هواپیمایی امارات ایرباس A380 را نجات داد

به گزارش ایران کلام، سفارش خرید ایرباس ای 380 به وسیله هواپیمایی امارات

سفارش خرید کلان هواپیمایی امارات باعث حیات دوباره ایرباس ای 380 شده است. هواپیمای ایرباس ای 380، بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا که قرار بود از خط فراوری ایرباس کنار گذاشته گردد، حداقل تا چند سال باز هم در کنار ما خواهد بود. هواپیمایی امارات که هم اکنون 100 فروند از این نوع هواپیما در اختیار دارد، سفارش 20 فروند دیگر را نیز به شرکت هواپیماسازی ایرباس تحویل داده است. به این تعداد خرید ممکن است 16 فروند دیگر نیز اضافه گردد. سفارش خرید ایرباس ای 380 به وسیله هواپیمایی امارات جان تازه ای به خط فراوری این مدل هواپیما خواهد بخشیده و آینده امیدوارکننده ای برای آن رقم زده است. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

هواپیمایی امارات ایرباس A380 را نجات داد

معامله ای که ایرباس ای 380 را نجات داد

جان لیهای (John Leahy)، مرد تریلیون دلاری شرکت ایرباس بار دیگر توانایی خود در زمینه فروش را به نمایش گذاشت. این مدیر فروش 67 ساله، درست یک هفته پیش از موعد بازنشستگی اش خط فراوری ایرباس ای 380 را از مرگ حتمی نجات داد. این بار، پس از خبر احتمال تعطیلی خط فراوری ایرباس A380 قرارداد فروشی با هواپیمایی امارات به ارزش 16 میلیارد دلار منعقد کرد که خط فراوری این هواپیما را تا ده سال آینده تضمین خواهد نمود. البته سفارش خرید ایرباس ای 380 به وسیله هواپیمایی امارات به مقدار ای که ایرباس امیدوار بود نیست. در نمایشگاه صنایع هوایی دبی، هواپیمایی امارات به جای خرید 36-38 ففرایند هواپیما، سفارش خرید 20 ففرایند ایرباس ای 380 را به ایرباس تسلیم کرد. البته این ایرلاین گفته که احتمال افزایش این سفارش تا 16 ففرایند دیگر نیز وجود دارد. اما همین تعداد نیز کافی است تا سوپرجامبو را نجات دهد!

شیخ احمد بن آل مکتوم، رئیس و مدیراجرایی هواپیمایی امارات در ضیافتی در دفتر اصلی این ایرلاین در دبی خاطرنشان کرد: ایرباس ای 380 نقطه عطفی در فرایند فعالیت ما بوده است. مشتریان ما این هواپیما را دوست دارند و ما نیز از این مدل در ماموریت های مختلف استفاده نموده ایم. این هواپیما از لحاظ تعداد و تنوع مسافر به ما انعطاف پذیری لازم را می دهد. زیبایی و نقطه قوت این هواپیما این است که به علت تکنولوژی بالا و فضای داخلی گسترده می توانیم فضاسازی های متفاوتی را داخل کابین هواپیما ایجاد کنیم.

اگرچه سفارش خرید ایرباس ای 380 به وسیله هواپیمایی امارات باعث تجدید قوای خط فراوری این هواپیما شده است، اما بازدهی و سودآوری خط فراوری هواپیمای ایرباس ای 380 همچنان در معرض تهدید است. ایرباس امیدوار است با پیدا کردن مشتریان بیشتر و توسعه بازار این هواپیما، خط فراوری آن را به ثبات برساند.

هواپیمایی امارات، بزرگ ترین مشتری ایرباس A380

هواپیمای ایرباس ای 380 در یک سال گذشته هیچ سفارش خریدی نداشت. در نتیجه، جان لیهای، مسئول امور مشتریان ایرباس اعلام نموده بود که خط فراوری این هواپیما ممکن است به حالت تعلیق دربیاید. سفارش خرید ایرباس ای 380 به وسیله هواپیمایی امارات جان تازه ای به خط فراوری بی رمق این هواپیما بخشیده است.

شرکت هواپیمایی امارات بزرگ ترین مشتری هواپیمای ایرباس ای 380 است و شبکه گسترده پروازهای خود را بر اساس این مدل هواپیما شکل داده است. این ایرلاین روزانه پروازهای مستقیمی از دبی به مقصد فرودگاه گاتویک، فرودگاه هیترو، بیرمنگام و منچستر انجام می دهد که همگی با این هواپیمای مسافربری انجام می شوند.

دبی روزانه 80 پرواز با این هواپیما که به سوپرجامبو مشهور است انجام می دهد، که بیشتر از هر فرودگاه دیگری در دنیاست. فرودگاه هیترو لندن با حدود 24 پرواز در روز در رتبه دوم قرار گرفته است که البته که بسیاری از این پروازها هم به وسیله هواپیمایی امارات انجام می گردد. هواپیمایی سنگاپور نیز سومین کاربر این هواپیمای مسافربری است.

کشورهای اروپایی که سازنده این هواپیما هستند زیاد از این هواپیما استقبال ننموده اند. هواپیمایی لوفت هانزا تنها 14 ففرایند هواپیمای ایربای A380 دارد، بریتیش ایرویز 12 ففرایند و ایرفرانس 10 ففرایند از این هواپیمای مسافربری در ناوگان هوایی هود دارند. اسپانیا (شریک چهارم ایرباس) که تبدیل به دومین مقصد پرطرفدار در دنیا شده است تنها 9 ففرایند از این هواپیمای مسافربری را استفاده می نماید.

مشتریان بالقوه

آقای لیهای طی سخنرانی در دبی خاطرنشان کرد: سفارش خرید ایرباس ای 380 به وسیله هواپیمایی امارات حداقل تا 10 سال دیگر ادامه خط فراوری ایرباس ای 380 را تضمین می نماید. به شخصه فکر می کنم در پی سفارش خرید امارات، هواپیمایی های دیگر نیز به سمت خرید این هواپیما روی خواهند آورد و تا سال 2030 نیز فراوری این هواپیما را ادامه خواهیم داد.

فابریس برژی، مدیر ارشد اجرایی ایرباس معتقد است که چین بازارامیدوارکننده ای برای A380 به شمار می رود. به گفته وی، ما باید شرکت های هواپیمایی را متقاعد کنیم سهم خود از بازار صنعت هواپیمایی را افزایش دهند. به این ترتیب می توانیم امیدوار باشیم که خرید هواپیمای ای 380 نیز دوباره به دوران اوج خود بازخواهد گشت.

به طور مثال، هواپیمایی هنگ کنگ اخیرا برنامه هایی را برای توسعه بازار در نیویورک، لندن و سن فرانسیسکو در پیش گرفته است. به نظر می رسد هواپیمای ایرباس ای 380 به علت ظرفیت بالای جابجایی مسافر گزینه بسیار مناسبی برای این ایرلاین باشد.

هواپیمای ایرباس ای 380

هواپیمای ایرباس ای 380 بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا است و در پروازهای طولانی استفاده می گردد. این نوع هواپیما ظرفیت بالایی برای حمل مسافر دارد و در برترین حالت می تواند بیش از 500 مسافر را جابجا کند. این هواپیما از لحاظ شکل ظاهری و ابعاد بدنه شبیه هواپیمای غول پیکر بوئینگ 747 است. این مدل هواپیما به طور رسمی در سال 2005 وارد صنعت هواپیمایی شد و هواپیمایی سنگاپور اولین پرواز مسافربری را با آن انجام داد. هواپیمایی امارات مشتری اصلی این هواپیما به شمار می رود و سفارش خرید ایرباس ای 380 به وسیله هواپیمایی امارات جایگاه این هواپیما را در شبکه پروازی امارات بیش از پیش تقویت نموده است. از جمله مشتری های این مدل هواپیما می توان به ایرلاین های زیر اشاره نمود:

هواپیمایی امارات، کانتاس، ایرفرانس، سنگاپور ایرلاینز، قطر ایرویز، هواپیمایی الاتحاد، لوفت هانزا، هواپیمایی مالزی، تای ایرویز، بریتیش ایرویز، هواپیمایی کره و آسیانا ایرویز.

منبع: www.forbes.com

منبع: الی گشت

به "هواپیمایی امارات ایرباس A380 را نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی امارات ایرباس A380 را نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید