واقعیت های جالب درباره ایسلند که باورش سخت است!

به گزارش ایران کلام، واقعیت هایی درباره ایسلند

سرزمین آتش و یخ پر از چیزهای غافلگیرانه است، با اینکه ایسلند کشوری اروپایی به شمار میرود اما از خیلی از جهات با دیگر کشورها فرق دارد و منحصربفرد و خاص است. هر چه این کشور را بهتر بشناسید واقعیت های جالبی را درباره ایسلند کشف می کنید که باعث تعجب تان می شوند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از واقعیت های جالب و عجیب ایسلند را بگوییم.

واقعیت های جالب درباره ایسلند که باورش سخت است!

ایسلندی ها غذاهای عجیب و غریب زیادی دارند

ایسلندی ها غذاهایی دارند که از نظر دیگر کشورها کمی عجیب و غریبند البته اگر بخواهیم منصف باشیم آن ها این غذاها را مرتب نمی خورند و فقط در مرنام خاص به سراغ آن ها می فرایند. یکی از غذاهای عجیب ایسلند که البته غذای ملی این کشور هم است هاکارل (Hakarl) است. این غذا در واقع گوشت نهنگ فاسد شده است! برای درست کردن این غذا گوشت نهنگ های مخصوص را به مدت 4 تا 5 هفته آویزان می نمایند تا خشک گردد برای همین گوشت، طعم و بوی آمونیاک مانندی پیدا می نماید! یکی دیگر از غذاهای عجیب ایسلندی ها Hrutspungar است که با روده قوچ درست می گردد.

ایسلند آنقدرها هم سرد نیست!

خیلی ها فکر می نمایند ایسلند خیلی سرد است و اصلا نمی توان در آن زندگی کرد اگر شما هم اینطور فکر می کنید با شنیدن این واقعیت حتما تعجب می کنید: میانه دمای زمستان های ایسلند 2 درجه سانتی گراد است! هوای اینجا چندان هم از جاهای دیگر سردتر نیست و میانه دمای مرکز این کشور تقریبا مثل میانه دمای نیویورک است.

ایسلندی ها بچه های نوزاد را در دمای زیر صفر درجه می خوابانند!

شاید باور نکنید اما پدر و مادرهای اسکاندیناوی بچه های نوزادشان را هر چند روز یک بار در بیرون خانه می خوابانند البته پشت این کار یک منطق جالب وجود دارد و آن این که بچه هایی که چه در تابستان و چه در چله زمستان در معرض هوای تازه قرار می گیرند کمتر سرما می خورند.

نام خانوادگی ایسلندی ها نسل به نسل منتقل نمی گردد

در بیشتر فرهنگ ها رسم این است که نام خانوادگی نسل به نسل منتقل می گردد اما در ایسلند همچین رسمی وجود ندارد. نام خانوادگی ایسلندی ها از ترکیب نام پدر هر فرد و کلمه son برای پسر و کلمه dottir برای دختر به وجود می آید. مثلا اگر Oskar صاحب پسر گردد نام خانوادگی پسرش Oskarsson می گردد. ایسلندی ها به نام کوچک اهمیت زیادی می دهند؛ آن ها حتی در جلسات رسمی، هم را با نام کوچک صدا می زنند و قوانین سفت و سختی برای نام های نوزادان دارند چون این نام حتما باید ایسلندی باشد.

ایسلند سومین کشور شاد دنیاست

بر طبق نظرسنجی هایی که در سال 2017 انجام شد ایسلند سومین کشور شاد دنیاست و این نشان می دهد که مردمانش از زندگی شان بسیار راضی هستند. تا به حال فقط یک بار در این کشور جنگ رخ داده که آن هم مربوط به مناقشاتی بود که در دهه 1960 و 1970 با بریتانیا بر سر ماهی گیری وجود داشت.

ایسلند، پشه ندارد

یکی از ویژگی های مثبت ایسلند این است که در آن هیچ پشه ای وجود ندارد پس طبیعتا خبری از بیماری هایی که پشه ها منتقل می نمایند هم نیست. اما بگذارید تا علت آن را برایتان شرح دهیم: در اسکاندیناوی شمالی پشه ها در طول زمستان در زیر یخ ها به خواب زمستانی می فرایند و همین که یخ ها آب می شوند آغاز به تخم گذاری می نمایند این اتفاق در بهار می افتد چون زمستان های قطبی همچنان ادامه دارند. اما در ایسلند قضیه فرق می نماید زمستان های ایسلند خیلی متغیر است گاهی ناگهان در وسط زمستان دمای هوا بالا می رود وبرف ها آب می شوند و دوباره بعد از چند روز دمای هوا پایین می آید، این شرایط نمی گذارد تا پشه ها تخم گذاری نمایند و زنده بمانند.

ایسلند، زبانی منحصربفرد دارد

با اینکه ایسلند فاصله چندانی تا مردم دانمارک و نروژ ندارد اما زبان آن کاملا منحصربفرد و خاص است. برعکس دیگر زبان ها که در طول قرن ها تغییرات زیادی نموده اند زبان ایسلندی هنوز هم که هنوز است شبیه همان ریشه های اولیه اش است به طوری که کتاب هایی که از اوایل دهه 1500 به جا مانده اند امروز هم به راحتی به همان زبان ایسلندی خوانده می شوند.

ایسلند یکی از فعال ترین کشورهای آتشفشانی دنیاست

از آنجایی که ایسلند روی شیار میانی اقیانوس اطلس قرار گرفته است به طرز باورنکردنی ای از نظر زمین شناسی فعال است. این کشور بیش از 125 کوه آتشفشانی دارد که خیلی هایشان همچنان فعال هستند و آن هایی هم که فعال نیستند با توسعه و تغییر کشور به راحتی فعال می شوند! این کشور به طور میانه هر 4 سال یک دفعه یک فوران آتشفشانی دارد هرچند که خیلی از این فوران ها کوچک اند و تماشای آن ها از دور خیلی جالب است. این فوران های پی در پی باعث شده که بخش زیادی از این کشور پوشیده از گدازه های آتشفشانی باشد.

تنها پستاندار بومی ایسلند روباه قطبی است

ایسلند فقط یک پستاندار بومی دارد و آن هم روباه قطبی است. این حیوان سفید را فقط و فقط می توانید در سرزمین ایسلند پیدا کنید پس اگر تماشای حیوانات نادر را دوست دارید به ایسلند بروید.

منبع: icelandmonitor.mbl.is

منبع: الی گشت

به "واقعیت های جالب درباره ایسلند که باورش سخت است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت های جالب درباره ایسلند که باورش سخت است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید