راه اندازی 47 طرح اشتغال گردشگری به وسیله مددجویان کمیته امداد

به گزارش ایران کلام، مدیرکل راهنمایی شغلی کمیته امداد از راه اندازی 47 طرح اشتغال در حوزه گردشگری به وسیله مددجویان این نهاد اطلاع داد.

راه اندازی 47 طرح اشتغال گردشگری به وسیله مددجویان کمیته امداد

به گزارش گروه اجتماعی ایران کلام، علیرضا رمضانی با بیان اینکه امروزه گردشگری به اسم یک صنعت اشتغال زا و پر عایدی در سطح جهان شناخته می گردد، گفت: بیش از 10 درصد اشتغال و فراوری ناخالص داخلی در جهان از جهانگردی و توریسم حاصل می گردد که گویای اهمیت این صنعت در اقتصاد جهان است.

وی با تاکید بر اینکه ایران جزو پنج کشور برتر جهان از نظر مزیت ها و جاذبه های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و طبیعی به تعداد می رود، افزود: متاسفانه در کشورمان آنطور که شایسته این صنعت است، به آن پرداخته نشده و ایران کمتر از نیم درصد صنعت گردشگری جهان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهنمایی شغلی کمیته امداد با اشاره به ظرفیت های کشورمان در زمینه گردشگری بین المللی، منطقه ای، توریسم درمانی و ... گفت: این قابلیت ها سبب شده است در کمیته امداد برای فراوری اشتغال و ایجاد عایدی پایدار برای مددجویان، در پی فعال کردن ظرفیت های مغفول صنعت گردشگری باشیم.

رمضانی افزود: مشاغلی که امداد برای مددجویان ایجاد می نماید، بیشتر مشاغل خرد و خانگی است و در این زمینه وابسته به مشاغل بالادستی در حوزه گردشگری همچون شرکت های گردشگری و مجموعه های بزرگ فعال در صنعت توریسم هستیم که به اسم راهبر شغلی با کمیته امداد همکاری می نمایند. از سوی دیگر کمیته امداد نقشه مزیت شغلی شهرستان های مختلف را تهیه نموده و 50 شغل مزیت دار برای مددجویان احصا شده است.

وی با اشاره به پراکندگی جامعه مددجویی در منطقه ها مختلف کشور اظهار کرد: خانواده های تحت حمایت امداد در سرتاسر کشور از پتانسیل جذابیت های اقلیمی بکر، جنگل، کویر، کوهستان و جاذبه های تاریخی در منطقه ها محل سکونت خود برخوردارند که اگر مجموعه های گردشگری اقدام به راه اندازی تور های مسافرتی به این مقاصد نمایند، زمینه رونق توریسم در این منطقه ها فراهم می گردد.

مدیرکل راهنمایی شغلی کمیته امداد با بیان اینکه تا به امروز 47 طرح اشتغال در حوزه گردشگری به وسیله مددجویان این نهاد راه اندازی شده است، افزود: این طرح ها در قالب اقامتگاه های بومگردی، رستوران های سنتی و تهیه غذا و ... مشغول فعالیت هستند.

رمضانی ادامه داد: اقامتگاه های بومگردی مددجویان در استان های مختلف از جمله اردبیل، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، یزد، مازندران و چهارمحال و بختیاری فعال شده اند.

وی با اشاره به ضعف ساختار ها در حوزه گردشگری در کشور گفت: مجموعه های بالادستی آنطور که باید و شاید در صنعت گردشگری سازماندهی نشده اند و به همین نسبت، در مجموعه های خرد مانند مشاغل مددجویان، نیازمند حمایت بیشتری هستیم.

مدیرکل راهنمایی شغلی کمیته امداد افزود: مددجویان فعال در حوزه گردشگری تا پیش از همه گیری کرونا عایدی مناسبی داشتند، اما وقوع این بیماری موجب کاهش تا 80 درصدی کسب و کار آنان همچون دیگر منطقه ها جهان شده است که امیدواریم با کاهش شدت بیماری و بازگشت به زندگی عادی، شاهد رونق مجدد کسب و کار آنان باشیم.

رمضانی به حمایت های کمیته امداد از مشاغل مددجویان فعال در حوزه گردشگری در دوران کرونا پرداخت و افزود: کمیته امداد به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مددجویان، علاوه بر استمهال وام های پرداختی، مبالغی را هم به صورت بلاعوض به آنان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اقامتگاه های بومگردی مددجویان غالبا بخشی از منازل محل سکونت آنان است، گفت: این سبک از جهانگردی در سطح جهان به رسمیت شناخته شده و مورد استقبال توریسم بومگردی واقع شده است. البته این منازل از سوی راهبران شغلی کمیته امداد که فعالان بزرگ عرصه گردشگری کشور هستند، مورد آنالیز و مناسب سازی قرار گرفته و از نظر استحکام و استاندارد های فضا و بعلاوه نحوه برخورد افراد با گردشگران، تایید شده اند.

مدیرکل راهنمایی شغلی کمیته امداد با اشاره به تنظیم تفاهم نامه با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: امیدواریم در قالب این تفاهم نامه بتوانیم این صنعت را بیشتر برای مددجویان توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راه اندازی 47 طرح اشتغال گردشگری به وسیله مددجویان کمیته امداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 47 طرح اشتغال گردشگری به وسیله مددجویان کمیته امداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید