چگونه کارمندانی خلاق پرورش دهیم؟

به گزارش ایران کلام، یکی از چالش های همیشگی مدیران، ایجاد خلاقیت در کارمندان است.

ایجاد خلاقیت و انگیزه در ابعاد فردی و گروهی نقش موثری در فرایند موفقیت شرکت دارد. فرض عمومی در مدیران به این گونه است که کارکنان آنها از روی ناچاری و عادت، روز کاری خود را آغاز می نمایند و اجبار آنها را به سمت کار می کشد نه علاقه.

چگونه کارمندانی خلاق پرورش دهیم؟

تحقیقات و آنالیز ها روی بسیاری از شرکت های پیروز، حکایت از آن دارد که ایجاد انگیزه و بعلاوه حفظ آن در یک سطح مطلوب، کلید پیروزیت است. چند نمونه از این روش در زیر آورده شده است. در ادامه با ایران کلام همراه باشید.

توجه و شنیده شدن

با گذر زمان و بیشتر شدن تجربه های کسب وکار، ثابت شده که محیط کاری مثبت و کار مفید، شادی و کارآمدی کارکنان را در پی دارد. کارمندانی که می دانند نظر ها و عقایدشان را مدیرانشان می شنوند و در فرایند کاری آنها اثر می گذارد، هم رضایت بیشتری از کار خود داشته و هم خود را از سهامداران معنوی آن شرکت می دانند. ساخت بستری برای ابراز عقیده و گفت وگوی مدیران با کارگران یا با مدیران اجرایی، روشی مهم برای ایجاد تعهد کاری در افراد است.

به خطاکاران توجه نموده و حرفشان را گوش دهید. از کجا می دانید که نکته متحول کننده آینده کاری تان را از زبان آن شخص نشنوید؟ یادتان باشد که فقط مستمع این نظرها و انتقادها نباشید؛ با اطلاعات نوی که به شما داده می گردد، محیط کاری خود را بهتر کنید. مدیری که با کارکنان خود اطلاعات تبادل نکند، حکم نابودی شرکتش را امضا نموده است.

انگیزه در کارمندان ایجاد کنید

مطالعات نشان از آن دارد که یکی از اصلی ترین پیش احتیاجهای خلاقیت، علاقه است. اگر در محیط کاری، به جای عبارت هایی مثل این کار را باید انجام دهید، از عبارت هایی مانند چه کار می توانیم بکنیم بهره ببرید، گام مهمی در راه رسیدن به ایجاد انگیزه در افراد برداشته اید. استفاده از این رویکرد، نشان از مشارکت بیشتر کارکنان در امور شرکت دارد. یکی از مهم ترین کارهای مدیریت، جهت به احساس کارکنانشان است، چه در راستای خوش بینی احساس های مثبت و چه بر عکس. با تغییری که به سادگی می توانید در حال و هوای کاری شرکت ایجاد کنید، آینده پیروزی را برای شرکت خود خلق می کنید.

احترام

برای نشان دادن احترام خود به کارمندانتان، فقط کافی است، آنها را تشویق کنید. رقابت محبت آمیز یا پاداش های به موقع تاثیر عجیبی بر این هدف می گذارد.

برای دادن یک پاداش همواره احتیاج نیست که پول خرج کنید. اگر متوجه کار خوب یکی از کارکنان خود شده اید، به صورت عمومی یا یک خبر ویژه و چه به صورت ارسال یک ایمیل به وی، پیروزیتش را به او تبریک بگویید. هر چقدر بیشتر کارمندتان را بشناسید راحت تر می توانید احترام خود را به او نشان دهید.

چالش کاری

روزمرگی انسان را نابود می نماید! کارمند احتیاج به تنوع دارد. زمان استراحت، باید جزئی از برنامه های کارمندان باشد. اگر مسوولیت های متفاوت و نو برای کارکنان خود تعریف کنید، آنها سرحال تر می شوند. به چالش کشیدن افراد باعث می گردد تا آنها در بالاترین توان کاری خود بمانند و خلاقیت های آنها بیشتر و بهتر بروز کند.

این را بدانید؛در دنیای امروز اگر هر روز از روز قبل بهتر ظاهر نشوید و درجا بزنید، به زودی از میدان عقب می مانید.

برای رشد و ترقی باید نقش خود را در صنعت پیدا کنید. چه نقشی در بازار دارید؟ در کدام رقابت باید شرکت کنید؟ چه نوآوری و خلاقیتی رضایت مشتری های شما را جلب می نماید؟ برای سرشناس بودن یا شدن به چه استعدادهایی در گروه خود احتیاج است؟ شرکت های سرآمد پیوسته در حال نوآوری هستند. چه جواب بدهد و چه نه! ممکن است در پاره ای از موارد، نتوانید به خواسته ای که دارید برسید، ولی نتیجه هرچه که باشد، به گروه در راه رسیدن به خلاقیت یاری می نماید.

امکان دارد یک پروژه نتیجه ای در بر نداشته باشد. ولی از طرفی هم یک پروژه می تواند فراتر از حد انتظار شما به نتیجه برسد. یکی دیگر از فایده های خلاقیت، ایجاد انگیزه در کارمندان است. انگیزه بیشتر هم دوباره منجر به افزایش خلاقیت می گردد. این چرخه ادامه داشته و شما می توانید شکوه رشد شرکت خود را دیده و لذت ببرید!

منبع: الی گشت

به "چگونه کارمندانی خلاق پرورش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کارمندانی خلاق پرورش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید