بارش برف و کولاک در تهران و 17 استان دیگر

به گزارش ایران کلام، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از بارش برف و کولاک در تهران و 17 استان دیگر اطلاع داد و بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی، به وسیله شهرداری ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های امدادی و سایر دستگاه های اجرائی در دستور کار قرار گیرد.

بارش برف و کولاک در تهران و 17 استان دیگر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از بارش برف، کولاک و مه در تهران و 17 استان اطلاع داد و گفت: از صبح امروز بارش برف، مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و کولاک برف در استان های کرمانشاه، لرستان، همدان، ارتفاعات شمال خوزستان، شمال ایلام، نیمه جنوبی کردستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب زنجان شروع شد.

هواشناسی از تقویت فعالیت سامانه بارشی و بارش برف طی روز یکشنبه (فردا) در استان های کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، غرب سمنان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات گیلان و مازندران و شمال ایلام اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، این سامانه اثرات مخاطره آمیزی نظیر اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت های عمرانی، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به ویژه برق و گاز در پی دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایرکوچ رو توصیه و تاکید نمود: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی، به وسیله شهرداری ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های امدادی و سایر دستگاه های اجرائی مسئول در دستور کار قرار گیرد؛ بعلاوه نمک پاشی معابر، مدیریت مصرف سوخت و انرژی توصیه می گردد.

تشدید بارش باران در 4 استان

هواشناسی بعلاوه در هشدار نارنجی رنگ دیگری گفت فردا (یکشنبه) در خوزستان، بوشهر، ایلام و نیمه غربی فارس بارش باران تشدید می گردد که انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی به وسیله شهرداری ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های امدادی و سایر دستگاه های اجرائی مسئول، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش آبزیان توصیه می گردد.

منبع: فرارو

به "بارش برف و کولاک در تهران و 17 استان دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و کولاک در تهران و 17 استان دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید