درگذشت رئیس جمهور سابق هند

به گزارش ایران کلام، رئیس جمهور سابق هند که به بیماری کووید-19 و عفونت ریه مبتلا بود، ساعتی پیش در یک بیمارستان نظامی در دهلی نو درگذشت.

درگذشت رئیس جمهور سابق هند

به گزارش گروه بین الملل ایران کلام به نقل از شبکه خبری سی ان ان، پراناب موکرجی رئیس جمهور سابق هند که به علت عفونت ریه و بیماری کووید-19 در بیمارستان ارتش هند در دهلی نو بستری بود، روز دوشنبه در سن 84 سالگی درگذشت.

اگرچه مقامات بیمارستان ارتش هند در دهلی نو علت هنوز دقیق مرگ رئیس جمهور سابق این کشور را اعلام نکرده اند اما شخص پراناب موکرجی سه هفته قبل پس از مراجعه به این بیمارستان برای معالجه بیماری ریوی خود در پیامی توئیتری با اعلام اینکه نتیجه آزمایش کرونایش نیز مثبت بوده است، از کسانی که با وی تماس داشته اند خواسته بود که خود را قرنطینه کرده و تست کرونا بدهند.

در پی درگذشت پراناب موکرجی که در فاصله سال های 2012 تا 2017 رئیس جمهور هند بود، نارندرا مودی نخست وزیر این کشور در پیامی اظهار داشت: امروز کشور ما برای درگذشت رئیس جمهور سابق خود عزادار است. او اثرات غیرقابل انکاری در جهت توسعه ملت ما از خود بر جای گذاشت. او یک شخصیت فرهیخته و یک دولتمرد والامقام بود. او مورد احترام همه طیف های سیاسی و همه اقشار جامعه بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "درگذشت رئیس جمهور سابق هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت رئیس جمهور سابق هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید