7 نکته در مورد یک سفر دریایی هیجان انگیز

به گزارش ایران کلام، نکات طلایی در خصوص سفر دریایی

حتما برای سفر دریایی خود هیجان زده هستید، اما قبل از این که سوار بر کشتی شوید، باید مراحل آن را طی کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با مرور این هفت نکته، سفر بی دغدغه ای داشته باشید.

7 نکته در مورد یک سفر دریایی هیجان انگیز

به صورت آنلاین چک-این (اعلام حضور) کنید

هر چند روی کاغذ می توانید جزئیات نهایی مانند درخواست بازگشت وجه را در صورت اتفاقات غیرمنتظره روی عرشه هنگام رسیدن به بندرگاه، یا نشان دادن گذرنامه یا بلیط کشتی برای عبور از گذر امنیتی به انجام برسانید، اما پیشنهاد می کنیم که همه چیز را قبل از رسیدن خود به محل سوار شدن با سیستم کنترل کنید. بعضی از سیستم ها حتی به شما اجازه می دهند تا عکسی از اجازه ورود را آپلود و از قبل پرسشنامه سلامتی را پر کنید، این اتفاق قبلا در بندرگاه انجام می گرفت.

در اغلب موارد، رزرو ساحل، غذا و آب درمانی را نیز می توان از پیش انجام داد. به هر حال، انجام همه این کارها به صورت آنلاین، فرآیند را تسهیل نموده و شما را سریع تر به هدف موردنظرتان می رساند.

اپلیکیشن شرکت دریانوردی را دانلود کنید

در خصوص امور آنلاین، اگر شرکت دریانوردی که مسافرش هستید، اپلیکیشن موبایلی برای سیستم های عامل اندروید و iOS ارائه می دهد، حتما پیش از زمان حرکت کشتی و با در اختیار داشتن اینترنت، آن را دانلود کنید اما زمانی که در دریا هستید، دسترسی به فروشگاه مجازی گوشی، احتیاج به بسته اینترنت دارد و سرعت اینترنت ممکن است برای دانلود اپ، مناسب نباشد.

محدودیت های نوشیدنی ها را در نظر داشته باشید

هر چند آوردن چند بطری نوشیدنی دلخواه به جای خریدن آن به قیمت گزاف در کشتی ایده بدی نیست، اما به یاد داشته باشید که شرکت های کشتی رانی در خصوص نوشیدنی های مجاز در کشتی سخت گیرانه تر رفتار می نمایند اما سختگیری آنها به مقدار شرکت های هواپیمایی نیست هرچند که خط مشی هایشان در این خصوص رو به رشد است. قبل از سفر، درباره نوشیدنی هایی که می توانید و نمی توانید با خود بیاورید از شرکت کشتی رانی خود اطلاعات مورد احتیاج را کسب کنید.

تنها روی ساک های کنترل شده، برچسب بار را بچسبانید

بیشتر شرکت های کشتی رانی از شما می خواهند به عنوان بخشی از فرآیند چک-این آنلاین، برچسب های بار مسافرتی را پرینت کنید، اما به یاد داشته باشید که برچسب ها را فقط روی کیف و ساک هایی بچسبانید که می خواهید به اتاقتان تحویل داده گردد. به این شکل خدمه می دانند کدام بار باید کجا قرار گیرد.

در کشتی نیز مانند هواپیما کیف هایی که مسافر با خود حمل می نماید احتیاجی به برچسب زدن ندارد. این کار را معمولا تازه کارها انجام می دهند و در بعضی موراد دیده شده است که تما طول سفر، این برچسب ها را روی کیف ها و وسایل شخصی خود حمل می نمایند.

هیچ گاه زودتر از موعد مقرر وارد بندرگاه نشوید

بیشتر شرکت های کشتی رانی چون هنوز درگیر پیاده کردن مسافران قبلی هستند، قبل از ساعت 11 صبح فرایند سوار شدن روی عرشه را شروع نمی نمایند. اگر زودتر از موقع مقرر به بندر برسید، جز اینکه کارت سوار شدن را زودتر دریافت کنید، دستاورد خاصی نخواهید داشت، هر چند ممکن است فرآیند چک -این را زودتر کامل کنید.

بعضی از شرکت ها هم اکنون زمان های خاصی را برای ورود مسافران معین می نمایند تا با پراکنده کردن مسافران، زمان سوار شدن را کاهش دهند. پیش از سوار شدن از زمان آن مطلع شوید.

کیف هایتان را کنار بگذارید

به محض رسیدن روی عرشه، کیف های همراه خود را در کابین بگذارید. اتاق های خصوصی ممکن است تا ساعت 1 ظهر آماده ورود شما نباشند، اما کارکنان خدمه معمولا برای اینکه شما با خیال آسوده تری در کشتی چرخی بزنید و یا غذایی میل کنید، برای قرار دادن وسایل همراه تان در اتاق خود، همکاری می نمایند.

منبع: الی گشت

به "7 نکته در مورد یک سفر دریایی هیجان انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته در مورد یک سفر دریایی هیجان انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید