ادبیات

کتاب باستان شناسی جنوب شرقی فلات ایران منتشر شد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، کتاب باستان شناسی جنوب شرقی فلات ایران منتشر شد.

8 بهمن 1402

راه اندازی نخستین هنرستان صنایع دستی استان مرکزی، رمزگشایی اوراق عتیق و رونمایی از 2 کتاب شعر در زرندیه

به گزارش خبرنگاراندر اراک، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اولین هنرستان دخترانه تخصصی صنایع دستی در اراک راه اندازی می شود.

26 خرداد 1402

پادشاه هوش مصنوعی که همانند آیفون در دنیای موبایل ها است!

مدیرعامل انویدیا می گوید عرضه ChatGPT همان اثری را در دنیای هوش مصنوعی دارد که آیفون در دنیای موبایل داشت.

25 بهمن 1401

این بانو در 54 سالگی وارد دانشگاه شد

اگرچه همه ما ز گهواره تا گور دانش بجوی را شنیده ایم. با این حال وقتی بشنویم شخصی با وجود سن بالایش در پی ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه بوده، بی شک متعجب شده و در پی یافتن دلایل و انگیزه های او برای این کار خواهیم بود.

17 بهمن 1401

چاپ و نوشتن کتاب به نام شما چند؟

اگر در طول سال های اخیر گذرتان به خیابان انقلاب تهران خورده باشد، احتمالا با تابلو به دستانی که مدام فریاد می زنند: انتها نامه، مقاله، چاپ کتاب! روبرو شده اید. اما حالا رقابت بسیار بالا رفته است و در همین فضای وب هم کافی است جمله چاپ کتاب به نام شما را...

30 خرداد 1401

نسخ خطی میراث مشترک میان ایران و شبه قاره است، زبان فارسی، گواه تاریخ پرافتخار دوستی ایران و پاکستان

به گزارش خبرنگاران، محفل ادبی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان که وارد هفتاد و پنجمین سال تاسیس روابط دوجانبه شده اند بدون ذکر زبان فارسی و نقش بسزای این وجه مشترک در تنومندتر کردن درخت دوستی دو همسایه مسلمان و برادر، کامل نیست.

14 اردیبهشت 1401

روزشمار: 28 اردیبهشت؛ روز بزرگداشت حکیم عمر خیام

حکیم عمر خیام متولد 28 اردیبهشت سال 427 قمری در نیشابور است. او فیلسوف، ریاضیدان، ستاره شناس و رباعی سرای ایرانی در دوره سلجوقی است.

19 بهمن 1400

چرا اچیومنت در بازی ها مهم تر از چیزی است که تصور می کنید؟

اگر دو سال پیش از من می پرسیدید گیمراسکور (Gamer Score) ایکس باکست چند است یا اینکه چند تروفی (Trophy) پلاتینیوم در اکانت پلی استیشن خود داری، احتمالا با لحن تلخی پاسخ می دادم که چنین مسائلی برایم هیچ اهمیتی ندارند. این مورد هنوز هم تا حدی درست است، چراکه داستان...

21 دی 1400

نقش اقامتگاه های بوم گردی در توسعه گردشگری روستایی

میراث آریا/ این خبر پیرامون نقش اقامتگاه های بوم گردی در توسعه گردشگری روستایی برای شما نگارش شده است.

17 دی 1400

خانه نیما یوشیج به زودی افتتاح می گردد

خانه شاعر پرآوازه معاصر نیما یوشیج با اقدامات لازم در تملک، بازسازی فضای داخلی و محوطه آن به زودی افتتاح و در آن به روی شهروندان گگردده می گردد.

8 آذر 1400

رادی شرفِ درام نویسی ماست

خبرنگاران سعید تشکری: اکبر رادیِ نمایشنامه نویس، برای من به اسم یک نویسنده و کارگردان، نمونه­ کامل فاصله­ دو نسل از تئاتر ایران است. در دورانی، افتخار شاگردی­ اش را داشتم و از کلاسش اخراج شدم؛ بله؛ کاخراج. گفتنی است که من شاگردی بهرام بیضایی را در کانون...

27 مهر 1400

معرفی داوران مرحله منطقه ای جشنواره بین المللی قصه گویی کانون

خبرگزاری خبرنگاران- دبیرخانه بیست وسومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، داوران مرحله منطقه ای این رویداد فرهنگی و ادبی را معرفی کرد.

15 مهر 1400

داستان های ماشین تحریر؛ کتابی که تام هنکس با ماشین تحریر نوشت

کتاب داستان های ماشین تحریر، کتاب فوق العاده ای هم برای علاقه مندان به فیلم و هم دوست داران کتاب است. اگر یکی از این دو دسته هستید حتما باید این کتاب مجذوب کننده را در کتابخانه خود داشته باشید.

27 شهریور 1400

پراستفاده ترین متن فارسی در دنیا، عکس

این پژوهشگر و عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی که به تهیه شناسنامه برای کتیبه های فارسی در دنیا مشغول است در گفت وگو با ایسنا با اشاره به کتاب میراث مشترک ایران و دنیا با تکیه بر کتیبه های فارسی که در فرهنگستان هنر منتشر خواهد شد، گفت: موضوع این کتاب...

26 مرداد 1400

چاقو کشی 2؛ بازیگران، زمان انتشار و تمام جزئیات دیگری که می دانیم

چاقو کشی با اکران در سال 2019 به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. شوخ طبعی مناسب و ویرایش بدیع و قدرت بازیگران در این فیلم پر رمز و راز جنایی، تحسین منتقدان، موفقیت در گیشه و جوایز مختلفی (از جمله نامزدی اسکار برترین فیلم نامه) را در پی داشت.

15 مرداد 1400

برگزاری همایش ادبی به وقت لبخند در خوزستان همزمان با روز ملی ادبیات کودک

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، اولین همایش ادبی طنزِ به وقت لبخند به نام یکی از برنامه های ویژه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در سطح استان خوزستان از سوی مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان خوزستان در دو بخش شعر و داستان طنز...

24 تیر 1400

کاشی های عصر ناصری که قصه های عامیانه مردم را در تاریخ جاودانه کردند

خبرنگاران- آناهید خزیر: طهران در قاب کاشی تالیف مشترک همایون عبدالرحیمی و فاطمه مجدنیا کتابی است تصویری که به معرفی کاشی های دوره قاجار در تهران می پردازد. این اثر نفیس با توجه به پیشینه و هویت تاریخی و فرهنگی تهران قدیم به عنوان کانون و هسته اصلی گسترش...

15 تیر 1400

زورگویی بحرین و عربستان در روز روشن خبرنگاران

معاون محترم وزارت ورزش جوانان گفته حالاکه ما به عربستان می رویم تا مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کنیم آنها هم باید برای مسابقات ورزشی به ایران بیایند!

21 فروردین 1400

قلعه دزک در استان چهارمحال و بختیاری

قلعه دزک در سال 1325 هجری قمری توسط لطفعلی خان امیرمفخم بختیاری در روستای دزک واقع در استان چهارمحال و بختیاری ساخته شد. قلعه دزک از جمله دیدنی ترین قلعه های تاریخی استان چهار محال و بختیاری به شمار می رود.

19 اسفند 1399

خبرنگاران داوران پاییز جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان معرفی شدند

تهران- خبرنگاران- معرفی داوران فصل پاییز نخستین جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان و داوری آثار بخش رقابتی ششمین جشنواره اسباب بازی اهم اخبار امروز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان است.

6 اسفند 1399
تعداد: (26)