عکس ، مقایسه چینی تازه وارد با دو خودروی قدیمی تر ژاپنی و کره ای

به گزارش ایران کلام، خودروسازان چینی با عرضه کردن خودروهای تازه خود به بازار ایران، وارد رقابت با خودروهای کارکرده کره ای و فرانسوی و حتی ژاپنی می شوند.

عکس ، مقایسه چینی تازه وارد با دو خودروی قدیمی تر ژاپنی و کره ای

مسعود عابدینی: رقبای خودروهای چینی در بازار ایران، به علت شرایط بد و عجیب حاکم، خودروهایی هستند که حداقل 8 سال پیش وارد بازار ایران شده اند. در صورتی که خارج از کشور، رقبای این خودروها،تازه و بروزتر از نسخه های موجود در ایران هستند.

یکی از تازهترین خودروهای چینی که به بازار ما عرضه شده است، کی ام سی J7 یا در اصل سِهول A5 Plus می باشد. این خودرو رقبای کارنموده متعددی در بازار دارد. از رقبای این خودرو می توان به هیوندای النترا و تویوتا کرولا مدل 2014 اشاره نمود.

طراحی خارجی

طراحیِ تویوتا کرولا به صورت کلی محافظه کارانه،ساده و شیک است و با گذشت 8 سال،هنوز مجذوب کنندهیت ظاهری اش را از دست نداده است. چراغ های جلو و عقب،طراحیِ نسبتا یکسان و افقی شکلی دارند.

در طرف دیگرِ رقابت،النترا مدل 2014 حضور دارد که بدون شک یکی از زیباترین مدل های النترا،همین مدل می باشد. ظاهرِ این مدل از النترا،کاملا جسورانه و پر از خطوط طراحی بود و حالت بدنه اش مانند کرولا صاف و کشیده به نظر نمی رسید. مجذوب کنندهیت طراحی النترا بعد از 8 سال، خیلی بهتر از کرولا حفظ شده است.

اما رقیب چینیِ این رقابت؛J7 چه در جلو و چه در عقب،از طراحیِ چراغ متصل بهره می برد و ظاهر مدرن تری از النترا و کرولا را نشان می دهد. بدنه J7 لیفت بک بوده و همین حالتِ بدنه باعث اسپرت تر شدنِ آن از بقیه رقبا می گردد.

در مجموع درباره طراحیِ خارجیِ این 3 رقیب می توان اینگونه قضاوت کرد:

تویوتا کرولا: محافظه کارانه،ساده،شیک

هیوندای النترا: جسورانه،مجذوب کننده،خطوط طراحیِ منحصر به فرد

کِی ام سی J7: مدرن،اسپرت،مجذوب کننده

طراحی داخلی

طراحی داخلیِ کرولا قدیمی تر از سایر رقبا به نظر می رسد. حالت داشبورد افقی شکل بوده و از متریال با کیفیتی برخوردار است. فضای داخلی کرولا بزرگتر از سایر رقبا به نظر می رسد.

کابین النترا هم مانند بدنه اش از خطوط نسبتا تندی بهره می برد و هنوز مجذوب کنندهیت خود را حفظ نموده است. متریال النترا خوب ولی ضعیف تر از کرولا است و زودتر از کرولا ممکن است به صدا بیفتد. فضای داخلیِ النترا از کرولا کمی کوچکتر است و به علت فُرم طراحی،فضای سر برای سرنشینان عقب کمی محدودیت دارد.

طراحیِ کابین J7 کاملا مدرن تر از سایر رقبا است که طبیعتا با اختلافِ نزدیک به 8 سال از دو رقیب دیگر،سازگار است. در کابین J7 از متریال مختلف چرم و پارچه و پلاستیک استفاده شده است. به علت تازه وارد بودن،نمی توان به طور صریح درباره کیفیت کابین صحبت کرد،اما آنچه که در ظاهر به نظر می رسد،کمی از چینی های هم رده خود با کیفیت تر به نظر می رسد. فضای داخلیِ J7 به علت لیفت بک بودن به خصوص در قسمت عقب،محدودیت دارد و آنچنان زیاد نیست.

آپشن و امکانات

آپشن های شاخص کرولا عبارت اند از: چراغ روز،تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ های جلو،چراغ زنون،سنسور جلو و عقب،سیستم هوشمند ورود بدون کلید،ایموبلایزر،دکمه استارت،نمایشگر 7 اینچی،دوربین دنده عقب،کیسه هوا برای سرنشینان جلو،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سیستم صوتی با قابلیت پخش CD به همراه 6 بلندگو،تنظیم دستی صندلی ها،صندلی های عقب تاشونده و... .

از ایرادات کرولا به کمبود امکانات رفاهی نسبت به رقبا می توان اشاره نمود.

امکانات شاخص النترا عبارت اند از: چراغ زنون،سیستم ورود بدون کلید،استارت دکمه ای،سنسور نور و باران،کیسه های هوای جلو،جانبی و پرده ای،نمایشگر مرکزی، دوربین دنده عقب،روکش های چرمی صندلی ها،گرمکن و سردکن صندلی های جلو،گرمکن صندلی های عقب(سفارشی)،تهویه مطبوع اتوماتیک و....

هیوندای النترا از خودروهای نسبتا خوش آپشن در رِنج قیمتیِ خود به شمار میرود.

چراغ های هوشمند با فناوری Running LED،سنسور نور و باران،صندوق عقب برقی،سیستم ورود بدون کلید،استارت دکمه ای،نمایشگر بزرگ 10.4 اینچی،کیلومتر شمار تماما دیجیتال،دستیار صوتی،نورپردازی داخلی،دوربین 360 درجه،سنسورهای پارک،روکش چرمی صندلی و فرمان،4 کیسه هوا،سانروف پانورامیک،ترمز پارک برقی،اتوهلد،سیستم کمکی حرکت در سربالایی،ترمز کمکی،کنترل کشش و پایداری هوشمند،ترمز فعال،رادار نقطه کور،سیستم کمکی پارک،کروزکنترل و... از امکانات شاخص کِی ام سی J7 هستند. با توجه به اختلافِ فراوری 8 ساله،انتظار این تعداد آپشن ها را هم باید داشته باشیم.

مشخصات فنی

پیشرانه بکار رفته در کرولا، 2 لیتریِ 4 سیلندر است که 143 اسب بخار قدرت و 187 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. گیربکس خودرو 4 دنده اتوماتیک است. شتاب صفر تا صد کرولا 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 195 کیلومتر بر ساعت می باشد. از نظر هندلینگ و سواری،کرولا در بین رقبا حرف اول را می زند که از ژاپنی بودنش هم باید انتظارِ همین عملکرد را داشته باشیم!

النترا دارای یک پیشرانه 1.8 لیتریِ 4 سیلندر است که 147 اسب بخار قدرت و 176 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. گیربکس النترا 6 سرعته اتوماتیک است. شتاب صفر تا صد خودرو 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 203 کیلومتر بر ساعت می باشد. النترا رانندگیِ اسپرتی دارد و در هنگام حرکت،بیشتر از کرولا،تکان هایی را به خصوص در قسمت عقب منتقل می نماید.

پیشرانه 1.5 لیتریِ توربو GDI و 4 سیلندرِ به کار رفته در J7 قادر است 172 اسب بخار قدرت و 280 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. گیربکس به کار رفته در آن 6 سرعته دوکلاچه است.

شتاب صفر تا صد آن به طور رسمی اعلام نشده،اما ممکن است نسخه ایرانیِ آن،کمتر از 8 ثانیه شتاب داشته باشد. حداکثر سرعت آن هم 170 کیلومتر بر ساعت است.

روی کاغد،J7 نسبت به رقبایش قوی تر ظاهر می گردد.اما باید صبر کرد و دید که در کارنمودهای بالاتر،کیفیت خود را حفظ می نماید یا نه.بخصوص اینکه موتور و گیربکس آن حساسیت نسبتا زیادی دارد.

قیمت

بازه قیمتی کرولا(تیپ GLI) با توجه به مقدار کارکرد،از 1 میلیارد و 400 میلیون آغاز و تا 1 میلیارد و 900 میلیون تومان هم ادامه دارد.

النترا هم دارای بازه قیمتیِ 900 میلیون تا 1 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

تنها صفرکیلومترِ این رقابت هم به وسیله کرمان موتور با قیمت 1 میلیارد و 200 میلیون تومان و در بازار با قیمت 1 میلیارد و 350 میلیون تومان قیمت می خورد.

انتخاب بین این 3 خودرو ممکن است برایِ بسیاری سخت باشد.

کرولای با کیفیت با طراحیِ ساده و امکانات نسبتا کم،یا النترای مجذوب کننده با امکانات و پیشرانه معقول،و یا J7 چینی با طراحیِ مدرن و امکانات زیاد و پیشرانه حساس و قوی تر؟

5858

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، مقایسه چینی تازه وارد با دو خودروی قدیمی تر ژاپنی و کره ای" امتیاز دهید

1 کاربر به "عکس ، مقایسه چینی تازه وارد با دو خودروی قدیمی تر ژاپنی و کره ای" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، مقایسه چینی تازه وارد با دو خودروی قدیمی تر ژاپنی و کره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید