آزمایش قطار مغناطیسی معلق در چین

به گزارش ایران کلام، چین با موفقیت آزمایشی را بر روی یک قطار فوق مدرن مغناطیسی معلق انجام داد.

آزمایش قطار مغناطیسی معلق در چین

سیستم حمل و نقل پیشرفته شامل یک قطار مگلو با سرعت بالا است که به صورت مغناطیسی در داخل یک لوله خلا حرکت می نماید. آزمایش قطار مغناطیسی معلق را در ایران کلام بخوانید.

این آزمایش به وسیله روزنامه دولتی چاینا دیلی اعلام شد. قطار آزمایشی که در شهر یانگائو در داتونگ در شمال چین انجام شد تا 128 کیلومتر در ساعت در طول یک خط آزمایشی به طول نزدیک به 2 کیلومتر حرکت کرد. این گزارش می گوید: این اولین بار است که چنین سیستم حمل و نقلی در دنیا تحت آزمایش یکپارچه در مقیاس کامل و فرآیند کامل قرار می گیرد.

این سیستم چگونه کار می نماید؟

این سامانه با استفاده از فناوری شناور مغناطیسی ابررسانا کار می نماید. ابتدا از روی زمین بلند می گردد که مقاومت اصطکاکی را از بین می برد و سپس از خطوط لوله داخلی مشابه خلا برای کاهش مقاومت هوا استفاده می نماید. چاینا دیلی گفت: برنامه هایی برای یک سری آزمایش در آینده در حال حاضر در حال اجرا است.

آن ها برنامه هایی برای ساخت یک جهت آزمایشی در مقیاس کامل به طول 60 کیلومتر در شهر یانگائو دارند. انتظار می رود ساخت و ساز در سه فاز انجام گردد تا این قطار در نهایت به حداکثر سرعت هزار کیلومتر در ساعت دست یابد.

نظریه هایپرلوپ ایلان ماسک

فناوری چین مشابه طرح هایپرلوپ است که به وسیله ایلان ماسک در سال 2012 پایه گذاری شد. ماسک می گوید که می توان یک سیستم قطار ایجاد کرد که مسافران را در غلاف به وسیله یک لوله خلا مکش کند. این میلیاردر گفته است که قطار از نظر تئوری می تواند از لس آنجلس به سانفرانسیسکو را با سرعت 1200 کیلومتر در ساعت طی کند. در حالی که اخبار مربوط به قطار هایپرلوپ در آن موقع سروصدا به پا کرد، اما مدیرعامل اسپیس ایکس ظاهرا هرگز این پروژه را دنبال نکرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا تشخیص بیماری قلبی با اسکن چشم امکان پذیر است؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "آزمایش قطار مغناطیسی معلق در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش قطار مغناطیسی معلق در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید