9 کاری که در سفر به جزیره هوکایدو در ژاپن باید انجام دهید

به گزارش ایران کلام، 9. استخر آبی در بی آی (Biei)

بی آی شهری کوچک احاطه شده میان طبیعتی زیبا است. استخر آبی، در واقع دریاچه ای مصنوعی است که بعد از ساخت سدی در سال 1988 برای جلوگیری از جریان رسوبی، روی رودخانه بی آی گاوا (Bieigawa) شکل گرفت. گفته می گردد که رنگ زیبای آبی دریاچه نتیجه وجود هیدروکسید آلومینیوم است. مهمتر از همه اینکه رنگ دریاچه بستگی به فصل و ساعات روز دارد، چرا که آب آن نه تنها آبی رنگ نیست، بلکه اثر تجزیه کنندگی نور دارد. استخر آبی یکی از مشهورترین نقاط دنیا است. این دریاچه، پس از اینکه شرکت اپل عکسی از آن را به عنوان پس زمینه سیستم عامل مشهورش (OS X) استفاده کرد، به جاذبه مطلوبی تبدیل شد. این استخر با درختان خشک باریکی که از آب بیرون زده، ظاهری مرموز به خود گرفته است.

9 کاری که در سفر به جزیره هوکایدو در ژاپن باید انجام دهید

8. جشنواره برفی ساپورو (Sapporo Snow Festival)

ساپورو چهارمین شهر بزرگ ژاپن است که روی جزیره هوکایدو واقع شده است. اگر دنبال تفریح های زمستانی در ژاپن هستید، این شهر مکان مناسبی برای شما است. جشنواره برفی ساپورو رویداد بزرگی در ژاپن است که بازدیدنمایندگان بسیاری را از این کشور و خارج از مرزهایش به سوی خود جذب می نماید. هنرمندان در طول برگزاری جشن، مجسمه های یخی و برفی شگفت انگیزی را ارایه می دهند. این رویداد به مدت 7 روز در ماه فوریه برپا می گردد. جشنواره سالانه برفی، امکان دیدنی سازه های بی نظیری را در اختیار بازدیدنمایندگان می گذارد. رویداد مذکور را می توان در سراسر دنیا، برترین در نوع خود نامید.

7. بالا رفتن از کوه آساهی (Mount Asahi)

کوه آساهی با 2,290 متر ارتفاع، بلندترین کوهستان جزیره هوکایدو است. با این وجود بالا رفتن از آن ساده است و در میان کوهنوردان، به عنوان مقصدی تابستانی از محبوبیت زیادی برخوردار است. زمستان ها نیز مقصدی رویایی در میان اسکی بازان و اسنوبوردسواران است. اگر به این ناحیه سفر کردید، می توانید در روستای Asahidake Onsen واقع در شیب های کوهستان، اتاق اجاره کنید.

6. شیبازاکورا در فصل بهار (Shibazakura)

بهار هر سال، هزاران بازدیدنماینده برای دیدن خزه های صورتی رنگ یا شیبازاکورا به ژاپن سفر نموده و از پارک تاکینویی (Takinoue) دیدن می نمایند. بین ماه های مه و ژوئن، این دشت های زیبا در پایین دست ناحیه ای کوهستانی، با فرش رنگارنگ زیبایی از شکوفه های گل پوشیده می شوند. این منطقه در این مدت مانند یک کارت پستال زیبا است که نباید دیدنی آن را از دست بدهید.

5. پارک های ملی

در مجموع 6 پارک بزرگ ملی در جزیره هوکایدو وجود دارد که هر کدام دارای محیط های طبیعی فریبنده ای هستند. از دریاچه ها، کوهستان ها و دهانه های آتشفشانی گرفته تا آبشارها، جنگل ها و دشت های پر از شکوفه در بهار و تابستان، هر موقع از سال که به این ناحیه سفر کنید، می توانید نقاط بسیار زیبایی را دیدن کنید. بعلاوه مسیرهای پیاده روی امکان گشت و گذار در طبیعت زیبا را فراهم می نماید و تجربه داشتن یک روز آرام در فضای باز بی نظیری را برایتان رقم می زند.

4. استراحت در چشمه آب گرم نوبوریبتسو (Noboribetsu Onsen)

چشمه های آب گرم نوبوریبتسو بسیار پرطرفدار است و همواره در صدر چشمه های آب گرم ژاپنی (Onsen) در هوکایدو واقع شده است. آب این چشمه ها، غنی از مواد معدنی است. این مکان در میان محیطی متناوب واقع شده است و مکانی کامل برای فرار از شلوغی شهر را فراهم می نماید. اقامت در یک هتل و لذت بردن از برترین چشمه های درمانی آب گرم، علت خوبی برای سفر به هوکایدو است.

3. میل کردن غذاهای دریایی

آب های اطراف جزیره هوکایدو سرشار از حیات دریایی است. ماهیگیران هر روزه ماهی ها را صید و آن ها را به فروشگاه ها و رستوران ها ارسال می نمایند. بنابراین بازدیدنمایندگان می توانند در طول سفرشان، همه روزه در اطراف جزیره غذاهایی بسیار خوشمزه و تازه میل نمایند. پیشنهاد می کنیم از بخش قدیمی اوتارو و خیابان فروش سوشی آن حتما دیدن کنید. غذاهای دریایی سنتی و خوشمزه جاذبه اصلی این ناحیه است.

2. اسکی در فورانو (Furano)

تفرجگاه اسکی فورانو، در میان اسکی بازان و اسنوبورد سواران، به خاطر برف پودری نرم و فوق العاده اش، از محبوبیت زیادی برخوردار است. این منطقه در طول تابستان برای دشت های پرگلی که ناحیه وسیعی را می پوشاند، مشهور است. هرساله هزاران توریست، تنها برای دیدن جشن شکوفه های رنگارنگ به فورانو سفر می نمایند. شهر فورانو، میراث فرهنگی اش را حفظ نموده است، اما هنوز هم تفریح های فضای باز بیشماری را به بازدیدنمایندگان ارایه می دهد.

1. گشت و گذار در هاکوداته (Hakodate)

شهر بندری و تاریخی هاکوداته اولین نقطه در ژاپن است که مناسبات تجاری بین المللی را شروع کرد. به همین علت فرهنگ و معماری متنوعی در آن به چشم می خورد. نمای زیبای قابل مشاهده از کوهستان هاکوداته، یکی از دیدنیی ترین منظره ها شهری کشور ژاپن است. هاکوداته شهری دوست داشتنی است که جاذبه های تاریخی، فرهنگی، رویدادها و بعلاوه غذای عالی و محیط های طبیعی بیشماری دارد. پس اگر روزی به هوکایدو سفر کردید، به هیچ وجه بازدید از این شهر را نباید فراموش کنید.

منبع: placestosee

منبع: کجارو

به "9 کاری که در سفر به جزیره هوکایدو در ژاپن باید انجام دهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "9 کاری که در سفر به جزیره هوکایدو در ژاپن باید انجام دهید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 کاری که در سفر به جزیره هوکایدو در ژاپن باید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید