آیا اوپو Find N برترین گوشی تاشو دنیاست؟

به گزارش ایران کلام، شرکت اوپو چند روز پیش OPPO Find N را به عنوان اولین گوشی تاشو خود روانه بازار کرد که مشخصات و قیمت قابل توجهی را عرضه می کرد. این مشخصات، بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری را برآن داشت تا این گوشی تازه وارد را برترین گوشی تاشو فعلی دنیا لقب دهند، اما آیا واقعاً OPPO Find N را می توان شایسته این لقب دانست.

آیا اوپو Find N برترین گوشی تاشو دنیاست؟

به گزارش ایران کلام، گوشی تاشو Oppo Find N بی شک دارای بعضی عناصر طراحی هیجان انگیز است، اما هنوز نمی توان گفت که فاقد هرگونه ایرادی است. این گوشی در همان دقایق اولیه عرضه در کشور چین، رکورد بی نظیری را به ثبت رساند و به سرعت درخواست ها برای خرید بیشتر، رو به افزایش گذاشت. سازنده این دستگاه اکنون ادعای برترین بودن را دارد، اما این ادعا تا چه حد می تواند با واقعیت ها منطبق باشد.

بیائید به آنالیز این ادعا ها بپردازیم و ببینیم که تا چه حد می توان به آن ها اتکا کرد. لولای Flexion یک پیروزی بزرگ برای Oppo Find N است که باعث کاهش چین و چروک های صفحه نمایش می گردد. برد بالقوه دیگر مقدار و نسبت ابعاد نمایشگر ها این دستگاه است که شامل صفحه نمایش پوششی 5.49 اینچی 18:9 (60 هرتز) و صفحه نمایش داخلی 7.1 اینچی (120 هرتز) می گردد. ما می گوییم بالقوه، زیرا ممکن است برای بعضی بسیار کوچک باشد، در حالی که برای دیگران بسیار بزرگ است. با این حال، هیچ دستگاه تاشوی از سازندگان دیگر در این مقدار وجود ندارد. نکته مثبت دیگر این است که اوپو پیروز شد یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در داخل گوشی قرار دهد (تاشو ها فضای زیادی برای باتری ندارند). این در واقع 100 میلی آمپر ساعت بیشتر از ظرفیت باتری گلکسی Z Fold3 بزرگتر است و در هنگام بوت، با سیستم 33 واتی سریعتر شارژ می گردد.

اما ماجرا فقط به این موارد محدود نمی گردد؛ گوشی Oppo Find N در برابر آب مقاوم نیست و اگرچه این ایراد را اغلب گوشی های تاشو دارند، اما سامسونگ چنین مزیتی را عرضه می نماید. ایراد دیگر، استفاده گوشی تاشو اوپو از چیپست اسنپدراگون 888 است که به هرحال یک تراشه قدیمی محسوب می گردد. بعلاوه تنظیمات دوربین آن با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی (سنسور 1/1.56 اینچی)، 13 مگاپیکسل تله فوتو (فقط بزرگنمایی 2 برابر) و 16 مگاپیکسل فوق عریض، هم چیز خاصی نیست، هرچند که این مشکل عمومی همه گوشی های تاشو است.

در سمت دیگر، Galaxy Z Fold3 صفحه نمایش داخلی بزرگ تری دارد (11 ٪ سطح بیشتر)، اما صفحه نمایش پوششی یک پنل کشیده 6.2 اینچی با نسبت تصویر 25:9 (با نرخ تازه سازی 120 هرتز) است. دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی این گوشی هم خیلی هیجان انگیز به نظر نمی رسد، اما در عمل بسیار خوب کار می نماید و بله، این گوشی دارای گواهینامه IPX8 برای مقاومت در برابر آب است.

گوشی تاشو Xiaomi Mi Mix Fold دارای صفحه نمایش داخلی حتی بزرگتر (23 ٪ سطح بیشتر) و صفحه نمایش 6.52 اینچی 27:9 است. دوربین اصلی دارای سنسور 108 مگاپیکسلی (1/1.52 اینچ)، دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض و تله فوتو منحصر به فرد با سنسور 8 مگاپیکسلی و لنز مایع است که به آن بزرگنمایی 3 برابری (80 میلی متر) و توانایی عمل به عنوان یک دوربین را می دهد. این گوشی بعلاوه باتری بزرگتر و سیستم شارژ سریعتر (5020 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع 67 وات)، البته بدون شارژ بی سیم دارد.

گوشی Huawei Mate X2 بزرگترین نمایشگر داخلی این دسته را دارد (27 ٪ مساحت سطح بیشتر) و صفحه نمایش نسبتاً مناسب 6.45 اینچی پوششی 21:9 (با نرخ تازه سازی 90 هرتز) را عرضه می نماید. بعلاوه، این دستگاه دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با یک سنسور بزرگ (1/1.28 اینچ)، یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی 3 برابری، به علاوه یک دستگاه تله پریسکوپ 8 مگاپیکسلی و یک دوربین اولتراواید 16 مگاپیکسلی است. باتری این دستگاه به همان مقدار Find N یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است، اما شارژ سریع 55 وات را عرضه می نماید. این گوشی برخلاف سه مدل دیگر (که همگی از اسنپدراگون 888 استفاده می نمایند) از تراشه Kirin 9000، 5G استفاده می نماید.

مشکل مشترک گوشی های اوپو، شیائومی و هوآوی این است که در خارج از چین در دسترس نیستند و سامسونگ تنها گزینه دنیای موجود است، بنابراین Z Fold3 در بیشتر نقاط دنیا بدون رقیب در بازار حضور دارد. به عبارت دیگر، اگر فرض را بر این بگیریم که اوپو نیز نخواهد گوشی Find N را به بازار دنیای عرضه کند، چه تفاوتی برای مصرف نمایندگان سایر دنیا خواهد داشت که این گوشی چه قابلیت های شاخصی دارد. این در حالی است که مقایسه اجرا شده در همین مقاله نیز نشان می دهد که اولین گوشی تاشو اوپو هنوز در بعضی ویژگی ها ایدآل محسوب نمی گردد. البته هنوز باید منتظر ماند و دید که مشخصات اسمی این گوشی تا چه حد با واقعیات منطبق است.

منبع: gsmarena

ترجمه: مصطفی جرفی-ایران کلام

منبع: فرارو

به "آیا اوپو Find N برترین گوشی تاشو دنیاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اوپو Find N برترین گوشی تاشو دنیاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید