت در این کشور شرایط پیچیده ای داره که کمتر مورد توجه قرار می گیره.

6- آمریکا

اگرچه نرخ اقتصادیات در این کشور به نسبت زیاده اما برای آغاز هزینه های مربوط به کسب و کار این کشور شرایط خوب و هزینه های محدودی داره و همین موضوع در کنار شرایط ایده آل برای سرمایه گذاران باعث شده تا آمریکا مقصد جذابی برای آغاز یک پروژه تازه کاری به حساب بیاد.

7- انگستان

این کشور با فراوری ناخالص 31.1 تریلیون دلار و ارائه اقامت دائم به مهاجران و تابعیت بعد از 5 سال زندگی در قسمت بالاتری از فهرست برترین کشور ها برای سرمایه گذاری در تمام دنیا قرار گرفته. این موضوع رو هم بهتره بدونید که آنالیز تقاضانامه سرمایه داران تقریبا 2 ماه زمان میبره. کم هزینه بودن ایجاد کسب و کار در این کشور که در مقایسه با هنجار های دنیای در سطح پایینی قرار داره یکی از مهم ترین دلایل قرار گرفتن این کشور در این فهرسته. به طور کلی راه اندازی کسب و کار در این کشور تقریبا به 81 پوند سرمایه نیاز داره.

8- نروژ

نروژ که با فن آوری به روز و نیروی کار پر انرژی و شبکه ای امن، شرایط ایده الی رو رو برای کشور فراهم نموده. فرایند راه اندازی کسب و کار در نروژ معمولا فقط چهار روز طول می کشه و هزینه های نسبی راه اندازی یک سرمایه گذاری هم معمولا خیلی کمه و بعلاوه وجود استراتژی های کارآمد برای اداره ورشکستگی از مهم ترین دلایل قرار گرفتن این کشور در فهرست 10 کشور برتر دنیا برای سرمایه گذاری به حسابب میاد.

9- گرجستان

کشور اوراسیایی گرجستان که در حال پیشرفت و جذب سرمایه گذاره و یکی از برترین مکان های دنیا برای آغاز کسب و کار تازه به حساب میاد. راه میزان کسب و کار تازه در این کشور تنها 2 روز طول می کشه و هزینه آغاز اون هم از 40 دلار آمریکا کمتر میشه.

10- سوئد

کشوری با استاندار های بالا برای زندگی که وجود زیر ساخت های قوی و برنامه های پیشرفته و پیشرفته در این کشور شرای فو قالعاده ای رو برای جذب سرمایه گذاران فراهم نموده. یکی از سخاوتمند ترین کشور های دنیا که سالانه 1 درصد از فراوری ناخالص کشور به یاری های بشر محبت آمیز اهدا میشه و 10 درصد از جمعیت کشور رو پناهنده های تشکیل میدن. اقتصاد این کشور بر پایه صادراته و این کشور در پی توسعه بازار های تجاری برای چوب، استفاده از انرژی آبی و سنگ آهنه و بستر مناسبی رو برای سرمایه گذاران در زمینه های مختلف فراهم میکنه.

منبع: گردگرد

به "برترین کشور ها برای سرمایه گذاری کدامند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کشور ها برای سرمایه گذاری کدامند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید