چگونه در قطر خودرو اجاره کنیم؟

به گزارش ایران کلام، اجاره خودرو در قطر پرطرفدارترین انتخاب گردشگران برای جا به جایی در این کشور است. اگر دوست ندارید در طول سفر منتظر تاکسی یا دیگر وسایل نقلیه بمانید و می خواهید رفت و آمد آسانی به مکان های مختلف شهر در هر ساعت از شبانه روز داشته باشید، اجاره خودرو گزینه مناسبی برای شما می باشد. قطر کشور ثروتمندی است و به همین علت، خودروهای بسیار لوکسی در این کشور وجود دارد که شما می ­توانید با اجاره کردن این خودرو­ها رانندگی با یک خودرو شخصی مدل بالا را تجربه کنید. اگر در روزهای آینده مسافر کشور قطر هستید و قصد اجاره خودرو در قطر را دارید، این مقاله که به وسیله گروه خبرنگاران تهیه شده است را تا خاتمه دنبال کنید.

چگونه در قطر خودرو اجاره کنیم؟

مزایای اجاره خودرو در قطر

در قطر وسایل نقلیه مختلفی برای رفت و آمد گردشگران وجود دارد، ولی اگر با خانواده مسافر قطر هستید اجاره یک ماشین جادار برای رفت و آمد می تواند گزینه بسیار مناسبی برای حمل و نقل شما در شهر باشد. با اجاره خودرو در قطر می ­توانید از شب ­های مجذوب کننده این کشور با خیالی راحت برای گردش بهره ببرید و نگران پیدا نکردن تاکسی برای بازگشت به محل اقامت خود نباشید. بعلاوه می­ توانید به مراکز خرید مختلف بروید و بعد از خرید کردن، وسایل خود را در ماشین بگذارید و برای سرگرمی به پارک ­های آبی قطر سری بزنید. در کل می ­توان گفت اگر می­ خواهید در زمان سفر دغدغه حمل و نقل نداشته باشید، اجاره خودرو برای شما برترین راه است. در ادامه مراحل و روش اجاره خودرو در قطر را بیان خواهیم کرد.

با چه مدارکی می ­توان در قطر خودرو اجاره کرد؟

شرایط اجـاره خودرو در قطر نسبتا ساده است. برای اجاره­ خودرو در قطر کافیست با مدارک لازم یعنی گواهینامه و پاسپورت یا کارت اقامت به یکی از شرکت های کرایهزاهنم خودرو در قطر به صورت حضوری یا آنلاین مراجعه کنید. اگر مدارک تان کامل باشد می توانید خودرو موردنظرتان را رنت کنید.

اگر مقیم کشور قطر نباشید و گواهینامه این کشور را نداشته باشید با ارائه یکی از سه گواهینامه زیر می ­توانید خودرو اجاره کنید:

  • گواهینامه رانندگی بین المللی از کشور مبدا: مهم نیست از چه کشوری آمده اید، اگر مجوز رانندگی بین المللی را از کشور مبدا دریافت نموده باشید تا سه ماه می توانید با آن در قطر خودرو اجاره نموده و رانندگی کنید. در ایران برای دریافت گواهینامه بین المللی می ­توانید به کنندگی های صدور آن در شهرهای مختلف مراجعه کنید و یک روزه این گواهینامه را دریافت نمایید.
  • گواهینامه رانندگی GCC (شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس): مردم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مثل بحرین، کویت، عمان، عربستان و امارات می توانند با اخذ مجوز از GCC در زمان سفر به قطر تا زمان انقضای مجوزشان در قطر رانندگی کنند.
  • داشتن گواهینامه رانندگی از GCC (مخصوص اتباع غیر عرب): اگر اقامت کشورهای عربی خلیج فارس را دارید، می توانید گواهی GCC را دریافت کنید، ولی این گواهی برای اتباع غیر عرب فقط 14 روز از زمان ورودشان به قطر اعتبار دارد و می توانند با آن رانندگی و خودرو اجاره کنند.

شرایط سنی اجـاره خودرو در قطر

در کشور قطر نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان حداقل سن دریافت گواهینامه 18 سال است ولی شرط سنی برای اجاره خودرو در این کشور فرق دارد. شرط سنی اغلب شرکت­ های اجاره دهنده خودرو در قطر 21 سال است، اما برخی شرکت ­ها شرط سنی اجاره خودرو را 25 سال به بالا قرار داده­ اند.

نحوه محاسبه هزینه اجاره خودرو در قطر به چه صورتی است؟

اگر مدارک لازم و شرایط سنی اجاره خودرو را دارید، می توانید برای اجاره خودرو در قطر به یکی از دفاتر اجاره ماشین مراجعه کنید و با سپردن بیعانه، خودرو مورد نظرتان را تحویل بگیرید. همه مراکز اجاره خودرو در قطر مبلغی بین 1000 تا 1500 ریال قطر را به شکل نقدی یا اعتباری بابت ضمانت جرایم احتمالی و بازگرداندن ماشین از اجاره کننده ماشین دریافت می کنند. مبلغ ضمانت بسته به نوع شرکت اجاره دهنده فرق دارد. مبلغی که به عنوان ضمانت دریافت می ­گردد 14 روز بعد از تحویل خودرو به اجاره گیرنده پس داده می­ گردد. البته هزینه اجاره خودرو از مبلغ ضمانت جداست و باید در زمان اجاره خودرو در قطر آن را هم بپردازید. قراردادهای اجاره خودرو به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و یا سالانه تنظیم می­ گردد و هزینه اجاره خودرو بستگی به مدل و برند خودرو فرق دارد.

به طور کلی رنج قیمتی اجاره خودرو در قطر به صورت زیر است:

  • ماشین هایی که مثل لیموزین اتاق بزرگ دارند میانه بین: 150 تا 200 ریال قطر
  • ماشین هایی که اتاق کوچک دارند میانه بین : 90 تا 150 ریال قطر
  • ماشین های SUV یا شاسی بلند میانه بین : 180 تا 270 ریال قطر
  • خودروهای لوکس میانه بین : 210 تا 3900 ریال قطر

مزیت های اجـاره خـودرو بدون راننده در قطر

  • آزادی حرکت

با اجاره خودرو در قطر هر زمان از شبانه روز که بخواهید امکان سفر و انتقال از مکانی به مکان دیگر برای شما فراهم است.

  • قیمت اجاره

به علت وجود فضای رقابتی در میان شرکت ­های اجاره خودرو در قطر می­توانید با قیمتی مناسب خودرو مورد علاقه خود را اجاره کنید.

  • تجربه رانندگی با خودروهای روز جهان

در کشور قطر اغلب خودروهایی که اجاره داده می ­شوند خودروهای تازه و مد روز هستند. می­ توانید با اجاره این خودروها از رانندگی در بزرگراه ­های وسیع و با کیفیت قطر لذت ببرید.

  • صرفه جویی در هزینه ها

اگر در زمان سفر به قطر قصد بازدید از تمامی جاذبه های گردشگری قطر را دارید، باید هزینه گزافی را برای رفت وآمد با وسایل حمل و نقل عمومی کنار بگذارید. با اجـاره خودرو می توانید در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید و از تماشای جاذبه های قطر لذت ببرید.

پشتیبانی شرکت های اجـاره خودرو در قطر

همه شرکت های اجاره خودرو در قطر خدمات و پشتیبانی دارند و هفت روز هفته و 24 ساعته به خودروهایی که اجاره داده اند خدمات می دهند. در صورتی که ماشین در حال رانندگی خراب شد و یا مسئله ای همانند پنچری پیش آمد، می توانید درخواست یاری یا تعویض ماشین را داشته باشید. برخی از شرکت ­های کرایه خودرو خدماتی همانند مجهز کردن ماشین به جایگاه کودک و اجاره خودرو با راننده را هم پوشش می دهند، برای اطلاع از خدمات شرکت­ ها می توانید قبل از اجاره خودرو موارد مورد نظرتان را سوال کنید.

حتما در هنگام امضا فرم قرارداد اجاره خودرو به این نکته هم توجه کنید که اطلاعات مربوط به تخلفات رانندگی، تصادفات جاده ای، آسیب دیدگی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو و… حتما در فرم اجاره خودرو نوشته شده باشد.

با برخی از شرکت­های اجاره خودرو در قطر بیشتر آشنا شوید

در کشور قطر به دو صورت آنلاین و حضوری می ­توانید در دفاتر اجاره خودرو ، ماشین موردنظرتان را کرایه کنید. در ادامه می ­خواهیم شما را با برخی از این شرکت ­های اجـاره خودرو در قطر بیشتر آشنا کنیم.

- شرکت کرایه خودرو المفتاح (Al Muftah)

شماره تماس: 97470634433+

- شرکت اجـاره خودرو در قطر آویس (AVIS)

شماره تماس: 97444667744+

-شرکت کرایه خودرو هرتز (Herzt)

شماره تماس: 97444667744+

- شرکت کرایه خودرو جبرکو (Jabrco)

شماره تماس: 97444152020+

-شرکت کرایه خودرو Oasis

شماره تماس: 97444130011+

  • شرط سنی اجاره خودرو در کشور قطر چند سال است؟

شرط سنی اغلب شرکت ­های اجـاره دهنده خودرو در قطر 21 سال است، اما برخی از شرکت ها شرط سنی اجاره خودرو را از 25 سال در نظر می ­گیرند.

  • با چه مدارکی می­ توان در قطر خـودرو اجاره کرد؟

برای اجاره­ خودرو در قطر کافیست با مدارک لازم یعنی گواهینامه و پاسپورت یا کارت اقامت به یکی از شرکت های کرایه خودرو در قطر به صورت حضوری یا آنلاین مراجعه کنید. اگر گواهینامه قطر را ندارید با ارائه گواهینامه رانندگی بین المللی هم می ­توانید خودرو اجاره کنید.

  • رنج قیمتی اجـاره خودرو در قطر چقدر است؟

به جز مبلغ ضمانت که چیزی حدود 1000 تا 1500 ریال قطر است، هزینه اجاره خـودرو قطر به صورت زیر است:

  • ماشین هایی که مثل لیموزین اتاق بزرگ دارند میانه بین: 150 تا 200 ریال قطر
  • ماشین هایی که اتاق کوچک دارند میانه بین : 90 تا 150 ریال قطر
  • ماشین های SUV یا شاسی بلند میانه بین : 180 تا 270 ریال قطر
  • خودروهای لوکس میانه بین : 210 تا 3900 ریال قطر

نتیجه گیری

در زمان سفر به قطر وسایل حمل و نقل مختلفی مانند مترو، اتوبوس و یا تاکسی برای رفت و آمد وجود دارد. ولی با اجاره خودرو در قطر می ­توانید لذت رانندگی با خودروهای لاکچری را تجربه نمایید. کسانی که با خانواده راهی قطر هستند، احتیاجمند ماشین بزرگ تری برای رفت و آمد می باشند، که با اجـاره خودرو مناسب می ­توانند این احتیاج را رفع کنند. حتما قبل از سفر به قطر به یکی از دفاتر صدور گواهینامه بین المللی رانندگی مراجعه کنید و گواهینامه خود را بین المللی نمایید تا بتوانید به راحتی خودرو اجاره کنید. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره سفر به قطر به دست آورید با ایران کلام همراه باشید.

منبع: الی گشت

به "چگونه در قطر خودرو اجاره کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در قطر خودرو اجاره کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید