ورزش هایی که گرسنگی را از بین می برند

به گزارش ایران کلام، اگر بعد از ورزش احساس گرسنگی دارید می توانید با انجام این حرکات ورزشی اشتهای خود را کاهش دهید و گرسنگی را از بین ببرید.

ورزش هایی که گرسنگی را از بین می برند

به گزارش ایران کلام به نقل از شیعه نیوز ، یکی از عظیمترین مسائل ورزش، احساس گرسنگی پس از آن است که اگر نتوانید با این احساس مقابله کنید تمام زحماتتان از بین خواهد رفت پس باید راهی برای این مورد داشته باشید، گفته می گردد که با انجام چند تمرین می توانید به مقابله با گرسنگی بپردازید.

در این قسمت از تناسب اندام تمریناتی معرفی شده اند که می توانند در عرض 5 دقیقه (یا حتی کم تر) در برطرف گرسنگی به شما یاری نمایند.

12 حرکت برای برطرف گرسنگی

1. نفس قورباغه حرکت ورزشی ضد گرسنگی چینی ها:

این تمرین ساده ژیمناستیک کاران چینی است و در مبارزه با گرسنگی موثر است حتی اگر تمام روز غذا نخورده باشید. کافی است از یک میز یا جایگاه کوچک به عنوان تکیه گاه بهره ببرید و آرنج های خود را به آن و از طرف دیگر، پشتتان را به دیوار تکیه دهید.

نفس عمیقی بکشید و در عین حال شکم را تا آن جا که می توانید به داخل ببرید و نفستان را به مدت 3 -4 ثانیه نگه دارید و عضلات شکم را با هر بازدم، شل کنید و این تمرین را 10 بار تکرار کنید. انجام این ورزش قبل از غذا مفید است و احساس گرسنگی بلافاصله از بین خواهد رفت.

2. چمباتمه زدن:

این حرکت می تواند به شما در کنترل تنفس و تفکر یاری کند مانند گلبرگ های گل نیلوفر آبی پاهای خود را تا کنید تا زانوهایتان خسته گردد و در حالی که پشت خود را صاف نگه داشته اید، 5 دقیقه صبر کنید و فقط روی تنفس تان تمرکز کنید.

3.نوسان قورباغه روی موج:

واضح است که تمرین قورباغه در نگه داشتن اشتهای شما تخصصی عمل می نماید . در این تمرین باید به کمر دراز بکشید و پاهای خود را به ارامی بالا بیاورید، آن ها را موازی با یکدیگر بگیرید و دستتان را روی قفسه سینه بگذارید و دست دیگر را روی شکم قرار دهید و نفس بکشید. این تمرین را قبل از هر وعده غذایی انجام دهید که بتواند به سیر نگه داشتن شما یاری کند.

4. حرکت سگ با صورت رو به پایین:

طبق مطالعات اجرا شده، این تمرین یوگا می تواند به شما در مبارزه با پرخوری یاری کند و در طول روز احساس سیری داشته باشید. در این تمرین، ابتدا چهارزانو خم شوید و زانو ها را از زمین بلند نموده و لگن را به سمت بالا بکشید تا به حالت V معکوس تبدیل گردد.

5. حرکت مار کبری:

ابتدا بر روی شکم خود دراز بکشید و کف دستتان را کنار سر قرار داده و سرتان را بالا بیاورید و گردنتان را صاف نگه داشته و فرم مار به خود بگیرید و قبل از بازگشت به حرکت سگ رو به پایین، این حالت را برای 15 تا 30 ثانیه حفظ کنید.

6. پلانک:

بارها و بارها به این حرکت بسیار مفید ورزشی در بخش تناسب اندام نمناک اشاره نموده ایم و میدانید که برای انجام آن همانند تمرین کبری، ابتدا برروی شکم دراز بکشید، سرتان را رو به پایین گرفته و به تدریج بازوان خود را از زمین بلند کنید. بعضی افراد برای بلند شدن از یک تخته جانبی نیز استفاده می نمایند.

7. حرکت درخت:

صاف بایستید و دستان خود در کنارتان قرار دهید و یک پا را بلند نموده و آن را در کشاله ران خود قرار دهید. کف دستانتان را برروی هم قرار دهید و نگه دارید و سپس پاها را تغییر داده و همین کار را در طرف دیگر نیز انجام دهید.

8. حرکت نیمه قایق:

برای انجام این حرکت، با پاهایی صاف روی زمین بنشینید و سپس زانوهایتان را به سمت شکم خم کنید و کمی آن ها را در هوا بلند کنید و دست هایتان را مستقیماً در کنار پا هایتان بگیرید و این حالت را برای چند ثانیه حفظ کنید.

9. حرکت گاوآهن:

برای انجام این حرکت به پشت دراز بکشید و پاها را مستقیماً بالا بکشید و آن ها را بالای سر خود بیاورید و سعی کنید کف زمین را لمس نمایند. حتی اگر نمی توانید که پاهایتان را به کف زمین برسانید تا آن جا که می توانید آن ها را بکشید و چند ثانیه نگه دارید.

10. حرکت جنگجوی:

اعتقاد براین است که حرکت ویرابادراسانا به مبارزه با گرسنگی یاری می نماید. ابتدا صاف بر روی تشک یوگا بایستید و با پای چپ خود یک قدم عظیم به عقب بردارید، آن را به زاویه 45 درجه قرار دهید و زانوی راست را خم کنید و پای چپ را مستقیم نگه دارید و هر دو دست را به طرفین بیاورید و چند ثانیه نگه دارید.

11. طناب زنی:

انجام بعضی تمرینات ساده می توانند به مبارزه با گرسنگی یاری نمایند. براساس یک مطالعه در سال 2013، مردانی که تمرین پرش با طناب را انجام داده اند نسبت به مردانی که دوچرخه سواری می نموده اند میل کمتری به پرخوری دارند و اعتقاد بر این بود فشار اضافی که بر ماهیچه ها و استخوان ها وارد می گردد، به مبارزه با گرسنگی یاری می نماید.

12. وزنه برداری:

همانند تمرین طناب زنی، هرگونه تمرینی که موجب فشار بر روی ماهیچه ها و استخوان ها گردد می تواند به مقابله با گرسنگی یاری کند. بدین منظور وزنه برداری کنید یا در کلاس کیک بوکسینگ شرکت کنید.

نکته طلایی:فواصل را رعایت کنید

رعایت فاصله یا انجام تمرین های کمتری که در طول زمان استراحت انجام می دهید، می تواند به کاهش اشتهای شما یاری کند. به عنوان مثال، با حداکثر سرعت خود حدود یک دقیقه بدوید و سپس در حدود 4 دقیقه با سرعت کمتری قدم بزنید.

براساس یک مطالعه، تعیین شد افرادی که در طی یک ساعت پس از تمرین خود فاصله را رعایت نموده بودند نسبت به کسانی که به طور مداوم ورزش می کردند حدود 170 کالری کمتر غذا می خورند.

منبع: جام جم آنلاین

به "ورزش هایی که گرسنگی را از بین می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش هایی که گرسنگی را از بین می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید