چطور تنها سفر کنیم و از آن لذت ببریم؟

به گزارش ایران کلام، تنها سفر کردن

به دلایل مختلف هنوز تنها سفر کردن برای بخشی از مردم کاری عبث و شاید حوصله سر بر محسوب گردد. اما از آنجایی که آن هایی که تنها سفر می نمایند تعدادشان روز به روز بیشتر می گردد، این حس کم و بیش از میان مردم رفته و تغییر خواهد نمود. اینکه چطور تنها سفر کنیم اصلا ترسی ندارد و شاید بیشترین نگرانی از این باشد که بقیه بخواهند این کار را قضاوت نمایند و یا اینکه افراد نتوانند در طول سفر از پس خود برآیند. اما اگر دلتان هوس سفری تنهایی کرد، باید بدانید که قطعا می توانید این کار را انجام داده و از آن نهایت لذت را ببرید. خبرنگاران در ادامه می خواهد به شما بگوید که چطور تنها سفر کنیم و در عین حال، اوقات خوشی را برای خود رقم بزنیم؛ با ما همراه باشید.

چطور تنها سفر کنیم و از آن لذت ببریم؟
  • منتظر افراد دیگر نباشید

آیا تا به حال شده که بخواهید یک رستوران یا فعالیت نو را تجربه کنید اما از آن دست بکشید، آن هم تنها به این علت که کسی نبود که با شما این کار را امتحان کند؟ همین حالا آغاز کنید و بیشتر از این از قافله عقب نمانید: اگر آن بیرون چیزی هست که شما می خواهید انجام دهید، حتما به سمتش بروید حتی اگر کسی نبود که شما را همراهی کند. به این نگرش رسیدن، شما را به آزادی می رساند. این کار از برنامه های پیچیده هم جلوگیری می نماید؛ دوستان عالی هستند اما همواره تمام نقاط مشترک را با هم نخواهید داشت. قطعا منظور ما این نیست که دوستان و خانواده خود را کنار بگذارید، بلکه می گوییم باید به این باور برسید که شما فردی مستقل هستید و همواره نیازی نیست که شخصی شما را در تجربه های نو مخصوصا در یک سفر همراهی کند.

  • برای خود سفر کنید

اینکه بدانیم چطور تنها سفر کنیم خودش یک تجربه عالی است زیرا قرار است شما نه اینکه تنها بلکه برای خود سفر کنید. وقتی شما با یک گروه و یا حتی یک نفر سفر می کنید، احتمال اینکه هر روزتان مطابق میل شما باشد، پایین است. زیبایی تنها سفر کردن این است که شما می توانید هر روز را درست مطابق آنچه که خود دوست دارید پیش ببرید و هر روز سفر از نظر شما معرکه باشد. نیازی نیست که مثلا به خاطر گروه مجبور به قایق سواری شوید در حالیکه چیزی که دوست دارید این است که به محله های قدیمی رفته و به مردم نگاه کنید.

اگر هنوز به نظرتان سفر تنهایی ترسناک است، بهتر است با کارهایی نظیر تنهایی کافه رفتن، تنهایی به رستوران یا جاذبه ای در نزدیکی خود رفتن آغاز کنید. بله، شما می توانید یک کتاب ببرید و یا با موبایل خود کار کنید اما برای چند دقیقه به پیشنهاد ،ما کتاب و موبایل را کنار گذاشته، در افکار خود غرق شوید و مردم را برای چند دقیقه نگاه کنید؛ پشیمان نخواهید شد.

  • تفریح های تنهایی

تماشا یک فیلم به تنهایی یا بازی های تک نفره یکی دیگر از روش هایی است که می توانید خود را به سفر رفتن تنهایی سوق دهید؛ زیرا چه شما 5 سال و چه 50 سال داشته باشید، زمانی که به تماشای یک فیلم می روید کل زمان آن را ساکت نشسته اید بدون آنکه با کسی تبادل نظر کنید. علاوه بر آن، تا به حال چند بار شده که با دوستی به تماشای فیلم بروید و برنامه بریزید که بعد از آن در جایی نشسته و در خصوص آن صحبت کنید، اما چون شما یا دوستتان خسته بودید این برنامه هرگز عملی نشده؟ بله… می توانید همه این برنامه های غیر عملی را کنار گذاشته و خودتان سرگرم شوید.

  • در جمعیت گم شوید

برای پاسخ به سوال چطور تنها سفر کنیم آغاز به رفتن به جاهای شلوغ کنید. یکی از دلایلی که افراد تنها سفر نمی نمایند این است که وقتی تنها هستند، از بودن در جایی که پر از آدم است می ترسند. اما چطور از این ترس دور شویم؟ برای فرار از آن کافی است کم کم آغاز به رفتن به جاهایی کنید که آدم های زیادی در آنجا هستند که حتی این افراد هم همه با هم نیستند. مثلا تنها به خرید بروید، در یک حراجی شلوغ خود را گم کنید و ببینید که چطور می گردد تنهایی از این جاها لذت برد. مطمئن باشید که کسی شما را قضاوت نخواهد کرد که چرا تنهایی به اینجا آمده اید و کسی با شما نیست.

  • چطور با دیگران ارتباط برقرار کنید

متاسفانه هنوز هم افرادی هستند که وقتی شخصی که تنها سفر می نماید را می بیند، به سمتش می آیند و آغاز به صحبت می نمایند. اگر شما حس این را ندارید که با کسی یک مکالمه برقرار کنید، تعارفات را کنار بگذارید و با یک نه پایدار، او را متوجه کنید. اگر در مکانی هستید که شاید کسی کنار شما نشسته و آغاز به صحبت کند، چه بخواهد از تجربیات شما بپرسد و چه سوال های دیگری که شما نمی خواهید به آن ها پاسخ دهید، می توانید خود را سرگرم کار با گوشی کنید و یا حتی اگر آهنگ گوش نمی دهید، در گوش خود هندزفری بگذارید (اگر در نه گفتن مشکل دارید). اگر هم شخصی از شما پرسید که از کجا می آیید و کجا می روید خیلی راحت به او بگویید که مایل نیستید به سوالات او جواب دهید؛ در این شرایط یادتان باشد که نباید احساس گناه کنید، شما مسئول خودتان هستید و این شما هستید که تصمیم می گیرید که به چه سوالی جواب داده و به چه سوالی پاسخ ندهید.

  • چطور تنها سفر کنیم

خب یاد گرفتن این کار با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، خیلی راحت است. اول از همه باید به این باور برسید که برای هرکاری چه کوچک و چه بزرگ، نیازی نیست که شخصی حتما با شما باشد! زمانی که به این باور رسیدید، می توانید تنها سفر کردن را یاد بگیرید و زمانی که به مقاصد مختلف رفته و ببینید که چقدر افرادی هستند که تنها سفر می نمایند، این تابو در فکر شما شکسته خواهد شد و متوجه خواهید که تنها سفر کردن روندی است که در تمام جهان انجام می گردد و چندان کار سختی نیست.

منبع: lifehacker.com

منبع: الی گشت

به "چطور تنها سفر کنیم و از آن لذت ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور تنها سفر کنیم و از آن لذت ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید