خبرنگاران موافقت شورای المپیک آسیا با پیشنهاد بازنگری حضور کاراته در المپیک

به گزارش ایران کلام، تهران- خبرنگاران- اعضای شورای المپیک آسیا امروز (سه شنبه) در مسقط عمان با پیشنهاد رییس نهاد ورزشی بین المللی ایران برای درخواست بازنگری آی.او.سی جهت حضور کاراته در المپیک موافقت کردند.

خبرنگاران موافقت شورای المپیک آسیا با پیشنهاد بازنگری حضور کاراته در المپیک

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به گزارش ایران کلام، سیدرضا صالحی امیری در هفتاد وچهارمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا که با حضور شیخ احمدالفهد الصباح رییس آی.او.سی برگزار شد، درباره حذف کاراته از المپیک 2024 پاریس اظهار تاسف کرد و گفت: ورزش آسیا و تعدادی از کشورهای مطرح جهان طی چند روز اخیر از شنیدن حذف رشته پرطرفدار و میلیونی در جهان دچار شوک شدند.

وی اضافه کرد: از اعضای هیات اجرایی خواستارم با ارسال نامه به کمیته بین المللی المپیک برای درخواست بازنگری بازگشت کاراته به المپیک موافقت کنند.

پس پایان سخنان صالحی امیری عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، اعضا به این پیشنهاد رای موافق دادند.

شیخ احمد در این نشست درباره میزبانی بعدی هیات اجرایی شورای المپیک آسیا گفت که پیش از این قرار بود ایران میزبان باشد اما با توجه به افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در بیشتر کشورها این موضوع با هماهنگی این کشور به تعویق افتاد.

رییس شورای المپیک آسیا ادامه داد: البته میزبانی ایران به قوت خود باقی است و به محض اعلام درخصوص کنترل این بیماری چه در تعداد مبتلایان و چه در آمار قربانیان، نشست بعدی هیات اجرایی شورای المپیک آسیا اوایل تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست به معرفی نایب رییس و عضو جدید هیات اجرایی اختصاص داشت که اتوبک از ازبکستان عضو جدید شورای المپیک آسیا شد. اعطاء این سمت به دلیل میزبانی ازبکستان در بازی های آسیایی جوانان 2025 است.

همچنین خانم اوتانی از ژاپن در سمت رییس جدید کمیسیون ورزشکاران ابقا شد.

در ادامه اعضای کمیسیون مالی گزارش حسابرسی از سال 2019 و 2020 را ارایه کردند که به تایید اعضا رسید و مسوول برگزاری بازی های آسیایی هانگژوی چین هم گزارش کاملی درخصوص آغاز فعالیت های خود به اعضاء ارایه کردند.

رییس کمیته ملی المپیک تا به امروز با حیدر فرمان مدیر بخش رویدادها و بازی های آسیایی شورای المپیک آسیا، ذی یزن بن هیثم بن طارق آل سعید وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان، محمد جلود دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری، عدنان دیر وزیر ورزش و سلمان محمودی راد همتای عراقی خود و ناصر الرزوقی رییس کنفدراسیون کاراته آسیا و امارات، شیخ جوعان بن حمد بن خلیفه آل ثانی همتای قطری شیخ احمد الفهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا، آنتونیو اسپینوز رییس فدراسیون جهانی کاراته و دیدار و گفت و کرده است.

سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به منظور شرکت در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا 23 آذر ماه راهی مسقط پایتخت عمان شد.

سیدنصرالله سجادی و پیمان فخری سرپرستان کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک توکیو و ساحلی ساینا، سیدرضا صالحی امیری را در این سفر همراهی می کنند.

مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا از روز گذشته آغاز شد و تا چهارشنبه در مسقط عمان ادامه دارد.

یکی از موضوعات مطرح در مجمع عمومی و نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا تصمیم نهایی بر سر میزبانی بازی های آسیایی 2030 است که هفته گذشته هیات 12 نفره ورزشی قطر به منظور رایزنی بر سر میزبانی بازی های آسیایی 2030 آن هم در شرایط پاندومی کرونا به تهران سفر کردند و با مقامات ارشد ورزشی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران موافقت شورای المپیک آسیا با پیشنهاد بازنگری حضور کاراته در المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موافقت شورای المپیک آسیا با پیشنهاد بازنگری حضور کاراته در المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید