57 هزار و 300 خودرو ناقص ایران خودرو در انتظار قطعه

به گزارش ایران کلام، خبرنگاران : آخرین شرایط فراوری در ایران خودرو در این شرکت حکایت دارد و از سوی دیگر فروش این شرکت طی این مدت 28 درصد افزایش داشته و تعهدات معوق هم 83 درصد کاهش یافته است.

57 هزار و 300 خودرو ناقص ایران خودرو در انتظار قطعه

به گزارش ایران کلام به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ حمید مرادی اضافه نمود: گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای سال جهش فراوری تا ششم آبان ماه جاری با کوشش کارکنان و حمایت شبکه عظیم قطعه سازان ، بیش از 285 هزار دستگاه خودرو فراوری نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 100 هزار دستگاه رشد را به ثبت رسانده است و 54 درصد افزایش را نشان می دهد.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو گفت: همچنین گروه صنعتی ایران خودرو طی مدت مذکور بیش از 250 هزار دستگاه خودرو روانه بازار نموده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 28 درصد را تجربه نموده است.

مرادی همچنین از کاهش تعهدات معوق شرکت ایران خودرو اطلاع داد و توضیح داد: تعهدات معوق از تعداد 189 هزارو 150 دستگاه در سال گذشته به32 هزار و 612 دستگاه درسال جاری کاهش یافته است .

حمید مرادی توضیح داد: به دلیل کمبود و کسری بعضی از قطعات حدود 57 هزار و 300 دستگاه خودروی دارای کسری قطعه در پارکینگ های این شرکت وجود دارند که با همکاری شبکه تامین و قطعه سازان ، قطعات آنها در حال تامین است و بزودی این خودروها تکمیل و به مشتریان تحویل داده می گردد.

وی با رد شائبه احتکار و دپوی خودرو در پارکینگ این خودروساز گفت: طی دو سال گذشته بعضی افراد به ویژه در فضای مجازی احتکار خودرو توسط خودروساز را طرح نموده اند که این موضوع صحت ندارد .

قائم مقام اجرایی مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به تحریم های صنعت خودرو توضیح داد: طی دو سالی که تحریم های ظالمانه علیه صنعت خودرو اعمال شده، برای جلوگیری از هدر رفت ظرفیت های فراوری و توان نیروی انسانی، با وجود کسری بعضی قطعات، هیچ وقت فراوریرا متوقف ننموده ایم. بعضی از قطعات با فن آوری بالا و الکترونیکی به دلیل مسائل ارزی با تاخیر از گمرک ترخیص شده و در این مقطع برای استفاده حداکثری از ظرفیت های فراوری و استفاده بهینه از زمان های در دسترس برای فراوری ، ناچاریم خودروها را با کسری بعضی قطعات فراوری کنیم.

مرادی با بیان اینکه این خودروها پس از طی مراحل فراوری به کف کارخانه منتقل می شوند و بدنبال ترخیص قطعات مورد احتیاج، در اولین فرصت تکمیل و به مشتریان تحویل داده می گردد گفت: این اقدام موجب می گردد تا سرعت تجاری سازی و تکمیل خودروها نیز افزایش یافته و متعاقب آن تیراژ فراوری حفظ شده و تعهداتمان در قبال مشتریان هرچه بهتر و سریع تر محقق گردد. زیرا اگر فراوری خودرو تا زمان تامین قطعات متوقف گردد، فرایند فراوری محصولات به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

مرادی توضیح داد: آمار تمامی خودروهای دارای کسری قطعه و نوع قطعات آن به نهاد های نظارتی گزارش داده می گردد.

وی تاکید نمود: اگر خودرویی با تاخیر به دست مشتریان برسد ، علاوه بر تثبیت قیمت این خودروها برای مشتریان ، خودروساز بابت تاخیر در تحقق معوقات خود، جریمه تاخیر نیز می پردازد. بنابراین زیان ماندگاری خودرو در وهله اول متوجه خودروساز است.

مرادی توضیح داد: باتوجه به این که از زمان تجاری سازی محصول تا دریافت پلاک و تحویل به مشتری حدود چهارده روز زمان ضروری است ، طبیعی است که تعدادی خودرو در پارکینگ خودروسازان منتظر حمل باشند و این خودروها نیز همگی به نام مشتری فاکتور شده و مراحل تحویل را سپری می نمایند.

منبع: اقتصادنیوز

به "57 هزار و 300 خودرو ناقص ایران خودرو در انتظار قطعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "57 هزار و 300 خودرو ناقص ایران خودرو در انتظار قطعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید