اولین تصاویر از گوشی پرچمدار آینده شیائومی Mix 5 Pro

به گزارش ایران کلام، ما اکنون می دانیم که گوشی های پرچمدار بعدی شیائومی، سری Mix 5 نام خواهد داشت که مدل Mix 5 Pro گوشی برتر در این سری خواهد بود. اما یک گرافیست مطرح دنیای فناوری، اخیراً تصاویر رندری از گوشی Mix 5 Pro را عرضه نموده است که سیستم دوربین عقب بزرگ با طراحی خاص و دوربین سلفی زیر نمایشگر را به نمایش می گذارد.

اولین تصاویر از گوشی پرچمدار آینده شیائومی Mix 5 Pro

به گزارش ایران کلام، ماه گذشته، شیائومی یک سری نو گوشی های هوشمند پیشرفته را در چین معرفی کرد. این معرفی مربوط به سه مدل، شیائومی 12، شیائومی 12 ایکس و مدل برتر شیائومی 12 پرو بود. در آن موقع، تصور بر این بود که یک مدل اولترا نیز به عنوان جایگزینی برای Mi 11 Ultra که سال گذشته عرضه شد، به این سری اضافه خواهد شد. اما در این بین تعیین شد که این مدل به احتمال زیاد ظاهر نخواهد شد و در عوض، شیائومی دو مدل Mix خلاقانه را معرفی خواهد نمود که مدل Mix 5 Pro آن، همان شیائومی 12 اولترا مورد انتظار خواهد بود.

اکنون، طراح گرافیست سرشناس، پرویز خان با نام مستعار Technizo Concept، با استفاده از تمامی اطلاعات موجود، مجموعه ای از رندر های Mix 5 Pro را طراحی نموده است. این گوشی که در رنگ های مشکی و خاکستری نشان داده شده، سیستم دوربین کاملاً بازطراحی شده ای را نشان می دهد که یک سیستم دوربین غول پیکر به شکل گرد با چندین لنز است که روی یک پلت فرم مستطیلی قرار گرفته است. این تصاویر در نگاه اول بعضی از شایعات قبلی درباره دوربین های خاص این گوشی را تأیید می نماید.

شیائومی میکس 5 پرو با دوربین زیر نمایشگر

به طور کلی سری Mix شیائومی به عنوان یک خط تلفن هوشمند نوآور شناخته می گردد که مدل های نو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به عنوان مثال، شیائومی می میکس 4 اولین گوشی این برند با سنسور دوربین زیر نمایشگر بود. انتظار می رود که Mix 5 Pro نیز از این فناوری نو دوربین سلفی برخوردار باشد. به این ترتیب، می توان یک تجربه تمام صفحه زیبا بدون بریدگی یا سوراخ در صفحه ایجاد کرد. البته هنوز ابهاماتی در خصوص وضوح دوربین وجود دارد، اما در هر صورت به نظر می رسد که این سنسور تصویر با وضوح بالاتری نسبت به نسل قبلی خود خواهد بود.

علاوه بر این، مدتی است که در خصوص ادغام احتمالی دوربین جلوی 48 مگاپیکسلی زیر نمایشگر این دستگاه صحبت شده است. این یک تفاوت کامل با دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در Mix 4 خواهد بود. به نظر می رسد که شیائومی فناوری دوربین زیر نمایشگر را بهبود بخشیده که این باعث می گردد نور کافی برای ضبط عکس و فیلم با کیفیت بالا را بهتر جمع آوری کند.

شیائومی مدل های برتر خود را با صفحه نمایش گرد ارائه می دهد که در چشم زیبا به نظر می رسد. لبه های صفحه نمایش نیز متقارن هستند که به شیک بودن این دستگاه یاری می نماید. وبسایت Notebookcheck اخیراً گزارش داده است که مدل Pro به یک صفحه نمایش 6.73 اینچی AMOLED با وضوح +WQHD و نرخ تنو پذیری 120 هرتز تطبیقی مجهز خواهد شد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش 1500 نیت است و از HDR10 و بعلاوه Dolby Vision نیز پشتیبانی خواهد نمود. این صفحه نمایش به احتمال زیاد به وسیله Corning Gorilla Glass Victus محافظت می گردد.

سیستم دوربین گرد و بزرگ شیائومی میکس 5 پرو

به نظر می رسد قسمت پشتی Mix 5 Pro نیز به مقدار جلو دستگاه بحث برانگیز باشد. البته ما در خصوص دوربین صحبت می کنیم که کاملاً بازطراحی شده و بسیار چشم نواز است. این طراحی بعلاوه شبیه سری Honor Magic 3 است که آن ها نیز به یک مجموعه دوربین گرد غول پیکر مجهز هستند.

در خصوص پیکربندی این سیستم، مدتی است که صحبت هایی در خصوص ادغام یک دوربین 50 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض وجود دارد. حسگر تصویر نو ISOCell GN5 سامسونگ احتمالاً برای این مورد استفاده خواهد شد که فوکوس اتوماتیک Dual Pixel Pro را بهبود می بخشد. این دوربین جانشین ISOCell GN2 خواهد بود که در گوشی Mi 11 Ultra استفاده می گردد.

با شناختی که از شیائومی داریم، احتمالاً سایر دوربین ها نیز به سنسور تصویر با وضوح بالا مجهز خواهند شد؛ بنابراین انتظار می رود علاوه بر دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، گوشی شیائومی میکس 5 پرو از یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک زوم تله فوتو پریسکوپیک 48 مگاپیکسلی استفاده کند. دومی حداقل زوم اپتیکال 5 برابر را ارائه می نماید و محدوده بزرگنمایی دیجیتال بزرگ را پوشش می دهد.

به گزارش ایران کلام، جزئیات مربوط به لنز دوربین چهارم (که به صورت مرکزی در بالا قرار گرفته است) در حال حاضر ناشناخته به جای مانده است. شیائومی شاید لنز زوم دوم را همانطور که در Samsung Galaxy S21 Ultra دیده ایم، انتخاب نموده باشد یا اینکه به مانند Huawei P50 Pro از یک دوربین تک رنگ بهره گرفته باشد. با این حال، این امکان نیز وجود دارد که این یک دوربین نباشد، بلکه نوع دیگری از سنسور باشد.

در سمت راست این دوربین چهارم نیز یک دوربین یا سنسور ناشناخته، دقیقاً با همان شکل مستطیلی وجود دارد. سپس دو سنسور دیگر در سمت راست قابل مشاهده هستند که با هم سیستم فوکوس اتوماتیک لیزری dTOF را تشکیل می دهند؛ و در سرانجام همانطور که از گوشی شیائومی Mi 11 Ultra می دانیم، در پایین یک فلاش LED سه گانه واقع شده است.

شیائومی میکس 5 و 5 پرو احتمالاً اولین دستگاه های شیائومی هستند که دوربینی با برند لایکا خواهند داشت. سازنده مشهور لنز آلمانی لایکا مدتهاست که شریک هواوی بوده است، اما این همکاری سال گذشته به سرانجام رسید و از آن موقع لایکا با شارپ ژاپنی برای Aquos R6 با سنسور 1 اینچی همکاری کرد. علاوه بر این، مدتی است که شایعاتی مبنی بر شروع همکاری لایکا با شیائومی به گوش می رسد. اگرچه سری 12 شیائومی که اخیراً معرفی شده اند، به دوربین لایکا مجهز نیستند، اما نمی توان احتمال تجهیز سری میکس 5 به دوربین لایکا را رد کرد. همکاری هواوی و لایکا بسیار پیروز بوده و نوترین گوشی شارپ نیز دارای یک دوربین به خصوص چشمگیر است؛ بنابراین ما بسیار کنجکاو هستیم که همکاری با شیائومی چه نتیجه ای خواهد داشت.

پردازنده تصویر Surge C2 شیائومی میکس 5 پرو

عملکرد دوربین در سال های اخیر به بخش مهمی از شاخصه های گوشی های هوشمند تبدیل شده است. اکنون تلفن ها به صورت استاندارد مجهز به دوربین های متعدد، همراه با الگوریتم های هوشمندی هستند که به کیفیت بسیار خوب تصویر یاری می نمایند. پردازشگر تصویر یا همان ISP (پردازنده سیگنال تصویر) وظیفه پردازش تصاویر را بر عهده دارد؛ بنابراین وجود یک ISP خوب برای اینکه گوشی بتواند پردازش تصویر را سریع و کارآمد انجام دهد، لازم است. به نظر می رسد که فراوری نمایندگان بیشتری در سال های اخیر تصمیم به توسعه ISP خود گرفته اند که شیائومی یکی از این فراورینمایندگان است.

در زمان عرضه گوشی هوشمند تاشو Mi Mix Fold، شیائومی اولین پردازنده تصویر خود را با نام Surge C1 معرفی کرد. به گفته وب سایت Xiaomilui، اکنون گوشی Mix 5 Pro نیز اولین گوشی خواهد بود که از نسل دوم Surge C2 ISP بهره خواهد برد. متأسفانه هنوز تعیین نیست که این نسل نو پردازنده تصویر چه به روز رسانی هایی را عرضه می نماید. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که مدل برتر نو شیائومی به پردازنده فوق العاده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 مجهز گردد که با 12 گیگابایت رم LPDRR5 و حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایت، یکپارچه می گردد. مانند سایر گوشی های شیائومی، این دستگاه نیز بر روی سیستم عامل اندروید 12، در ترکیب با رابط کاربری MIUI 13 کار می نماید.

شیائومی میکس 5 پرو با شارژر 200 واتی

همانطور که ما از شیائومی انتظار داریم، این دستگاه به یک باتری بزرگ نیز مجهز خواهد شد که می تواند با سرعت زیاد شارژ گردد. احتمالا Mix 5 Pro به یک باتری داخلی تقریباً 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که از شارژ سیمی 200 وات و شارژ بی سیم 50 وات پشتیبانی می نماید. این بدان معناست که شما قادر خواهد بود باتری کاملاً خالی این دستگاه را تنها در عرض 10 دقیقه با سیستم شارژ سریع 200 واتی، پر کنید. سری Mix 5 شیائومی احتمالاً در ماه مارس 2022 به طور رسمی در چین معرفی می گردد و بسیاری امیدوارند که این خط فراوری در نهایت در سطح بین المللی نیز عرضه گردد. متأسفانه هنوز اطلاعاتی درباره قیمت سری شیائومی میکس 5 به بیرون درز ننموده، اما ما می دانیم که سری Mi Mix 4 با قیمت کاملاً رقابتی حدود 660 یورو (5000 یوان) به بازار عرضه شد، بنابراین شاید سری پرچمدار نو نیز دارای قیمت رقابتی باشد.

منبع: letsgodigital

ترجمه: مصطفی جرفی-ایران کلام

منبع: فرارو

به "اولین تصاویر از گوشی پرچمدار آینده شیائومی Mix 5 Pro" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصاویر از گوشی پرچمدار آینده شیائومی Mix 5 Pro"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید