خبرنگاران شمار واقعی جان باختگان کرونا در آمریکا بیش از آمار اعلام شده است

به گزارش ایران کلام، تهران - خبرنگاران - آنتونی فاوچی رئیس موسسه آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا شب گذشته در گفت وگو با شبکه آمریکایی ان بی سی گفت: شکی نیست که شمار واقعی جان باختگان کرونا درآمریکا بیشتر از آمار اعلام شده است .

خبرنگاران شمار واقعی جان باختگان کرونا در آمریکا بیش از آمار اعلام شده است

به گزارش روز دوشنبه ایران کلام، آمریکا به صورت رسمی اعلام نموده که بیش از 581 هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان باخته اند. با این حال دانشگاه واشنگتن به تازگی برآورد نموده که تعداد قربانیان کووید 19 در آمریکا بیش از 900 هزار نفر است.

فاوچی در واکنش به این برآورد گفت: این (برآورد) اندکی بیش از تصورات من در خصوص پائین بودن آمار رسمی بود. شکی نیست که در گذشته و در حال حاضر آمار را کمتر اعلام نموده و می کنیم.

مقامات رسمی آمریکا اعلام نموده اند که از زمان شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی سال 2019 تا به امروز بیش از 32 میلیون و 600 هزار نفر در این کشور به بیماری کووید19 مبتلا شدند.

پیش تر جفری زینتس هماهنگ نماینده امور مربوط به بیماری کووید 19در کاخ سفید ضمن ابراز امیدواری به نزولی شدن فرایند ابتلا به این بیماری در آمریکا گفته بود: تا به امروز 58 درصد بزرگسالان آمریکایی دستکم یک دوز واکسن را دریافت و بیش از 110 میلیون آمریکایی نیز تمامی دوزهای لازم را دریافت و کاملاً واکسینه شده اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است که تا روز استقلال این کشور (13 تیر) 70 درصد بزرگسالان دستکم یک دوز واکسن کرونا را دریافت نمایند.

با این حال چند هفته است که فرایند واکسیناسیون سیر نزولی گرفته و بعضی از ایالت ها مشوق هایی را برای ترغیب آمریکایی ها به واکسیناسیون در نظر گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمار واقعی جان باختگان کرونا در آمریکا بیش از آمار اعلام شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار واقعی جان باختگان کرونا در آمریکا بیش از آمار اعلام شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید