امیرعبداللهیان: هر زمانی که غربی ها خطوط قرمز باقیمانده ایران را بپذیرند آماده حضور در وین هستم

به گزارش ایران کلام، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی بورل با بیان این که شتاب و عجله طرف غربی نمی تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود، شرح داد: هر زمانی که طرف های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند آماده حضور در وین هستم.

امیرعبداللهیان: هر زمانی که غربی ها خطوط قرمز باقیمانده ایران را بپذیرند آماده حضور در وین هستم

به گزارش گروه سیاست خارجی ایران کلام، جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) 13 اسفند ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت وگو کرد.

در این تماس تلفنی آخرین نتایج مذاکرات وین در راستای لغو تحریم ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این دومین تماس تلفنی امیرعبداللهیان و بورل ظرف چند روز گذشته است. وزیر امور خارجه ایران و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفتم اسفند ماه نیز تلفنی درباره مذاکرات جاری در وین به رایزنی پرداختند.امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرح داد در پی یک توافق خوب، اما در چارچوب منافع ملی و با رعایت خطوط قرمز خود در مذاکرات هستیم. (بیشتر بخوانید)

بورل: گفت وگو در جهت پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی واقع شده است

بورل در این گفت وگوی تلفنی گفت: از نظر ما عمده درخواست های جمهوری اسلامی ایران در توافق پیش مورد توجه قرار گرفته است. ما به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و 1+4 مایلیم بگوییم که گفت وگو در جهت پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی واقع شده است.

به گزارش فارس،دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم های آمریکا علیه ایران از روز سه شنبه 19 بهمن ماه و بعد از تنفسی 11 روزه برای مشورت هیأت ها با مرکز هایشان با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در مرکز اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تا به امروز در سطوح و فرمت های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین کماکان در جریان است.

شتاب و عجله طرف غربی نمی تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش های هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین یادآور شد: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم. اما شتاب و عجله طرف غربی نمی تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از نهایی کردن هر چه زودتر توافق افزود: لازمه حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی منوط بر رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و از جمله موضوع تضمین موثر اقتصادی است.

هر زمانی که طرف های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند، آماده حضور در وین هستم

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دکتر باقری و کارشناسان ارشد جمهوری اسلامی ایران در مشورت مستمر و فعال با همه هیأت ها در وین می مانند. هیأت ایرانی با جدیت به تلاش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: هر زمانی که طرف های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند، آماده حضور در وین هستم.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شب گذشته در پی انتشار اخباری مبنی بر نزدیک بودن حصول توافق در وین در توئیتی نوشت: مذاکرات وین هنوز هم ادامه دارد.اخبار خوب زودرس جایگزین توافق خوب نمی شود. هیچکس نمی تواند بگوید که توافق اجرا شده است، تا زمانی که همه مسائل مهم به جای مانده حل و فصل شود. تلاش مضاعفی لازم است.اکنون همه بر گام های کلیدی نهایی متمرکز شده اند. (اینجا بخوانید)

سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه نهم اسفند ماه نیز در نشست هفتگی با ایران کلام گفته بود: پیش نویسی از توافق آماده شده و الان در نقطه ای هستیم که ابهامی برای واشنگتن و اروپا درباره خطوط قرمز ما وجود ندارد و قطعا از خطوط قرمز خود عبور نمی کنیم. (بیشتر بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس

به "امیرعبداللهیان: هر زمانی که غربی ها خطوط قرمز باقیمانده ایران را بپذیرند آماده حضور در وین هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: هر زمانی که غربی ها خطوط قرمز باقیمانده ایران را بپذیرند آماده حضور در وین هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید