گونه دلتا، 10 درصد موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می دهد

به گزارش ایران کلام، خبرگزاری خبرنگاران- مقام بهداشتی آمریکا درباره نفوذ و شیوع گونه نو واگیردارتر ویروس کرونا معروف به دلتا در کشور هشدار داد.

گونه دلتا، 10 درصد موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می دهد

به گزارش خبرگزاری ایران کلام به نقل از شبکه ام اس ان بی سی، گونه دلتای ویروس کرونا 10 درصد همه موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می دهد.

تردید درباره دریافت واکسن ضد کرونا در آمریکا فرایند تازهی را ایجاد نموده است: موارد ابتلا به کووید-19 دیگر در آمریکا در حال کاهش نیست. در واقع، کارشناسان می گویند به شرایط ثابتی رسیده است. بخشی از علت آن این است که تقریباً یک سوم آمریکایی ها تمایلی به دریافت واکسن ندارند. علت دیگر، شیوع گونه تازه واگیردارتر ویروس کرونا معروف به گونه دلتا است که ابتدا در هند شناسایی شد و اکنون 10 درصد همه موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا را تشکیل می دهد.

دکتر ماریو رامیرز (Mario Ramirez) پزشک فوریت ها و مدیر آزمایشگاه های آپورتیونیتی (Opportunity Labs) در پاسخ به این سوال که چقدر باید درباره تاثیر مرکب تردید برای دریافت واکسن و شیوع این به اصطلاح گونه دلتا، نگران بود؟ گفت: من فکر می کنم این باید نگرانی عظیمی برای کسانی که واکسینه نشده اند، باشد. آنچه من طی هفته گذشته یا بیشتر دیده ام، همان چیزی است که ما در حال حاضر در انگلیس شاهد آن هستیم، جایی که این گونه دلتا بیشتر نفوذ نموده است. در آن کشور که درصد واکسیناسیون بالایی دارد، آن ها شاهد افزایش مجدد موارد ابتلا هستند. این مهم است، چون در انگلیس عمدتاً از واکسن آسترازنکا استفاده می گردد و ما از واکسن متفاوتی استفاده می کنیم که واکسن های فایزر و مدرنا هستند و نشان داده اند در برابر این گونه تازه، کارآمدتر هستند. با وجود این، آنچه ما در این کشور داریم، منطقه ها جغرافیایی عظیمی هستند که به خوبی واکسینه نشده اند. بنابراین، من فکر می کنم جنوب شرقی آمریکا و منطقه دشت عظیم (Great Plains)، منطقه های از کشور هستند که ظرف شش تا هشت هفته، وقتی این گونه بیشتر نفوذ می نماید، با خطر عظیمی روبرو خواهند بود.

وی اضافه نمود: این افزایش عمدتاً در استان هایی است که فرمانداران آن ها قوانینی وضع نموده اند که می گویند ما دیگر از اجباری بودن ماسک، پیروی نخواهیم کرد. آزمایش، دیگر اجباری نخواهد بود. داشتن گواهینامه واکسیناسیون دیگر اجباری نخواهد بود. ما تلاقی این سیاست های واقعاً محافظه کارانه با احتمال افزایش مجدد موارد ابتلا را شاهد هستیم. در نتیجه، من واقعاً فکر می کنم برای این گونه، خطر وجود دارد. این گونه علت افزایش چشمگیر موارد ابتلا در جمعیت محافظت نشده، است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "گونه دلتا، 10 درصد موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گونه دلتا، 10 درصد موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید