پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 3 آذرماه ماه 1401

به گزارش ایران کلام، آسمان تهران امروز آفتابی و در بعضی ساعات ابری پیش بینی شده است و دما در طول شب از هفت درجه به مرور و در طول روز به بیست درجه می رسد. آب و هوای تهران امروز در بعضی منطقه ها در محدوده ناسالم برای همه و در بعضی منطقه ها دیگر ناسالم برای گروه های حساس است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 3 آذرماه ماه 1401

به گزارش ایران کلام؛ بر اساس آخرین پیش بینی هواشناسی از امروز تا شنبه (5 آذر ماه) با روند کاهشی دمای هوا روبرو خواهیم بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

آسمان تهران فردا (3 آذر ماه) آفتابی با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه (4 آذر ماه) آفتابی و در بعضی ساعات ابری با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (5 آذر ماه) هم آفتابی و در بعضی ساعات ابری با حداقل دمای 8 درجه و با حداکثر دمای 17 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 140 یعنی در بعضی منطقه ها در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در بعضی منطقه ها دیگر در شرایط ناسالم برای همه واقع شده است.

بعلاوه آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 139 بود و کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار داشت.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم در بیشتر منطقه ها خواهد شد.

با توجه به عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا (3 آذرماه) همزمان با افزایش تردد خودروها افزایش غلظت آلاینده ها و تداوم برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها دور از انتظار نیست.

با توجه به استمرار آلودگی هوا در تهران، در تمامی مدارس مرکز، آموزش امروز چهارشنبه دوم آذر 1401 به صورت مجازی برگزار می گردد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب های احتمالی کاهش تردد خودرو ها و کنترل فعالیت واحد های صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می نماید.

شرایط آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم آلودگی هوا در 7 شهر صنعتی و پُرجمعیت کشور از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز آدینه و شروع بارش باران و برف اطلاع داد.

مطابق پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در شهر های صنعتی و پُرجمعیت تهران، کرج، مشهد، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا ادامه داد.

روز آدینه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، غرب و به تدریج دامنه و ارتفاعات البرز غربی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی شده است.

روز شنبه با تقویت سامانه بارشی علاوه بر منطقه ها ذکر شده، در بخش هایی از جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز غربی و مرکزی، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و سواحل غربی دریای خزر بارش باران و برف روی می دهد.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 3 آذرماه ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 3 آذرماه ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید