درخواست ما ثبت جهانی نام مشاهیر پرافتخار جرجان است

به گزارش ایران کلام، ایسنا/ براساس سخنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش، درخواست ما ثبت جهانی نام مشاهیر پرافتخار جرجان است.

درخواست ما ثبت جهانی نام مشاهیر پرافتخار جرجان است

دکتر علیرضا گرایلی با اشاره به برگزاری همایش جرجان زادگاه مشاهیر بزرگ ایران زمین با مشارکت شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس اظهار کرد: در این همایش مدیر فرهنگی یونسکو در ایران نیز حضور داشت که موجب شد تا سطح برگزاری همایش به مراتب افزایش یافته و در طراز ملی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برای پایداری و توسعه یک کشور توجه جدی به سرمایه های مادی و معنوی آن کشور لازم است، اضافه نمود: تردیدی نداشته باشید که دستابی به سرمایه های مادی و توسعه آن از جهت تکریم و تقویت سرمایه های معنوی می گذرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری برای توسعه و تعالی جامعه از طریق نخبگان و دانشگاهیان اعلام نمود: یکی از برترین راههای سرمایه گذاری تکریم عالمان و متخصصان و البته بطور کلی جایگاه علم، دانایی و پارسایی است.

گرایلی منابع انسانی متخصص و متعهد را برترین و با ارزش ترین سرمایه هر کشور دانست و ادامه داد: امروزه هر کشوری که به پیشرفت و تعالی رسیده قطعا جایگاه خود را مرهون توجه به نخبگان متعهد و متخصص خود و اهمیت دادن به منابع انسانی به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار است.

امید بخشی جان مایه بیانیه گام دوم انقلاب است

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، افتخار به گذشته را راه ساختن آینده دانست و تاکید نمود: بدون شک تحقق اهداف گام دوم انقلاب با شناخت و تکریم مفاخر انقلاب اسلامی در گام نخست تسریع شده و انگیزه و امیدبخشی را به عنوان جان مایه بیانیه گام دوم انقلاب محقق خواهد نمود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ایران، پرورشگاه انسان های بزرگی در دامان خود بوده و نسل به نسل و سینه به سینه، فرهنگ اصیل و ارزشهای والای انسانی و اسلامی را در قالب کتاب ها، آثار تألیفی و باستانی به نسل های آینده منتقل نموده است، توضیح داد: امروز ما به پشتوانه گذشته ای درخشان و مفاخری شاخص و صاحب نام قدم های استواری به سوی آینده روشن برمی داریم.

گریلی با ابراز خرسندی از عبور کشورمان از مرز وابستگی به کشورهای بیگانه بویژه در مباحث دانش بینان و علوم و فنون روز جهان اضافه نمود: به فضل الهی و همت جوانان غیور این سرزمین در چهار دهه گذشته با توکل بر خدا و خودباوری جهت پرافتخاری را طی نموده ایم و تردیدی نداریم که با تداوم تاسی به فرمایشات سکاندار انقلاب اسلامی میتوان با کاربردی سازی علوم برای بهره مندی مردم در معیشت و رفاه اجتماعی و سپس ساختن جهت برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی گامهای بلندی برداشت.

وی با اثربخش دانستن برگزاری این همایش در گنبدکاووس اعلام نمود: در این همایش از مدیر فرهنگی یونسکو در ایران خواستیم تا مشاهیر جرجان از جمله قابوس بن وشمگیر، حکیم جرجانی و عبدالقاهر جرجانی در میراث مشاهیر جهانی ثبت و سرزمین جرجان در لیست نقاط مهم گردشگری داخلی و خارجی قرار بگیرد.

منبع: همگردی

به "درخواست ما ثبت جهانی نام مشاهیر پرافتخار جرجان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ما ثبت جهانی نام مشاهیر پرافتخار جرجان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید