مارکتال ، زیباترین بازار غذای روتردام

به گزارش ایران کلام، در میدان تاریخی بیننروت روتردام، در کنار ایستگاه بلاک، یک ساختمان 11 طبقه است که بر روی بازار غذا در طبقه همکف واقع شده است. این ساختمان قابل سکونت است و بیش از دویست آپارتمان دارد. نمای داخلی بازار غذا که پنچره واحدهای مسکونی است، مربعی شکل بوده و به سمت بازار باز می شوند و ساکنان آنها به راحتی می توانند شلوغی و ازدحام بازار را ببینند.

مارکتال ، زیباترین بازار غذای روتردام

قیمت بلیط هواپیما روتردام

فهرست هتل های روتردام

نمای بیرونی ساختمان به رنگ خاکستری است که از آن نیز برای فضای عمومی اطراف استفاده می گردد. ابتدا و انتهای بازار مارکتال با دیوارهایی شیشه ای برای جلوگیری از ورود باران و سرما به داخل بازار، بسته شده اند. سقف بازار نیز با طرح هایی از میوه ها، سبزیجات و گل ها با رنگ های شاد نقاشی شده است که برخی از آنها به کلیسای سیستین شباهت دارند.

مارکتال (Markthal مخفف Market Hall) اولین بازار سرپوشیده هلندی به عنوان یک ساختمان منحصربه فرد در روتردام، سال 2014 افتتاح شد. منحصربه فرد بودن این بازار نه تنها به خاطر مقدار و ظاهر آن است بلکه نحوه ترکیب توابع مختلف است. ترکیبی از یک ساختمان مسکونی که یک بازار مواد غذایی با مغازه های غذایی، رستوران ها، سوپرمارکت و پارکینگ زیرزمینی را پوشش می دهد و این بازار را تنها در روتردام می توان پیدا کرد.

نقاشی های بزرگ فضای داخلی بازار به وسیله دو هنرمند به نام های آرنو کوئنن و ایریس رسکام کشیده شده اند که همزمان با افتتاح بازار، بسیار مورد توجه قرار گرفتند. آثار هنری با عنوان کرنکوپیا، 11000 مترمربع از فضای مارکتال را اشغال نموده است. تصاویری از هر آنچه که می توان در این بازار خریداری کرد. گل ها و حشرات نقاشی شده در آن نیز به حیات و زندگی در هلند از قرن هفدهم اشاره می نمایند. شرکت پیکسار، این تصاویر را به صورت دیجیتالی و بر روی ورق های آلمینیومی چاپ کرد که کیفیت و وضوح تصاویر قابل مقایسه با یک مجله با کیفیت بالا و صفحه گلاسه است.

با ساختمان باگل هوس در مسکو بیشتر آشنا شوید

پل معلق سئول شاهکار معماری کره جنوبی

منبع: فلای تودی

به "مارکتال ، زیباترین بازار غذای روتردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارکتال ، زیباترین بازار غذای روتردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید