میزبانی شایسته خراسان رضوی از زائران نوروزی

به گزارش ایران کلام، نایب رئیس جامعه حرفه ای #هتلداران ایران گفت: خراسان رضوی سال جاری از مسافران و زائران میزبانی شایسته ای به عمل آورده و خدمت رسانی مطلوبی از آن ها داشته است.

میزبانی شایسته خراسان رضوی از زائران نوروزی

به گزارش دنیای سفر از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی شهرام شیروانی اظهار کرد: پس از حدود 2 سال که از پاندمی کرونا می گذرد اکنون شرایط کرونا فروکش نموده و هتلداری کشور که از پاندمی ویروس کرونا آسیب شدیدی دیده، دوباره در حال جان گرفتن است.

وی با اشاره به اثراث پاندمی کرونا بر هتلداری ایران مطرح نمود: در شهرهایی مانند مشهد که هتلداری وابسته به حضور مردم و به ویژه زائران بوده، با بسته شدن حرم مطهر رضوی که مهمترین عامل حضور مردم در این شهر است، تعداد زیادی از مراکز اقامتی در این شهر نیز تعطیل شد.

نایب رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران توضیح داد: تعداد زیادی از هتل های مشهد در دوره 2ساله پاندمی کرونا تعطیل شد و بخشی از آن ها در جهت بازسازی نهاده شد و اکنون دوباره با رونق گرفتن سفر به چرخه خدمت رسانی به زائران بازگشته اند.

شیروانی اضافه نمود: امیدواریم با عادی شدن شرایط، شاهد فعالیت مجدد تمامی هتلداران و بهره برداران خسارت دیده از کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه در سفرهای نوروزی، مشهد یکی از شهرهایی است که سفر از این شهر شروع می گردد و بسیاری از مردم ایران سال نو را در مشهد شروع می نمایند، اظهار کرد: با وجود اینکه ظرفیت های اقامتی و هتل های مشهد تقریبا با کل کشور برابری می نماید، اما حجم زیاد زائر و مسافر باعث می گردد که برای چند روز با ازدحام جمعیت روبرو گردد با این وجود اسکان زائران و مسافران در خراسان رضوی به خوبی انجام شد و نارضایتی از بخش هتل ها در سایت جامعه هتلداران ایران ثبت نشده است.

نایب رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: نرخ ارائه خدمات هتلی به نسبت دیگر استان ها در خراسان رضوی مناسب تر بوده و در نوروز 1401 مسئله ای از لحاظ نرخ نداشته است.

شیروانی اضافه نمود: در مشهد با توجه به عرضه و تقاضایی که وجود دارد امکانات از هتل یک تا 5 ستاره وجود دارد، البته در کنار هتل ها دیگر مراکز اقامتی از جمله خانه مسافر، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها با قیمت های پائین تر نیز وجود دارد و بنا به توان مالی مسافر همه نوع مراکز اقامتی با نرخ های متفاوت وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط مالی نرخ ارائه خدمات هتلی بالا نیست، اظهار کرد: نحوه نظارت بر مراکز اقامتی به وسیله جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مطلوب بوده است و کمترین شکایت به نسبت حجم مسافر و خدمات در این زمینه وجود دارد. هتل ها در نوروز 1401 افزایش قیمت نداشته اند و قیمت های فعلی مربوط به سال 1400 است.

نایب رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران با اشاره به نرخ ارائه خدمات هتلی در مشهد گفت: با توجه به عرضه، تقاضا و فضای رقابتی که بین مراکز اقامتی در این شهر وجود دارد، مشهد مقرون به صرفه ترین شهر کشور در زمینه اقامت است.

شیروانی توضیح داد: هتلداران به ویژه هتلداران مشهدی عاشق خدمت هستند و به نوعی خدمت به زائران حضرت رضا(ع) را افتخار می دانند و از هیچ کوششی برای خدمت رسانی شایسته دریغ نمی نمایند.

وی مطرح نمود: خراسان رضوی سال جاری نیز میزبان شایسته ای برای زائران و مسافران نوروزی بود و خدمات رسانی مطلوبی ارائه کرد.

منبع: دنیای سفر

به "میزبانی شایسته خراسان رضوی از زائران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی شایسته خراسان رضوی از زائران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید