هزینه تعمیر شیائومی میکس فولد 2 بالاتر از حد انتظار است

به گزارش ایران کلام، شیائومی نسل دوم گوشی تاشوی میکس فولد را با پیشرفته ترین نمایشگر تاشوی خود روانه بازار گوشی هوشمند تاشو کرده است. با این حال، به خریداران گوشی تاشوی میکس فولد 2 توصیه می کند که از آن به خوبی مراقبت کنند، زیرا نمایشگر 120 هرتزی AMOLED سامسونگ تعمیر این گوشی تاشو را به عملی بسیار پرهزینه تبدیل می کند. ظاهراً هزینه تعویض صفحه نمایش اصلی این گوشی هوشمند تقریباً نصف قیمتی است که برای خرید میکس فولد 2 باید بپردازید.

هزینه تعمیر شیائومی میکس فولد 2 بالاتر از حد انتظار است

میکس فولد 2 به عنوان گوشی هوشمند تاشوی نو و ارتقایافته شیائومی با طراحی باریک تر و نمایشگر اصلی 8.2 اینچی 2K خود معرفی گشت و همین طراحی پیشرفته آن باعث شده تا تعمیر و جایگزینی آن بسیار هزینه بر باشد. به همین علت، شیائومی هزینه تعمیر و جایگزینی قطعات این گوشی تاشو را منتشر کرده که بر اساس آن، کاربران باید برای تعویض نمایشگر اصلی LTPO 2.0 Eco2 AMOLED نسخه با 256 گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی میکس فولد 2 حدود 713 دلار هزینه کنند که تقریبا نصف قیمت 1310 دلاری خود گوشی است.

علاوه بر نمایشگر، هزینه تعویض و جایگزینی مادربورد این گوشی نیز حدود 408 دلار اعلام شده که نسبت به قیمت تعویض مادربرد نسل قبلی 742 دلاری آن کمتر است. با این تفاسیر می توان گفت که گوشی هوشمند تاشوی نو شیائومی قابلیت تعمیر پذیری بسیار کمی دارد و کمتر کاربری حاضر می شود تا هزینه ی تعویض قطعات آن را پرداخت کند. شیائومی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده تا صاحبان این گوشی هوشمند بیشتر از آن مراقبت کنند.

اما جدا از این مسئله باید اشاره کنیم که تاشوی نو شیائومی مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی E5 AMOLED سامسونگ است که از رفرش ریت 120 هرتز، رزولوشن Full HD+ و گوریلا گلکس ویکتوس بهره می برد. نمایشگر 8.2 اینچی داخلی این گوشی هوشمند نیز از همین نرخ رفرش ریت پشتیبانی می کند. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در مقایسه با نمایشگرهای دیگر، E5 AMOLED سامسونگ حدوداً 25٪ مصرف انرژی کمتر و 33٪ کیفیت بیشتری در عبور نور دارد.

غول فناوری چینی در قاب پشتی این گوشی هوشمند تاشو از یک سیستم دوربین سه گانه با همکاری لایکا بهره برده که سنسور اصلی آن، دوربین 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی است و از قابلیت ضبط ویدیوهای Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند. در کنار این سنسور، دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی و تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری نیز تعبیه شده است.

روی پنل جلویی میکس فولد 2 یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی به چشم می خورد که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی استفاده کنند. انرژی گوشی از طرف باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که از شارژ 67 واتی پشتیبانی می کند. سیستم عامل اندروید 12 نیز به صورت پیش فرض روی این گوشی هوشمند نصب شده و رابط کاربری MIUI 13 را اجرا می کند.

ضخامت این گوشی تاشو در حالت باز شده فقط 5.4 میلی متر است و با داشتن وزن 262 گرمی، از گوشی تاشوی پرچم دار نو سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 4 سبک تر است. میکس فولد 2 با پیشرفته ترین چیپست پرچم دار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در اختیار کاربران قرار گرفته و آن ها می توانند تا حداکثر 12 گیگابایت حافظه ی رم و 1 ترابایت حافظه داخلی این دست به انتخاب بزنند. حسگر اثر انگشت علاوه بر زیر نمایشگر با دکمه پاور این گوشی هوشمند نیز ادغام شده است.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "هزینه تعمیر شیائومی میکس فولد 2 بالاتر از حد انتظار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تعمیر شیائومی میکس فولد 2 بالاتر از حد انتظار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید