تجربه کانادایی؛ برترین نوع مهاجرت به کانادا

به گزارش ایران کلام، آیا به مهاجرت می اندیشید؟ چه تصویری از مهاجرت دارید؟ شاید فکر کنید پدیده مهاجرت شبیه خم رنگرزی است که با پاسپورت ایرانی از دری وارد و لبخندزنان با هویتی تازه از دری دیگر خارج می شوید. فکر می کنید همینکه مثلا در اکسپرس انتری دعوتنامه دزیافت کردید و سوار هواپیما شدید فرایند مهاجرت چند ساعته به انتها خواهد رسید!

تجربه کانادایی؛ برترین نوع مهاجرت به کانادا

البته ما خیلی هم بدبین نیستیم و فکر می کنیم که شما از آمادگی کافی در این جهت برخوردارید؛ ما با تصورات ذهنی شما کاری نداریم اما باید این نکته را هم یادآور شویم که مهاجرت واقعی با تصورات و رویاهای شما فرق دارد. اگر از نسل های قبلی مهاجران و افرادی که به تازگی اقدام به مهاجرت نموده اند بپرسید حتما این را تایید می نمایند.

داشتن ارتباطات مهم است

مهاجرت روز به روز بیشتر به فرایندی تدریجی و طولانی تبدیل می گردد. تحقیقات گسترده نشان داده اند که افرادی که در کشور و جامعه ای که قصد مهاجرت به آن را دارند دارای ارتباطات هستند، موفقیت بیشتری دارند. این ارتباطات شکل های مختلفی دارند: دوستان و اعضای خانواده و فامیل، حضور در جوامع فرهنگی، و کار و تحصیل در کانادا.

همه این ارتباطات و پیوندها مخصوصا ارتباطات کاری و تحصیلی به فرد مهاجر یاری می نماید تا مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسه خود را تقویت کند و در نتیجه عملکرد مالی بهتری داشته باشد. به خاطر همین است که کانادا تاکید زیادی بر تجربه کانادایی (سابقه و تجربه کار و تحصیل در کانادا) دارد.

برترین نوع مهاجرت به کانادا

در واقع یکی از برنامه های اصلی مهاجرت کاری/مالی به کانادا برترین نوع مهاجرت به کانادا موسوم به Canadian Experience Class است و مناسب افرادی است که در کانادا حداقل یک سال سابقه کار دارای مهارت دارند. هر یک از استان های کانادا نیز حداقل یک برنامه مهاجرتی دارند که برای افرادی طراحی شده که قبلا در آن استان زندگی نموده اند.

هر یک از استان ها و منطقه ها کانادا بسته به تجربه و سابقه فرد متقاضی چنین برنامه هایی دارند. رفتن به کانادا به عنوان گردشگر، کارگر موقت یا دانشجو همه و همه برای آغاز فرایند مهاجرت خوب هستند اما با هم اندک تفاوت هایی دارند.

همانطور که می بینید و می دانید همه گیری کرونا سفرهای بین المللی و خارجی را بسیار سخت نموده است. خوشبختانه با آماده شدن واکسن این ویروس خطرناک نور امیدی تابیدن گرفته است. ضمناً کانادا با کمبود مهاجر روبرو است؛ کمبودی که انتظارش را نداشت و نمی خواست اتفاق بیفتد.

اما کانادا چطور از افراد جوان و مستعد برای رشد جمعیت و اقتصاد خود استقبال می نماید؟ در اینجاست که باید گفت که کانادا گر ز حمکت ببندد دری/ ز رحمت گشاید در دیگری!. به بیان دیگر کانادا جهت مهاجرت و اقامت دائم افرادی که هم اکنون به طور موقت داخل کانادا هستند را تسهیل ساخته است.

رکوردشکنی اکسپرس انتری

پذیرش های اخیر اکسپرس انتری عمدتا متقاضیانی را هدف گرفته که در دسته تجربه کانادایی حضور دارند چرا که احتمال اینکه این متقاضیان در کانادا باشند خیلی بیشتر است. مصلا در شنبه پیش مورخ سیزدهم فوریه 2021 کانادا برای 27,332 دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم صادر نموده است. همه این دعوتنامه ها برای متقاضیان دسته تجربه کانادایی صادر شده اند.

برای اینکه درک بهتری از ماجرا داشته باشید بهتر است بدانید در هر پذیرش اکسپرس انتری معمولا 4000 دعوتنامه صادر می گردد و دعوتنامه ها منحصرا برای متقاضیان دسته تجربه کانادایی نیست. پایین ترین امتیاز در اکسپرس انتری 75 بوده در حالیکه حداقل امتیاز برای پذیرش های مختص دسته تجربه کانادایی بین 430 تا 450 در نوسان بوده است.

می بینیم که دولت فدرال کانادا هوشمندانه و به طرز موثر سیاست های مهاجرتی خود را تنظیم نموده و با وضع موجود تطبیق می دهد. نفع این سیاست ها به ده ها هزار نفر می رسد.

واضح تر بگوییم: کانادا به خوبی می داند که شهروندان آینده اش در حال حاضر خارج از مرزهای کانادا به سر می برند. دولت کانادا تصریح نموده است که مشتاقانه و بی صبرانه منتظر استقبال از مهاجران سراسر دنیا است. از وقتی سر و کله کرونا پیدا شد دولت کانادا صدور دعوتنامه برای متقاضیان خارج کانادا را متوقف ننموده است گرچه دریافت نمایندگان دعوتنامه باید منتظر بمانند تا مرزها باز شوند و عملیات مرزی به حالت عادی برگردد.

نکته اصلی این است که کانادا به مهاجران پشت ننموده است. برترین راه مهاجرت به کانادا هر چه که باشد کانادا در انتظار مهاجران است. کسب تجربه کانادایی و سابقه نفس کشیدن در جامعه کاری و تحصیلی کانادا را می توان برترین نوع مهاجرت به کانادا دانست. کانادا خوب می داند در پی چه افرادی است: افراد کاردان و نوآور. این چیزی است که همه مهاجران کانادا اعم از قدیمی و تازه وارد باید به آن افتخار نمایند.

منبع: ویزا موندیال

به "تجربه کانادایی؛ برترین نوع مهاجرت به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه کانادایی؛ برترین نوع مهاجرت به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید