سلول های سرطان ریه، کبد را برای تامین سوخت خود به کار می گیرند!

به گزارش ایران کلام، پژوهشگران آمریکایی در آنالیز تازه خود دریافته اند که تنظیم شبانه روزی فراوری گلوکز در کبد، طی دوره پیشروی سرطان ریه از بین می رود و افزایش گلوکز، سوخت لازم را برای رشد سلول های سرطانی فراهم می نماید.

سلول های سرطان ریه، کبد را برای تامین سوخت خود به کار می گیرند!

به گزارش ایران کلام و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه کالیفرنیا، ارواین، پژوهش نوی نشان می دهد که چگونه تنظیم شبانه روزی فراوری گلوکز در کبد، طی پیشروی سرطان ریه از بین می رود و چگونه افزایش فراوری گلوکز ممکن است سوخت لازم را برای رشد سلول سرطانی تامین می نماید.

این پژوهش نو نشان می دهد که ساعت شبانه روزی چگونه تحت تاثیر شرایطی مانند پیشروی سرطان ریه و کاشکسی(Cachexia) که از بین رفتن بافت سرطانی است، تنظیم می گردد.

سلما ماسری(Selma Masri)، استادیار بخش شیمی بیولوژیکی دانشگاه کالیفرنیا، ارواین(UCI) و از پژوهشگران این پروژه گفت: پژوهش ما نشان می دهد که پروتئینی موسوم به REV-ERB، فراوری گلوکز را در کبد کنترل می نماید. این تنظیم شبانه روزی طی پیشروی سرطان ریه و به ویژه تحت شرایط کاشکسی از بین می رود و به افزایش فراوری گلوکز از کبد می انجامد. ما براساس یافته های خود دریافتیم که تومورهای ریه می توانند راه هایی را برای کبد فراهم نمایند تا به واسطه آنها فراوری گلوکز را افزایش دهد که منبع اصلی سوخت برای سلول های سرطانی است.

این پژوهش، ساعت شبانه روزی بدن را به اسم تنظیم نماینده مرکزی فراوری گلوکز طی پیشروی سرطان در نظر می گیرد و بینش های مهمی را در توسعه درمان های نو برای هدف قرار دادن REV-ERB ارائه می دهد تا رشد سلول های سرطانی مهار گردد.

آماندین ورلاند(Amandine Verlande)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما با پیگیری سرنوشت متابولیکی گلوکز تازه فراوری شده، به آنالیز نتیجه افزایش فراوری گلوکز طی پیشروی سرطان ریه ادامه می دهیم تا تشخیص دهیم که آیا این منبع سوخت می تواند به تحریک افزایش تقاضای متابولیکی سلول های سرطان ریه بپردازد.

این پژوهش، در مجله Science Advances به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سلول های سرطان ریه، کبد را برای تامین سوخت خود به کار می گیرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلول های سرطان ریه، کبد را برای تامین سوخت خود به کار می گیرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید