زرشک کاران خراسان جنوبی صاحب شهرک بارگاهی می شوند

به گزارش ایران کلام، کمتر از 4 روز دیگر و همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی، ساخت شهرک بارگاهی زرشک آغاز می شود.

زرشک کاران خراسان جنوبی صاحب شهرک بارگاهی می شوند

روستای افین شهرستان زیرکوه، بزرگترین باغ زرشکی جهان 21 مهر میزبان افتتاحیه جشنواره ملی زرشک است.

این منطقه بزرگ با 40 کیلومتر طول و 80 متر عرض، دو هزار و 300 هکتار باغ زرشک را در خود جای داده است.

قرار است در زمان برگزاری این جشنواره، عملیات ساخت شهرک بارگاهی زرشک آغاز شود تا دغدغه کشاورزان برای نگهداری و افت کیفیت زرشک برطرف شود.

در شهرک بارگاهی زرشک قرار است 225 انبار نگهداری ساخته شود که به گفته مسئولان جهاد کشاورزی زمین این بارگاه ها به صورت رایگان به کشاورزان واگذار می شود.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی می گوید: 12 هکتار زمین در قالب شهرک بارگاهی زرشک در روستای افین به کشاورزان داده می شود.

بیشتر بخوانید

  • زرشک باید به جایگاه واقعی خود برسد

حسینی با اشاره به اینکه ظرفیت این شهرک بارگاهی 225 انبار است افزود: تا به امروز سند های این زمین برای 140 نفر آماده شده است و در این جشنوار به افراد به صورت نمادین تحویل داده می شود.

او از بخشداری ها خواست مجوز ساخت این بارگاه ها را رایگان در نظر بگیرند.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین گفت: برای ساخت این انبار ها نیز تسهیلاتی از سوی جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است که بر اساس متراژ بارگاه زرشک که 200 تا 300 متر خواهد بود با نرخ سود 12 درصد اعطا می شود.

تا به امروز در خراسان جنوبی برای ساخت حدود 800 بارگاه زرشک مجوز صادر که در 50 درصد از این میزان بارگاه زرشک ساخته شده است.

جشنواره ملی زرشک از 21 تا 27 مهر در قالب 60 برنامه در شهرستان های زرشک خیز خراسان جنوبی یعنی زیرکوه، قاینات، درمیان، بیرجند و سربیشه برگزار می شود.

ایران کلام خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زرشک کاران خراسان جنوبی صاحب شهرک بارگاهی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زرشک کاران خراسان جنوبی صاحب شهرک بارگاهی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید