پادشاه هوش مصنوعی که همانند آیفون در دنیای موبایل ها است!

به گزارش ایران کلام، مدیرعامل انویدیا می گوید عرضه ChatGPT همان اثری را در دنیای هوش مصنوعی دارد که آیفون در دنیای موبایل داشت.

پادشاه هوش مصنوعی که همانند آیفون در دنیای موبایل ها است!

به گزارش دیجیاتو، جنسن هوانگ، هم بنیان گذار و مدیرعامل انویدیا، در اظهارنظر جدیدی به تحسین از ChatGPT پرداخته و عرضه این فناوری را مشابه با لحظه معرفی آیفون در دنیای هوش مصنوعی دانسته است. او می گوید این چت بات برترین اتفاقی است که در صنعت رایانش اجرا شده.

هوش های مصنوعی زایا در ماه های اخیر با عرضه ChatGPT به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا نموده اند و حالا خیلی از شرکت ها می خواهند چنین مدل هایی را در محصولات خود پیاده سازی نمایند. مدیرعامل انویدیا هم اخیراً در یک جلسه پرسش وپاسخ درباره چت بات شرکت OpenAI حرف زده و به این نکته اشاره نموده است که جذب میلیون ها کاربر به وسیله این ابزار، در این بازه زمانی کوتاه چه اهمیتی دارد.

جنسن هوانگ می گوید: آخرین باری که یک فناوری همه جانبه با قابلیت حل مشکل را دیدیم که می توانست تا این حد به روش های مختلف مردم را غافلگیر کند، چه زمانی بود؟ [ChatGPT]می تواند شعر بنویسد، جدول تهیه کند، کوئری SQL بنویسد، به زبان پایتون یا Verilog برنامه نویسی کند و حالا می دانید که اگر این برنامه امروز نتواند کاری را انجام دهد، حتماً یک روز این قابلیت را پیدا خواهد نمود. به جرأت می گویم، این همان لحظه معرفی آیفون برای هوش مصنوعی است.

تحسین قابلیت های ChatGPT به وسیله مدیرعامل انویدیا

مدیرعامل انویدیا در ادامه از API چت بات ChatGPT تعریف کرد که چگونه می تواند به ابزار های مدیریت فایل های اکسل، پاورپوینت یا برنامه های ویرایش تصویر متصل گردد و عملکرد آن ها را بهبود ببخشد.

هوانگ درباره نرخ انتشار (Diffusion) هوش مصنوعی OpenAI اضافه نمود: این اتفاق فرقی با زمان ساخت مرورگر ها ندارد؛ زمانی که یک نفر یک شبه جاوااسکریپت را خلق کرد و بعد وب سایت هایی داشتیم که بسیار شگفت انگیز بودند؛ یا زمانی که آیفون آمد و یک نفر طی چند آخرهفته، نرم افزاری را خلق کرد که بقیه می توانستند آن را از اپ استور دانلود نمایند.

هم بنیان گذار انویدیا در خاتمه صحبت های خود به این موضوع اشاره نمود که چگونه قابلیت های برنامه نویسی ChatGPT می تواند منظره بازار را تغییر دهد: به معنای واقعی کلمه، هر کسی می تواند کامپیوتر ها را برنامه ریزی کند و ما به شیوه ای بسیار گسترده می توانیم رایانش دموکراتیزه داشته باشیم.

انویدیا یکی از بزرگ ترین بازیگران صنعت هوش مصنوعی است که در زمینه سخت افزار ها و نرم افزار های این حوزه فعالیت می نماید. ارزش سهام این شرکت در ماه گذشته به خاطر توجه به هوش مصنوعی، حدود 33 درصد رشد پیدا نموده است.

منبع: فرارو

به "پادشاه هوش مصنوعی که همانند آیفون در دنیای موبایل ها است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه هوش مصنوعی که همانند آیفون در دنیای موبایل ها است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید