راه چاره گذر از خاموشی چیست؟

به گزارش ایران کلام، مدیرعامل توانیر تاکید نمود: فرایند افزایش مصرف در کشور همیشگی است و عطف به این موضوع ناترازی بین فراوری و مصرف که طی سالیان اخیر به وقوع پیوسته نیازمند اقدام جدی و بلند مدت است.

راه چاره گذر از خاموشی چیست؟

به گزارش ایران کلام، آرش کردی در نشست آنالیز برنامه های پیک بار 1401 با بیان اینکه سال گذشته سال بسیار سختی برای صنعت برق کشور بود و باید با تدابیر و اقدامات جدی از بروز و تکرار این مسائل پیشگیری کنیم، گفت: برگزاری چنین نشست های حاوی این پیغام است که مردم مطلع شوند مسئولین برای برطرف مسائل حتی در شروعین روزهای تعطیل سال، پای کار هستند و این اطمینان به آنان برای آنها ایجاد گردد که کوشش حداکثری درجهت تامین برق پایدار صورت می پذیرد.

وی اضافه نمود: ویژگی دیگر این جلسات، تشریک مساعی و هم اندیشی استان های مختلف با ویژگی های مختلف اقلیمی، جمعیتی، تعرفه ای و غیره است و نتایج مثبت آن شامل حال کل صنعت برق می گردد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توانیر تاکید نمود: فرایند افزایش مصرف در کشور همیشگی است و عطف به این موضوع ناترازی بین فراوری و مصرف که طی سالیان اخیر به وقوع پیوسته مستلزم اقدام جدی و بلند مدت است.

وی توضیح داد: مدیریت اضطراری بار و اعمال خاموشی های با برنامه نوبتی کافی نیست و ریسک مخاطره برای شبکه ها را افزایش می دهد و علاوه بر این فشارهای مالی و اجتماعی برای کل کشور به همراه دارد.

کردی گفت: مدیریت مصرف هوشمند راه برون رفت از چالش های پیش روی صنعت برق است و با رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین بخش های مختلف و مشترکین خانگی پرمصرف می توان گام اساسی برای مدیریت پیک بار در تابستان پیش رو برداشته گردد.

وی قبول مسئولیت در شرایط فعلی را فرصتی مغتنم برای خدمت رسانی دانست و اضافه نمود: نصب کنتورهای هوشمند تاکید جدی وزارت نیرو است و شرایط مصرف و بار باید بصورت دقیق احصاء گردد تا برنامه دقیقی برای گذر از پیک مورد طراحی و اجراء قرار گیرد.

بعلاوه دراین نشست محمد اله داد معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز اظهار کرد: بر پایه علم و فعالیت های دانش بنیان باید برنامه بلند مدت با توجه به شرایط هر استان تدوین و ارائه گردد.

وی تاکید نمود: مسائل موجود صنعت برق محصول کوتاه مدت نیست و با فعالیت های کوتاه مدت نیز حل نخواهد شد و باید بصورت بلند مدت و با برنامه ریزی و مشارکت همگانی برای حل آنها اقدام کرد.

اله داد بر همکاری دقیق و جدی با صنایع برای گذر از پیک تاکید نمود و اضافه نمود: اصلاح نظام تعرفه گذاری گام بزرگ صنعت برق برای مدیریت مصرف برق است و در سال گذشته شروع شد و در ادامه برای تمامی بخش ها و تعرفه ها نیز اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اظهار داشت: رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین هدف، باید تا انتها اردیبهشت در کل کشور اجرایی گردد و آمادگی شبانه روزی و کامل برای گذر از پیک تابستان امسال وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه چاره گذر از خاموشی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره گذر از خاموشی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید