جو بایدن رسما نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

به گزارش ایران کلام، جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا که اکنون 95 سال دارد با تقدیر از تجربه و شخصیت جو بایدن گفت از وی حمایت می کند تا آمریکایی ها را متحد کند و بزرگی آمریکا را احیا سازد.

جو بایدن رسما نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

جو بایدن روز سه شنبه 18 اوت (28 مرداد) در گردهمایی ملی حزب دموکرات آمریکا به طور رسمی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 انتخاب شد.

به گزارش یورو نیوز؛ در دومین روز گردهمایی این حزب که در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین برگزار گشت، اکثریت نمایندگان دموکرات به جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق رای دادند تا ورود وی به کارزار انتخاباتی پیش رو شکلی رسمی پیدا کند.

در این جلسه که به دلیل بحران همه گیری کرونا به طور آنلاین برگزار می شد، شماری از اعضای بلندپایه حزب دموکرات در پیام هایی جداگانه به حمایت از آقای بایدن پرداختند.

جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا که اکنون 95 سال دارد با تقدیر از تجربه و شخصیت جو بایدن گفت از وی حمایت می کند تا آمریکایی ها را متحد کند و بزرگی آمریکا را احیا سازد.

جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا با ارسال پیامی به این گردهمایی از نامزدی جو بایدن حمایت کرد

بیل کلینتون دیگر رئیس جمهور سابق حزب دموکرات نیز در پیامی با اشاره به اینکه آمریکا به دلیل همه گیری کرونا در بحران جدی اقتصادی فرو رفته است گفت: کاخ سفید باید مرکز فرماندهی باشد، این در حالی است که به جای آن تبدیل به مرکز طوفان شده است. تنها آشوب وجود دارد.

جان کری، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2004 نیز با انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ گفت که در دوران ریاست جمهوری وی آمریکا نتوانسته است نقش رهبری جهان آزاد را ایفا کند.

در این مراسم همچنین کالین پاول، وزیر خارجه اسبق آمریکا و از اعضای حزب جمهوری خواه در پیامی از کاندیداتوری جو بایدن حمایت کرد. وی پیشتر در ماه ژوئن با انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ، پشتیبانی خود را از آقای بایدن اعلام کرده بود.

جو بایدن 77 ساله نیز در سخنانی کوتاه که به طور زنده پخش می شد مراتب تشکر صمیمانه و قلبی خود را از هم حزبی هایش گفت. قرار است نطق رسمی او در پذیرش نامزدی حزب روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه گردهمایی ایراد شود.

امروز چهارشنبه در سومین روز این گردهمایی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، و کاملا هریس، معاون آقای بایدن به سخنرانی خواهند پرداخت.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز 3 نوامبر (13 آبان) برگزار خواهد شد و جو بایدن باید با دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری خواه به رقابت بپردازد.

منبع: عصر ایران

به "جو بایدن رسما نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن رسما نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید