امکان استفاده پردیس های سلامت از امتیازات پارک های فناوری سلامت

به گزارش ایران کلام، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اعلام نمود: امتیازات و فرصت هایی را که برای پارک های فناوری حوزه سلامت در تعامل با سازمان غذا و دارو فراهم شده، جهت استفاده شرکت های حوزه سلامت مستقر در سایر پارک های علم و فناوری قابل به اشتراک گذاری است.

امکان استفاده پردیس های سلامت از امتیازات پارک های فناوری سلامت

به گزارش ایران کلام، دکتر محمدرضا منظم در پنل نکات مهم در مدیریت پارک های علم و فناوری که در اولین دوره آموزشی توانمندسازی منابع انسانی با عنوان مدیریت نوآوری - ویژه رؤسا و معاونین پارک های علم و فناوری برگزار گردید، با اشاره به اینکه پارک های حوزه سلامت همه به دانشگاه های علوم پزشکی مرتبط هستند، گفت: این تدبیری است که وزارت بهداشت اندیشیده و طبق آن عمل می نماید. شرکت های حوزه سلامت فقط برای معافیت های مالیاتی به پارک ها مراجعه نمی نمایند، جذابیت های دیگری هم برای آنها ایجاد شده است. امیدوارم با به اشتراک گذاری این تجربیات فرصت هایی هم برای دیگر پارک ها و شرکت های زیر مجموعه آنها مهیا گردد.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که شرکت ها با آنها روبرو هستند، تعامل با نهادها و سازمان های ذیربط است. برای مثال در حوزه سلامت، سازمان غذا و داروست که اغلب شرکت ها برای تعامل و دریافت مجوز با آن در ارتباط هستند. در این راستا از سوی دفتر توسعه فناوری سلامت و سازمان غذا و دارو جهت رسیدگی به موضوعات فی مابین کمیته مشترکی تشکیل شده است.

دکتر منظم در ادامه بیان کرد: با تعاملات شکل گرفته با سازمان غذا و دارو و معاونت آموزشی وزارت بهداشت، هسته های فناور مستقر در مراکز رشد که در حوزه سلامت فعال هستند، از امتیازاتی که یک شرکت دانش بنیان برخوردار است، بهره مند می شوند. به این ترتیب یک پارک علم و فناوری حوزه سلامت می تواند هسته فناور باشد و شرکت های زیرمجموعه آن می توانند در تعامل با سازمان غذاو دارو از امتیازات مشابه شرکت دانش بنیان برخوردار شوند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، اضافه کرد: در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت هم امکان گذراندن تعهدات قانونی دانش آموختگان داروسازی و علوم پایه پزشکی در شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های فناوری سلامت فراهم شده است، در گذشته فارغ التحصیلان تنها می توانستند در شرکت های دانش بنیان تعهدات قانونی خود را بگذرانند.

وی وزارت بهداشت را بزرگ ترین بازار مصرف محصولات حوزه سلامت و بهداشت دانست و اضافه کرد: طی آنالیز هایی مزیت های داخلی وزارت بهداشت را شناسایی کردیم و در تعاملات با معاونت درمان وزارت بهداشت موافقت شد سامانه ای راه اندازی گردد تا تمام خریدهایشان را با اولویت محصولات و خدمات شرکت های دانشگاهی مستقر در پارک های فناوری حوزه سلامت انجام دهند.

به گفته وی، حمایت از بازار بزرگ ترین اقدامی است که پارک ها باید انجام بدهند و در دفتر توسعه فناوری سلامت وزارتخانه تمام کوشش ها در این راستا به کار گرفته خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه ظرفیت های ایجاد شده برای پارک های حوزه سلامت است، گفت: جهت برای تعامل دیگر پارک ها نیز فراهم است. همینجا از پردیس های سلامت دعوت می کنم تعامل کنید تا در فرآیند امتیازات قرار گیرید.

دکتر منظم در ادامه این نشست در پی تقاضای رؤسای پارک های علم و فناوری حاضر در نشست اعلام آمادگی کرد تا جهت تسری حمایت های وزارت بهداشت برای شرکت های حوزه سلامت در تمامی پارک های علم و فناوری تفاهم نامه همکاری امضا کند.

بر اساس این گزارش، این پنل با حضور دکتر بهنام طالبی سرپرست دفتر برنامه ریزی و امور فناوری وزارت عتف، دکتر علی علیزاده مشاور معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری قزوین، دکتر جعفر قیصری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، مهندس حمید مهدوی رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهائی اصفهان و دکتر معصومه خان احمدی، مشاور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و دیگر اعضای پنل برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امکان استفاده پردیس های سلامت از امتیازات پارک های فناوری سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان استفاده پردیس های سلامت از امتیازات پارک های فناوری سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید