تست کاغذی تشخیص کروناویروس ساخته شد

به گزارش ایران کلام، یک استارت آپ وابسته به MIT پیروز به ساخت تست کاغذی شده که در کمتر از نیم ساعت بیماری کووید 19 را تشخیص می دهد.

تست کاغذی تشخیص کروناویروس ساخته شد

به گزارش گروه فناوری ایران کلام، با گسترش بیشتر ویروس کووید 19، احتیاج به روش های تشخیص سریع این ویروس بیشتر احساس می گردد. به تازگی یک استارت آپ مشتق شده از موسسه فناوری ماساچوست، فرآیند توسعه فناوری ساخت یک حسگر کاغذی را آغاز نموده است که می تواند در کمتر از نیم ساعت بیماری کرونا را تشخیص دهد.

ای 25بیو (E25Bio) نمونه اولیه این تست کاغذی را برای سازمان غذا و داروی آمریکا ارسال نموده است تا به صورت فوری موردارزیابی قرار گیرد که در صورت تایید این فناوری از آن می توان در بخش اورژانس بیمارستان ها برای تشخیص سریع افراد به ویروس کووید 19 استفاده گردد.

فناوری تشخیص کووید 19 که شرکت E25Bio مورد استفاده قرار داده است توسط لی جهرک و هرمن ون هلموتز در MIT توسعه داده شده است. این افراد چند سال گذشته را روی ساخت ادوات تشخیص طبی کار نموده اند تا ابزاری شبیه به تست بارداری فراوری نمایند با این تفاوت که در این ابزارهای تشخیص طبی، امکان تشخیص پروتئین های ویروسی وجود دارد که از بدن بیمار استخراج شده است.

پژوهشگران از این فناوری که با عنوان فناوری جریان جانبی شناخته می گردد، پیش از این برای تشخیص بیماری هایی نظیر ایبولا، زیکا و تب دانگ استفاده نموده اند.

این ابزار تشخیصی، یک نوار باریک کاغذی است که روی آن آنتی بادی هایی قرار گرفته است، آنتی بادی هایی که به یک پروتئین خاص از ویروس متصل و آنتی بادی دیگر به نانوذرات طلا متصل شده است.

نمونه بیمار وارد یک محلول شده و سپس این تست کاغذی درون این محلول غوطه ور می گردد. در صورت وجود ویروس، پروتئین آن به آنتی بادی روی کاغذ متصل می گردد و این ترکیب بعد از 20 دقیقه موجب تشکیل یک لکه رنگی می گردد.

در حال حاضر از دو روش برای تشخیص ویروس استفاده می گردد. در یک روش از بیمار آزمایش خون گرفته می گردد تا آنتی بادی ضدویروس در بدن شناسایی گردد، با این حال آنتی بادی ها تا چند روز پیش از آغاز علائم قابل تشخیص نیستند. در روش دوم، DNA ویروس از نمونه خلط بیمار گرفته می گردد. برای این کار به واکنش پلیمراز (PCR) احتیاج است اما امکان تشخیص سریع بیماری وجود دارد هر چند که چندین ساعت زمان احتیاج دارد. مزیت این فناوری جدید آن است که احتیاج به زمان زیاد ندارد و به سادگی قابل انجام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تست کاغذی تشخیص کروناویروس ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست کاغذی تشخیص کروناویروس ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید