گرانی اینترنت در سال 1400 غیرقانونی است

به گزارش ایران کلام، معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات می گوید هر گونه گرانی اینترنت در سال 1400 غیرقانونی بوده و شرکت ها مجاز نیستند تحت هیچ شرایطی قیمت های بسته های اینترنت خود را تغییر دهند.

گرانی اینترنت در سال 1400 غیرقانونی است

علت آن هم قانون مجلس در بودجه سال 1400 است که اجازه گرانی و افزایش قیمت اینترنت را به هیچ شرکت ارائه دهنده اینترنت ثابت و سیار نمی دهد.

مجید حقی، معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات اعتقاد دارد بعضی از شرکت ها پیش از سال 1400 تعرفه بسته های اینترنت خود را افزایش دادند:

اگر پیش از شروع سال 1400، شرکتی در انطباق با مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات، درخواست افزایش تعرفه ای را ثبت نموده باشد و به تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسیده باشد قیمت تازه می تواند در سال 1400 استمرار داشته باشد؛ البته بدون افزایش قیمت.

او می گوید مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات حدود کف و سقف را معین نموده اما قانون تازه مجلس اجازه افزایش قیمت اینترنت را نمی دهد.

گرانی اینترنت در سال 1400 تخلف است یا نیست؟

مجید حقی؛ افزایش قیمت اینترنت در سال 1400 را به هر شکل و نحوی تخلف می داند و گفت به شرکت های اینترنت ثابت ایرانسل، آسیاتک و شاتل اخطار داده شده و آن ها هم تعرفه ها را اصلاح کردند. همین طور، این شرکت ها باید اضافه دریافتی از کاربران را پس بدهند.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات می گوید افزایش قیمت اینترنت ثابت ایرانسل در فروردین 1400 غیرقانونی بودن و این اپراتور اضافی دریافت قیمت بسته های اینترنت را به کاربران خود برمی گرداند و افزایش قیمت دو شرکت شاتل و آسیاتک هم غیرقانونی تشخیص داده شده است و آن ها هم باید جبران نمایند.

کاربران اینترنت می توانند هرگونه گرانی و افزایش قیمت در سال 1400 را به شماره 195 گزارش نمایند.

منبع: شبکه چی

به "گرانی اینترنت در سال 1400 غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانی اینترنت در سال 1400 غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید