لاشه عجیب نهنگی که در اعماق آب زنده بود!، فیلم

به گزارش ایران کلام، همانطور که زندگی در این جهان به خاتمه می رسد در جای دیگری ادامه پدا می نماید، این امر حتی در اعماق دریا نیز صادق است، جایی که یک لاشه سقوط نموده یک زیست بوم کوچک را برای دهه ها پس از مرگ نهنگ ایجاد نموده!

لاشه عجیب نهنگی که در اعماق آب زنده بود!، فیلم

به گزارش خبرگزاری ایران کلام، بقایای یک نهنگ در اعماق آبهای اقیانوس آرام شمالی به دانشمندان یاری می نماید تا بفهمند چگونه این بقایا به زیست بوم ها اجازه رشد می دهند.

بیشتر بخوانید:

دهان این ماهی آکواریومی سلاح است!/ عکس

مار فلک زده موش و تله موش را با هم قورت داد!/ عکس

این لاشه های بزرگ به عنوان سقوط نهنگ شناخته می شوند. این لاشه در عمق 1250 متری (4100 فوت) سواحل بریتیش کلمبیا در مکانی به نام Clayoquot Slope در سال 2009 به وسیله محققان موسسه تحقیقاتی آکواریوم مونتری بی کشف شد.

از سال 2012، دانشمندان شرکت Ocean Networks Canada (ONC) اغلب به سایت بازگشته اند تا سرعت تجزیه اسکلت را مطالعه نمایند و تغییرات در تنوع موجودات دریایی ساکن در آنجا را دنبال نمایند و از نعمت های غنی لذت ببرند.

آخرین بازدید به عنوان بخشی از یک اکتشاف صورت گرفته به وسیله Ocean Exploration Trust (OET) EV Nautilus برای یاری به ONC برای آنالیز رصدخانه های زیر آب انجام شد.

ROV Hercules - یک شناور زیردریایی با قابلیت کنترل از راه دور - در حالی که در آن منطقه بود، از سقوط نهنگ فیلمی با وضوح بالا و آنالیز فتوگرامتری به رهبری اکولوژیست اعماق دریا، Fabio De Leo از ONC گرفت.

سقوط نهنگ منجر به شکل گیری زیست بومی از عرضه غذا در کف دریا شده است که اغلب فقیر از مواد غذایی است و مجموعه متنوعی از موجودات دریایی را حفظ می نماید. در حدود چهار ماهگی، آن لاشه با اختاپوس، مارماهی، کرم، نارنجک انداز و خرچنگ در حال تجزیه بود.

سقوط این نهنگ که Clayoquot نام دارد در آب های کم عمق تر رخ داده است، اما حتی در آنجا، بستر دریا در تاریکی دائمی پوشیده شده است، زیرا پرتوهای خورشید نمی توانند به اعماق دریاچه نفوذ نمایند.

تعیین نیست که سقوط نهنگ Clayoquot متعلق به کدام گونه است. با این حال، De Leo اشاره می نماید که این سایت در نزدیکی مسیر مهاجرت نهنگ خاکستری (Eschrichtius robustus) است، بنابراین شناسایی احتمالی به نظر می رسد و حتی با گذشت 14 سال از کشف لاشه، این مکان هنوز پر از زندگی است.

منبع: SCIENCE ALERT

227227

منبع: خبرآنلاین

به "لاشه عجیب نهنگی که در اعماق آب زنده بود!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاشه عجیب نهنگی که در اعماق آب زنده بود!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید