بوسان؛ میزبان المپیک تابستانی سال 2020

به گزارش ایران کلام، جاذبه های گردشگری بوسان

یکی از مهمترین شهرهای کشور کره جنوبی کلان شهر بوسان یا پوسان است. بوسان که یکی از بزرگترین شهرهای این کشور است و شهری است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. جاذبه های گردشگری بوسان آنقدر دیدنی است که آدم دلش می خواهد ساعت ها و روزها برای دیدن هر کدامش وقت صرف کند. این شهر با توجه به ویژگی هایش و همچنین اهمیت این شهر در کشور کره جنوبی یکی از مراکز اصلی گردشگری در این کشور است. خبرنگاران برای شما امروز از جاذبه های گردشگری بوسان می گوید با ما همراه باشید.

بوسان؛ میزبان المپیک تابستانی سال 2020

درباره بوسان

کلان شهر بوسان از آن شهرهایی است که از چند جهت دارای اهمیت است. مساحت این کلان شهر 373 کیلو متر مربع است و جمعیت بوسان در حدود 3635389 تن است و از این نظر رتبه دوم را در کره دارد و دومین شهر پرجمعیت کره جنوبی پس از سئول مرکز این کشور است. یکی از نکات قابل توجه این است که بوسان برای میزبانی المپیک تابستانی سال 2020 آمادگی خود را اعلام کرده که همین مساله برای این شهر اهمیت زیادی دارد و از نظر جذب توریست فرصت مغتنمی برای این شهر است. در بوسان مترو وجود دارد که باعث آسان شدن جابه جایی مسافران شده و توریستان به راحتی می توانند به هر نقطه شهر بوسان بفرایند و از جاذبه های توریستی بوسان دیدن کنند. این مترو در سال 1985 ایجاد شد و در حال حاضر 4 خط و 102 ایستگاه دارد. شهر بوسان با خیلی از شهر های دنیا خواهرخوانده است که بعضی از این شهرها شامل؛ لس آنجلس، بارسلونا، ریو دوژانیرو، ولادی وستوک در روسیه، ویکتوریا در استرالیا، تیخوانا در مکزیک، مونترال در کانادا، شیکاگو در آمریکا، سن پترزبورک، سیاتل آمریکا، ساوتهمپتون در بریتانیا، روتردام هلند، نیوجرسی و نیویورک و…

مهمترین جاذبه های توریستی شهر بوسان

جاذبه های توریستی بوسان زیاد است و زمان زیادی می برد تا درباره هر کدام از آن ها کمی توضیح داد، اما در اینجا تعدادی از مهمترین جاذبه های این شهر را که از نظر توریستان و مسافران این شهر بهترین و جالبترین است برای شما می گوییم و امیدواریم شما هم با سفر به این شهر یک سفر رویایی برای خودتان ترتیب داده و خاطرات خوشی از این شهر و سفر به کره جنوبی به ارمغان بیاورید.

مکان های مجذوب کننده و دیدنی بوسان

برج بوسان Busan Towe؛ این برج زیبا یکی از آسمان خراش های این شهر است که ارتفاع آن 120 متر است و تاریخ بنای آن در سال 1973 است. این برج بلند که یکی از جاذبه های توریستی بوسان است در پارکی در شهر بوسان قرار گرفته است که نام این پارک یانگدو است. داخل این برج دارای فضایی وسیع است و چهار دستگاه آسانسور برای آن در نظر گرفته شده که با خیلی تند و سریع حرکت می کنند و به سرعت به بالا می فرایند و دسترسی و رسیدن به طبقات بالایی را آسان می کند. از دیگر جاذبه ها و نکات جالب این برج آن است که داخل برج یک موزه جالب از انواع سازهای موسیقی دنیا قرار گرفته است که در نوع خود یک موزه جالب و کم نظیر است.

پارک یانگدو؛ پارک یانگدو که به پارک برج بوسان هم معروف است و یکی از جاذبه های توریستی بوسان است که برای کره ای ها معنی خاصی دارد، در زبان کره ای یانگدو یعنی سر اژدها، و به این خاطر به این پارک سر اژدها می گویند که این منطقه مثل سر اژدهایی است که از آب بیرون آمده باشد و مثل همین مجسمه در زیر برج بوسان یکی نصب شده است.

بنای Beomeosa؛ این بنا یکی از مشهورترین بناها با قدمتی تاریخی است و چند مجسمه و ستون سنگی یادگاری گذشته های دور در آن است که یکی دیگر از جاذبه های توریستی بوسان است.

Haedong Yonggung؛ بنای زیبا دیگری که در نزدیکی دریا قرار گرفته است و توریستان زیادی به این نقطه سفر می کنند چون این نقطه هم از زیباترین نقاط و جاذبه های توریستی بوسان است.

Heosimcheong؛ این آب گرم بوسان از بزرگترین مجتمع های آب گرم در کشور کره جنوبی و همچنین منطقه جنوبی آسیاست که یکی از جاذبه های توریستی بوسان به شمار میرود و امکانات رفاهی و تفریحی خیلی زیادی دارد که هر سال هزاران توریست را به سمت خود می کشاند و یکی از نقاط اصلی توریستی بوسان محسوب می شود.

بازار ماهی های Jagalchi؛ اینجا بازار انواع ماهی ها و آبزیان دریایی است که به صورت زنده دیده می شوند.

Gwangalli؛ این ساحل زیبا و پرطرفدار که شن های نرمی دارد یکی دیگر از جاذبه های توریستی بوسان است و بهترین و مجهزترین امکانات رفاهی را دارد. این ساحل میزبان خیلی از مسابقات ورزشی محلی و بین المللی در بوسان بوده است.

مرکز تجاری Choryang؛ این مرکز روبروی ایستگاه مترو بوسان است و یکی از جاذبه های توریستی بوسان است که اجناس چینی و روسی را در این مرکز می توانید تهیه کنید. چانه زنی در این بازار را از قلم نیاندازید.

مرکز تجاری Seomyeon؛ از شلوغ ترین مراکز تجاری این شهر است و جایی هم برای خرید و هم تفریح است که یکی از جاذبه های توریستی بوسان محسوب می شود و شما می توانید رستوران های زیادی در اینجا ببینید همچنین مراکز تفریحی و انواع اسباب بازی برای بچه ها ویک بازار که مخصوص بانوان در نظر گرفته شده در این مرکز وجود دارد و تخفیف های ویژه ای هم در موقع خرید می توانید از فروشندگان این بازار بگیرید.

این ها تعدادی از مکان ها دیدنی و جاذبه های توریستی بوسان بود اما اگر در سفر به کره جنوبی خواستید به جاهای دیگر هم سری بزنید در زیر نام چندتا از این نقاط دیدنی را برای شما آورده ایم. امیدواریم در کره جنوبی سرزمین چشم بادامی ها به شما خوش بگذرد. تعدادی از اماکن دیدنی کره جنوبی؛

  • چانگ دیوک گونگ، کاخ چانگ دیوک گونگ یا کاخ چانگ دیوک ثبت فهرست میراث دنیای یونسکو
  • بنای بولگوکسا
  • بنای جانگمیو
  • بنای سئوک گورام
  • بنای هائینسا
  • دژ هوآسیونگ یا قلعه درخشان
  • پل سئوگنگ پلی روی رودخانه هان در سئول
  • گالری آرکو Arko Gallery
  • سواحل جنوبی South Coast
  • ساحل هیوندا
  • ساحل بوسان
  • سئوویپو از شناخته شده ترین سواحل جنوب کره
  • Pusa مرکز تابستانی کره و یکی از مقاصد اصلی توریستها
  • جزیره Jeju بزرگترین جزیره در کره جنوبی در نوک یک آتشفشان خفته
  • پارکهای ملی جنوب کره
  • بنای بائگاگسا
  • موزه ملی کره
  • دروازه دونگ دائه مون
  • برج سئول
  • اورلند سئول پارک تفریحی
  • دهکده فولک
منبع: الی گشت

به "بوسان؛ میزبان المپیک تابستانی سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوسان؛ میزبان المپیک تابستانی سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید