در سال تازه، شاد تر زندگی کنیم!

به گزارش ایران کلام، اگر چیزی وجود داشته باشد که هر فردی بدون شک آن را در زندگی خودش طلب می نماید، احساس شادی و شاد زیستن است. پس چه خوب است که سعی کنیم مهارت های شاد زیستن را بهتر بیاموزیم و در سال نو آنها را بکار گیریم.

در سال تازه، شاد تر زندگی کنیم!

در این مطلب سعی داریم به چیزهای کوچکی اشاره کنیم که بیشتر ما می توانیم آنها را در سال نو بدست آوریم تا بیشتر احساس شادی کنیم و به یک تندرستی روحی و فیزیکی دست پیدا کنیم.

شما می توانید از همین الان برای بالا بردن کیفیت زندگی خود در سال تازه، این توصیه ها را به کار گیرید.

1- فعال تر باشیم

در مطالعه ای در سال اخیر، محققان کانادایی دریافتند که قدرت ادراک زنان از بدن خود پس از ورزش بالا می رود. این اثر فوری می باشد و به خلق و خو یا حالت تناسب بعد از ورزش ارتباطی ندارد.

علاوه بر این مطالعات متعددی نشان می دهد که ورزش یکی از برترین فعالیت ها برای مقابله با افسردگی است که هر ساله تعداد زیادی از افراد دچار این بیماری می شوند. حتی کمتر از 1 ساعت ورزش در هفته - صرف نظر از شدت آن- می تواند اختلالات خلقی را بهبود بخشد. و از همه مهم تر سعی کنید ورزشی را انجام دهید که شما را مسرور تر می نماید. برای مثال شنا، پینگ پنگ، دوچرخه سواری و …

بعلاوه می توانید در سال تازه یوگا کنید. یوگا یکی از ورزش های بسیار عالی برای جسم و فکر است که افسردگی، اضطراب و استرس را به شدت کاهش می دهد و شما را ریلکس و آرام می نماید. محققان دریافتند که اثرات خوب یوگا تا حتی 4 ماه بعد تمرین در بدن باقی می ماند.

2- خواب کافی داشته باشیم

تحقیقات زیادی که در سال 2017 منتشر شده است، بر نقش برجسته خواب در سلامت روان و جسم ما تمرکز نموده است. خواب خوب و کافی برای تثبیت حافظه، یادگیری بهتر و سریع تر و استراحت مغز ما بسیار مهم است تا مغز و بدن ما بتوانند در حین وقوع رویدادها به خوبی از خود واکنش نشان دهند.

از آنجایی که افراد مبتلا به بی خوابی دو برابر بیشتر از همسالان خود دچار افسردگی هستند، جای تعجب نیست که برای جستجوی شادی و سلامتی خود، یک خواب با کیفیت شبانه در اولویت است.

یک مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه فاینبرگ در دانشگاه شیکاگو، استان آیووا، نشان می دهد افرادی که دارای اهداف واضحی در زندگی خود هستند، عملا شب ها بهتر می خوابند.

بنابراین همانطور که تصمیمات سال نو را در پیش می گیرید، چرا از همین الان آغاز نمی کنید و هدف های واضح و قاطعی را در سال تازه برای خود معین نمی کنید؟

3- یک برنامه غذایی خوب را در پیش بگیریم

آنچه که می خورید و می نوشید به طور مستقیم بر روی خلق و خوی شما تاثیر می گذارد. تحقیقات منتشر شده در اوایل امسال اظهار داشتند که داشتن یک برنامه غذایی حاوی میوه و سبزیجات در عرض دو هفته سلامت روحی و روانی را بهبود می بخشد. بعلاوه خوردن بیشتر سبزیجات باعث افزایش انگیزه و سطح انرژی می گردد.

آنالیز سیستماتیک مطالعات متعددی که ارتباط بین رژیم غذایی و سلامت روان را مورد آنالیز قرار داد به این نتیجه رسیدند که یک رژیم غذایی سبک مدیترانه ای که بیشتر شامل میوه، سبزیجات، ماهی و انواع دانه ها است، می تواند تا حد بالایی از افسردگی جلوگیری کند.

بعلاوه غذاهایی که می خوریم بستگی به سن ما دارد. برای مثال جوانان بین 18 تا 29 سال می توانند از مزایای زیاد گوشت قرمز و سفید بهره ببرند، در حالی که افراد بالای 30 سال بهتر است بیشتر میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

4- مقداری از وقت خود را بیرون از خانه بگذرانیم

اگر قصد داریم که در سال نو زندگی بهتر و شادتری داشته باشیم، پیشنهاد من به شما این است که زمان بیشتری را در خارج از منزل بگذرانید. بهتر است به جای رفتن به مراکز خرید بیشتر در پارک ها و طبیعت باشید.

مطالعه ای نشان می دهد که فضاهای سبز ما را مسرور می نماید و برعکس زمانی که ما به طبیعت دسترسی نداریم، تمایل بیشتری به افسردگی پیدا می کنیم.

سطح بالاتری از فضای سبز [در محله] با علائم پایین تر اضطراب، افسردگی و استرس در اعضای آن محله همراه است.

5- موتور خلاقیت خود را روشن کنیم

یک مطالعه نشان داد افرادی که هر روز درگیر فعالیت خلاقانه هستند، احساس رفاه بیشتری دارند.

قدم زدن یکی از تمرین هایی است برای تشویق خلاقیت موثر است. یک راه عالی برای شاد بودن و افزایش خوشبختی در سال تازه، این است که در پارک محلی خود قدم بزنید و یک فعالیت خلاقانه برای آن روز مانند نقاشی و … برنامه ریزی کنید. اگر نمی توانید بیرون بروید زمانی را صرف انجام یک فعالیت خلاقانه در خانه کنید.

گوش دادن به موسیقی یکی از روش هایی است که می تواند خلاقیت ما را بالا ببرد. محققان دانشگاه رابوود در نیومگان، هلند به این نتیجه رسیدند که گوش دادن به آلات موسیقی برای مثال کنسرت چهار فصل اثر آنتونیو ویوالدی The Four Seasons concerto by Antonio Vivaldi برای بالا بردن خلاقیت بسیار خوب است.

6- با خود و دیگران مهربان باشیم!

در نهایت، اما بسیار مهم، به منظور دستیابی به یک زندگی شاد و پرنشاط باید یاد بگیریم که در وحله اول با خود مهربان باشیم. سپس این مهربانی و سخاوت را به دیگران نیز عرضه کنیم.

مطالعات صورت گرفته در اوایل امسال نیز تایید می نماید که اگر ما احساسات و عواطف منفی خود را درک کنیم، کمتر در معرض خطر قرار گرفتن در این احساسات هستیم و احتمال بیشتری برای رسیدن به خودشناسی وجود دارد. پس یکی از اهداف ما در سال نو قطعا باید تمرین عشق ورزیدن و مراقبت از خود باشد.

در عین حال، توجه و اهمیتی که ما به دیگران نشان می دهیم، و بعلاوه درجه سپاسگزاری ما نسبت به همسالانمان، می تواند سطح شادی ما را تحت تاثیر قرار دهد. سخاوتمند بودن به شدت با شادی همراه است و زمانی که ما می بخشیم بیشتر احساس شادی می کنیم.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com

به "در سال تازه، شاد تر زندگی کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال تازه، شاد تر زندگی کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید