کدام فیلم ها به جشنواره ونیز می روند؟

به گزارش ایران کلام، حدس ها درباره پذیرش فیلم ها در دوره آینده جشنواره ونیز بار دیگر داغ شده، ساخته های رومن پولانسکی، وودی آلن، متئو گارونه و ناپلئون و فراری در صدر لیست فیلم ها هستند که احتمالا در این رویداد رونمایی خواهند شد.

کدام فیلم ها به جشنواره ونیز می روند؟

برآورد ها درباره فیلم های دوره آینده جشنواره ونیز در حالی بار دیگر داغ شده که ساخته های رومن پولانسکی، وودی آلن، متئو گارونه و فیلم های ناپلئون و فراری در صدر لیست فیلم هایی هستند که احتمالا در این رویداد رونمایی خواهند شد.

حدس وگمان درباره فیلم های جشنواره ونیز

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، آلبرتو باربرا مدیر جشنواره ونیز در حال انتخاب فیلم های دوره آینده این رویداد سینمایی است و پیش بینی می گردد فیلم علمی، تخیلی بیچارگان ساخته یورگوس لانتیموس با بازی اما استون، درام مهاجرتی ساخته متئو گارونه با عنوان لو کاپیتانو و کمدی سیاه بشمار به کارگردانی پابلو لارائین درباره آگوستو پینوشه در بخش مسابقه اصلی ونیز برای کسب جایزه شیر طلایی رقابت نمایند.

بعلاوه فراری ساخته مایکل مان با بازی آدام درایور و پنه لوپه کروز، کمدی جادوگران از دیوید میچود با بازی پیت دیویدسون، نائومی اسکات و اورلاندو بلوم و چالشگران ساخته لوکا گوادانینو با بازی اندایا و جاش اوکانراز جمله دیگر فیلم هایی هستند که احتمالا در ونیز 2023 به نمایش گذاشته خواهند شد.

میشل فرانکو برنده شیر نقره ای جایزه بزرگ هیات داوران 2020 برای نظم نوین که در سال 2021 نیز با فیلم غروب آفتاب در رقابت ونیز حضور داشت، سال جاری نیز می تواند با فیلم انگلیسی زبان حافظه با بازی جسیکا چستین و پیتر سارسگارد به ونیز بازگردد. بعلاوه درام ساخته ساوریو کوستانزو در حال و هوای دهه 1950 میلادی با عنوان چینه چیتا انتها طلوع با بازی لیلی جیمز و ویلم دفو و بعلاوه فیلم پریسیلا ساخته سوفیا کاپولا با بازی کیلی اسپانی و یاکوب الوردی نیز دیگر فیلم هایی هستند که مترصد حضور در جشنواره ونیز پیش رو هستند.

فیلم زندگی نامه لئونارد برنشتاین با عنوان مایسترو با بازی و کارگردانی بردلی کوپر که 5 سال پیش فیلم ستاره ای متولد شده است را به ونیز آورد در کنار فیلم نیاد درباره شناگر معروف دایانا نیاد به کارگردانی الیزابت چای و با نقش آفرینی آنت بنینک؛ دو محصول نتفلیکس هستند که شانس حضور در جشنواره ونیز را خواهند داشت.

بعلاوه ممکن است ناپلئون به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی واکین فینیکس و ونسا کربی محصول کمپانی اپل و کمدی سیاه سالتبرن محصول استودیو آمازون ساخته امرالد فنل نیز در جشنواره ونیز نخستین نمایش جهانی خود را تجربه نمایند.

قصر ساخته نو رومن پولانسکی و کودتای شانس از وودی آلن نیز می توانند در ترکیب فیلم های ونیز به همراه فیلم مرد سگی به کارگردانی لوک بسون دیده گردد.

به نظر می رسد فیلم شکار در ونیز ساخته کنت برانا گزینه بسیار مناسبی برای نمایش در بخش خارج از رقابت شرایط خوبی است و بعلاوه قسمت دوم فیلم تل ماسه اثر دنیس ویلنوو نیز در صورت آماده شدن می تواند دو سال پس از رونمایی از قسمت اول در ونیز، به این جشنواره ایتالیایی بازگردد.

جشنواره ونیز سال جاری

هشتادمین جشنواره فیلم ونیز از 30 آگوست تا 9 سپتامبر (8 تا 18 شهریور) در ایتالیا برگزار خواهد شد و طبق اعلام پیشین دیمین شزل کارگردان فیلم لا لا لند ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی را بر عهده خواهد داشت، این کارگردان آمریکایی از چهره هایی است که حضور منظمی در ونیز دارد و جشنواره ونیز را دو بار افتتاح نموده است، در سال 2016 با لا لا لند و در سال 2018 با نخستین مرد.

بعلاوه آلیس دیوپ کارگردان فرانسوی فیلم سن عمر هم ریاست هیات داوران جایزه لوییجی دو لورنتیس برترین فیلم اول را بر عهده دارد و یوناس کاراپینیانو کارگردان ایتالیایی هم رئیس داوران بخش افق های ونیز خواهد بود.

جشنواره فیلم ونیز بعلاوه لیلیانا کاوانی کارگردان حرفه ای ایتالیایی و تونی لئونگ چیو-وای بازیگر هنگ کنگی را برای دریافت جایزه شیر طلایی افتخاری سال جاری معین نموده است.

منبع: عصر ایران

به "کدام فیلم ها به جشنواره ونیز می روند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام فیلم ها به جشنواره ونیز می روند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید