مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و کیا سراتو

به گزارش ایران کلام، سیمبل (Symbol) سدانی کوچک از شرکت رنو است که برای نخستین بار در سال 1999 با نام کلیو سیمبل و به عنوان نسخه سدان رنو کلیو معرفی گردید. این خودرو در بعضی کشورها با نام رنو تالیا نیز شناخته می گردد. در این مقاله، ما به مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و کیا سراتو می پردازیم.

مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و کیا سراتو

مقدمه ای بر مقایسه رنو سیمبل

رنو سیمبل از همان پلتفرم تندر 90 استفاده می نماید و از لحاظ ساختار و ابعاد تفاوت های چندانی میان این دو خودرو وجود ندارد. به قول بعضی کارشناسان اگر زیاد به قیافه خودرو اهمیت نمی دهید، همان تندر 90 را انتخاب کنید. هدف جذب اقشار میانه و ارائه خودرویی به روز برای آنها بوده است. البته کیفیت کابین سیمبل کمی بهتر از تندر 90 است.

رنو سیمبل خودرویی مالی با طراحی ساده است که دارای موتور بنزینی 4 سیلندر خطی مستقیم، 16 سوپاپ با گنجایش 1598 سی سی است که در دور موتور 5750 در دقیقه می تواند 105 اسب بخار نیرو فراوری کند. گشتاور آن نیز در دور موتور 3750 در دقیقه 145 نیوتن متر است. بعلاوه گیربکس این خودرو، 4 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک است. طول این خودرو 4384، عرض آن 1773، ارتفاعش 1517 میلی متر است.

حداکثر سرعتی که برای رنو سیمبل با 1081 کیلوگرم وزن اعلام شده، 175 کیلومتر بر ساعت است و حدود 10.1 ثانیه نیز طول می کشد تا سرعت این خودرو از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. درحالی که ظرفیت باک آن 50 لیتر است.

نمای داخلی رنو سیمبل

رنو سیمبل در هر 100 کیلومتر، 7.6 لیتر بنزین مصرف می نماید. این خودرو درمجموع استاندارد محیط زیست یورو 5 را کسب نموده است. این وسیله نقلیه فرانسوی 2 عدد کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین دارد. رنو سیمبل بعلاوه دارای ترمز ضدقفل ABS و سیستم EBS است. از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، سیستم ایموبلایزر، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، قفل مرکزی، آینه های بغل برقی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره نمود.

مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت در ایران به وسیله کارخانه کرمان موتور و بین سال های 2011 تا 2017 مونتاژ شده است. این سدان کلاس بی سگمنت با موتور بنزینی به بازار عرضه شده است که موتور آن موتوری 4 سیلندر خطی مستقیم 16 سوپاپ به گنجایش 1591 سی سی است که حداکثر قدرتش به 122 اسب بخار در دور موتور 6000 در دقیقه می رسد و گشتاور آن نیز 156 نیوتن متر در دور موتور 4250 در دقیقه است که از این حیث دارای موتوری قدرتمندتر در مقایسه رنو سیمبل است.

گیربکس هیوندای اکسنت درست مثل رنو سیمبل 4 دنده اتوماتیک است. حداکثر سرعت این خودرو 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و درحالی که باک آن گنجایش 43 لیتر بنزین را دارد. مصرف سوخت این خودروی کره ای مونتاژ ایرانی، 6.4 لیتر در 100 کیلومتر است. هیوندای اکسنت با 1060 کیلوگرم وزن، 21 کیلوگرم از رنو سیمبل سبک تر است.

نمای داخلی رنو سیمبل

شتاب صفر تا 100 کیلومتر این وسیله نقلیه 11 ثانیه اعلام شده است که با این وضع باید بگوییم که این خودرو اندکی در مقایسه رنو سیمبل کندتر است. هیوندای اکسنت مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل: کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده ای و کیسه هوای جانبی می گردد است. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 6 دارد.

با مراجعه به سایت ایران کلام می توانید از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای اکسنت آگاه شوید.

مقایسه رنو سیمبل با کیا سراتو

کیا سراتو بین سال های 1393 تا 1400 فراوری شده است. این خودرو فراوری مشترک سایپا با شرکت کره ای کیاموتورز است که توانسته خود را به عنوان رقیبی برای خودروهای هم رده در ایران مطرح کند. کیا سراتو موتوری 4 سیلندر خطی مستقیم 16 سوپاپ با گنجایش 1591 سی سی است که حداکثر قدرت آن در دور موتور 6000 در دقیقه به 122 اسب بخار می رسد که این شرایط نشان دهنده قوی تربودن این خودرو در مقایسه رنو سیمبل است. حداکثر گشتاور نیز 156 نیوتن متر در دور موتور 4250در دقیقه است.

نمای پشت رنو سیمبل

ازنظر شتاب صفر تا صد کیلومتر، کیا سراتو در مقایسه رنو سیمبل کمی نمایدتر است، به طوری که این شتاب در کیا سراتو 11 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

بعلاوه باید بگوییم که این سدان B سگمنت با 1230 کیلوگرم وزن از رنو سیمبل حدود 149 کیلوگرم سنگین تر است. با داشتن استاندارد آلایندگی یورو 4 و مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتر در 100 کیلومتر با باک 52 لیتری می توان گفت که کیا سراتو از این حیث در مقایسه رنو سیمبل رجحان دارد. ضمن اینکه این خودرو مجهز به 10 کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین ها، جانبی و پرده ای است.

با مراجعه به سایت ایران کلام از آخرین قیمت خرید و فروش کیا سراتو مونتاژ آگاه شوید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات خوبی از رنو سیمبل در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه، شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش رنو سیمبل

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ ایران کلام در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و کیا سراتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو سیمبل با هیوندای اکسنت و کیا سراتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید