خبرنگاران 287 معترض بلاروسی دستگیر شدند

به گزارش ایران کلام، مسکو - خبرنگاران- ماموران امنیتی 287 معترض این کشور در مینسک و چند شهر دیگر بلاروس را دستگیر کردند.

خبرنگاران 287 معترض بلاروسی دستگیر شدند

به گزارش ایران کلام، مرکز دیده بان حقوق بشر وسنا بلاروس با اعلام این خبر، در سایت اینترنتی خود، فهرست اسامی 287 نفر از معترضان دستگیر شده توسط ماموران پلیس بلاروس را منتشر کرد.

بیشتر این افراد در تظاهرات در چند ناحیه شهر مینسک پایتخت بلاروس و شماری نیز در شهرهای بابرویسک، ویتبسک، گومل و لیاخوویچ دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری تاس، تظاهرات امروز (یکشنبه) در شهرهای بلاروس با عنوان مارش ناروداولاستیا (راهپیمایی حاکمیت مردم) در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور و به فراخوان مخالفان دولت بلاروس برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، در اعتراضات امروز در مینسک در مجموع هفت هزار نفر شرکت کردند و ماموران امنیتی پس از اخطار به معترضان، از ظهر امروز آغاز به دستگیری آنها کردند.

در بین افراد دستگیر شده 20 زن و نیز چند خبرنگار ازجمله خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک بلاروس و روزنامه کامسامولسکایا پراودا هستند که به مرکز پلیس منتقل شدند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس دستور داده است که درصورتی که دانشجویان در اعتراضات بلاروس شرکت نمایند از دانشگاه اخراج می شوند و کارگران و مدیران کارخانه ها نیز در صورت شرکت در اعتراضات از کار برکنار می شوند و جای آنها افراد دیگر علاقه مند به کار استخدام خواهند شد.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز 19 مرداد ماه برگزار گردید و الکساندر لوکاشنکو با کسب بیش از 80 درصد آرا به پیروزی رسید و تیخانوفسکایا نامزد مخالفان تنها 10 درصد آرا را بدست آورد و مخالفان دولت بلاروس بلافاصله اعلام کردند که در انتخابات تقلب اجرا شده و هواداران خود را به خیابان ها کشاندند.

آمریکا و اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته و از دولت این کشور خواهان برگزاری انتخابات جدید شده و تحریم هایی در خصوص این کشور وضع کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 287 معترض بلاروسی دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 287 معترض بلاروسی دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید