جشنواره تفریحات زمستانی منطقه آزاد ماکو سبب شادی و تفریح مردم و میهمانان شد

به گزارش ایران کلام، ایرنا/ براساس گزارشات واصله، جشنواره تفریحات زمستانی منطقه آزاد ماکو سبب شادی و تفریح مردم و میهمانان شد.

جشنواره تفریحات زمستانی منطقه آزاد ماکو سبب شادی و تفریح مردم و میهمانان شد

منطقه آزاد ماکو که بزرگترین منطقه آزاد کشور با بیش از 500 هزار هکتار مساحت بشمار می رود، در شمال غربی ترین نقطه ایران اسلامی قرار گرفته است و با توجه به قرار گرفتن در منطقه ای سردسیر، یکی از برترین منطقه ها کشورمان برای برگزاری سرگرمیات زمستانی است.

به خاطر همین ظرفیت سرگرمیی، ماکو در سالهای اخیر به عنوان یکی از میزبان های این گونه سرگرمیات معرفی شده و سال جاری هم همین امر با کوشش مسئولان مربوطه اجرایی شد و شاهد حضور پرشور مردم و میهمانان در این جشنواره زمستانی بودیم.

دو کوهستان، داژبال یا همان وسطی، اسکی و کوهنوردی، ساخت آدم برفی و بازی های هیجانی تیوب سواری، پاراگلایدرسواری و سافاری از جمله برنامه هایی بود که برای اجرا در این جشنواره تدارک دیده شد ولی بعضی از آنها بخصوص پاراگلایدر سواری به دلیل مسائل جوی برگزار نشد.

در کنار این جشنواره زمستانی هم جشنواره خرید با تخفیف از بازارچه های مرزی و نیز برنامه هایی نظیر کنسرت موسیقی، مسابقه عکاسی و ساخت تیزر برنامه ریزی شده بود که مسابقه ای برای فعالان فرهنگی بشمار می رفت.

برگزاری جشنواره؛ مقدمه ای برای ارائه ظرفیت های توریستی ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برگزاری جشنواره و فستیوال های توریستی، ورزشی و فصلی عاملی برای شناساندن ظرفیت های منطقه برای جذب توریست بعلاوه معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه ورزش و توریستی است.

حسین گروسی افزود: در کنار برگزاری جشنواره، پیشنهادها و نقطه نظرات برای برگزاری هر چه بهتر در فصل های آینده دریافت می گردد تا سال به سال بتوانیم بهتر میزبان مسافران منطقه باشیم.

منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت عالی در برگزاری ورزش های زمستانی

رئیس هیات اسکی آذربایجان غربی هم در این باره معتقد است که سرمایه گذاری های خوبی در حوزه توریستی ورزشی منطقه آزاد ماکو در حال اجرا است.

مسعود قهرمانی افزود: با احداث تله کابین و پیست اسکی در این منطقه شاهد میزبانی این منطقه برای مسابقات ملی و جهانی نیز می توانیم باشیم.

وی از تداوم عملیات اجرایی پروژه توریستی با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 720 میلیارد ریال در منطقه آزاد ماکو اطلاع داد و افزود: عملیات اجرایی پروژه سرگرمیی، توریستی و ورزشی سام با حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی یک هزار و 720 میلیارد ریالی در منطقه آزاد ماکو در حال اجراست.

قهرمانی وعده داد که بعد از اتمام، این پروژه می تواند منشا اثر در منطقه بویژه در حوزه سرگرمیی و توریستی باشد.

از همه ظرفیت ها برای جذب توریستی در شمال آذربایجان غربی استفاده می کنیم

معاون فرهنگی، اجتماعی و توریستی سازمان منطقه آزاد ماکو هم گفت: برای جذب توریستان داخلی و خارجی متناسب با ظرفیت های بی نظیر و گسترده این خطه پرگهر برنامه ریزی نموده ایم و زمینه افزایش حضور توریستان در منطقه به واسطه همین برنامه ریزی ها فراهم می گردد.

بهنام امیریان با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو از تمامی شاخصه های لازم برای جذب توریست اعم از داخلی و خارجی برخوردار است، افزود: توسعه پایدار توریستی به عنوان محور توسعه مالی منطقه باید باشد.

وی از استقبال بی نظیر مردم با وجود کولاک و برودت هوا از جشنواره زمستانی قدردانی کرد و گفت: همزمان با برگزاری این جشنواره، مدیران آژانس های معتبر توریستی کشور نیز با دعوت سازمان منطقه آزاد ماکو در این منطقه حضور داشتند تا ضمن آشنایی با ظرفیت های توریستی منطقه از نزدیک از آثار تاریخی و جاذبه های توریستی تماشا نمایند.

امیریان با اشاره به اینکه شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت از جاذبه های متنوع و بسیاری اعم از طبیعی و تاریخی برخوردار است، اظهار کرد: فرهنگ غنی و آداب و رسوم این مردمان اصیل می تواند فرصتی ارزشمند برای ایجاد جاذبه های فرهنگی در برگزاری جشنواره ها، آیین ها و مسابقات ورزشی باشد.

حجم ظرفیت های توریستی در ماکو قابل توجه است

مردم حاضر در این منطقه نیز که روزهای سرد زمستان را برای حضور در منطقه آزاد ماکو انتخاب نموده بودند، با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در منطقه ایجاد شده، گفتند که این حجم از چشم اندازها در این بخش از کشور قابل توجه بود.

توریستانی که از تبریز، شبستر، استان های شمال غرب و حتی بعضی استان های عمقی کشور آمده بودند، تاکید کردند که در صورت سرمایه گذاری بیشتر، میتوان منطقه آزاد ماکو را به قطب توریستی بویژه درحوزه سرگرمی های زمستانی تبدیل کرد.

با توجه به اینکه در این جشنواره صدها نفر از مردم بومی منطقه و بعضی از شهرستان های اطراف و حتی دورتر در ماکو گرد هم آمده بودند تا سرگرمیات زمستانی را انجام دهند، میتوان از این ظرفیت برای میزبانی مسابقات مختلف و جشنواره های گسترده تر با استفاده از نعمت الهی برف بهره برد و رونق توریستی منطقه را موجب شد؛ امری که به برنامه ریزی و سرمایه گذاری بسیار بیشتر از اینها احتیاج دارد.

منبع: همگردی

به "جشنواره تفریحات زمستانی منطقه آزاد ماکو سبب شادی و تفریح مردم و میهمانان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تفریحات زمستانی منطقه آزاد ماکو سبب شادی و تفریح مردم و میهمانان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید