توزیع بیش از 126 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در جایگاه های سوخت اردبیل

به گزارش ایران کلام، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از توزیع بیش از 126 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در جایگاه های سوخت CNG استان خبر داد.

توزیع بیش از 126 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در جایگاه های سوخت اردبیل

میرسعید سید متین مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به اینکه جایگزینی گاز طبیعی با سوخت های فسیلی علی الخصوص در صنعت حمل و نقل یکی از راهکار های برون رفت از بحران های زیست محیطی در شهر های پرجمعیت می باشد، گفت: اتومبیل ها منبع اصلی آلودگی در شهر های پرجمعیت هستند و سهم بخش حمل و نقل در انتشار آلاینده ها در شهر ها حدود 70 درصد هست که این سهم نیز عمدتاً ناشی از مصرف سوخت های فسیلی می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل می گوید: جایگزینی گاز طبیعی در استان یکی از رویکرد های صنعت گاز است و رویکرد دولت در جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های فسیلی در صنعت حمل و نقل قطعاً علاوه بر کاهش آلودگی های زیست محیطی فواید متعددی را برای کشور به همراه داشته است که کاهش واردات بنزین، کاهش هزینه های دولت در بخش حمل و نقل نمونه ای از فواید این طرح به شمار می رود.

او با بیان اینکه توزیع 126 میلیون و 549 هزار متر مکعب گاز طبیعی به جایگاه های CNG استان گام مهمی در تحقق اهداف زیست محیطی است، گفت: از این مقدار گاز تحویلی، بیش از 114 میلیون متر مکعب مربوط به جایگاه های داخل شهری و بیش از 12 میلیون متر مکعب مربوط به جایگاه های بین راهی می باشد که نسبت به مدت مشابه پارسال به مقدار 4 درصد افزایش داشته است.

سید متین، با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی جایگاه های سوخت گاز طبیعی یکی از اهداف استراتژیک صنعت گاز در بخش حمل و نقل است، می گوید: در حال حاضر 70 جایگاه CNG در استان در توزیع گاز فعالیت دارند که از این تعداد 24 جایگاه دو منظوره و 46 جایگاه تک منظوره هستند.

ایران کلام اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توزیع بیش از 126 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در جایگاه های سوخت اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع بیش از 126 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در جایگاه های سوخت اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید